printlogo


کد خبر: 261907تاریخ: 1402/2/4 00:00
اخبار

جوانان ایران به دنبال تکرار قهرمانی کشتی فرنگی در آسیا و جهان
مربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با ابراز رضایت از شرایط فنی این تیم گفت: امیدوارم امسال نیز مانند سال‌های گذشته قهرمانی‌های خود در آسیا و جهان را تکرار کنیم. روح‌الله دل‌انگیز در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، درباره شرایط و برنامه‌های این تیم گفت: پس از رقابت‌های قهرمانی کشور، ۵ اردو برگزار کردیم که آخرین اردوی ما نیز
هم اکنون در شهر اهواز و به میزبانی هیات کشتی استان خوزستان در حال برگزاری است. وی افزود: در ۴ اردویی که پشت سرگذاشتیم، شرایط نسبتا خوبی فراهم شد تا کشتی‌گیران از لحاظ فنی و آمادگی جسمانی رو به رشد باشند. دل‌انگیز درباره اردوی پنجم تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان اظهار داشت: جا دارد از مهندس جمال‌پور و همکاران ایشان در هیات کشتی خوزستان تشکر کنم. این دومین اردوی ما به میزبانی اهواز است و این عزیزان تمام تلاش خود را کردند تا شرایط خوبی برای انجام تمرینات ما فراهم شود. وی تصریح کرد: پس از پایان اردوی پنجم، تعدادی از کشتی‌گیران ما در جام قهرمانان ترکیه حضور خواهند داشت و این مسابقات برای ما ملاک انتخابی دارد و گره اوزان ۶۰، ۸۲، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در این رقابت‌ها باز خواهد شد. مربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی جوانان در پایان با قدردانی از فدراسیون کشتی و تمام کسانی که برای آمادگی این تیم تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدوارم در چند اردوی باقیمانده شرایط بهتری فراهم شود و بتوانیم با انسجام بیشتر تمرینات خود را پیگیری کنیم و ان‌شاءالله کشتی‌گیران با آمادگی کامل راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان شوند و قهرمانی سال‌های گذشته را بار دیگر تکرار کنیم.
***
صیادمنش غرق در تمجید سرمربی هال‌سیتی
سرمربی تیم فوتبال هال‌سیتی از مهاجم ایرانی تیمش بعد از گلزنی با ضربه سر تمجید کرد و گفت: از کار کردن با اللهیار خوشحالم. تیم فوتبال هال‌سیتی  در رقابت‌های چمپیونشیپ انگلیس برابر میدلزبورو با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. اللهیار صیادمنش مهاجم ایرانی هال‌سیتی که در ترکیب اصلی حضور داشت، دقیقه ۴۱ با یک ضربه سر زیبا موفق شد تک گل تیمش را به ثمر برساند اما در نهایت این میدلزبورو بود که برنده از زمین خارج شد. با این حال صیادمنش پس از پشت سر گذاشتن ۲ دوره مصدومیت طولانی بتدریج به روزهای اوج خود بازگشته و در هفته‌های پایانی چمپیونشیپ بار دیگر توانایی‌هایش را به نمایش گذاشته است.
«لیام روسنیر» سرمربی هال‌سیتی یکی از حامیان اصلی مهاجم ایرانی تیمش بوده است؛ چه زمانی که صیادمنش مصدومیت‌های سنگینی را پشت سر می‌گذاشت و چه حالا که این بازیکن ۲۱ ساله موفق شده اعتمادش را برای حضور در ترکیب اصلی جلب کند. روسنیر پیش از دیدار هال‌سیتی با واتفورد بار دیگر لب به تمجید از اللهیار گشود و در حمایت از او سنگ تمام گذاشت. روسنیر گفت: او (اللهیار صیادمنش) فقط ۲۱ سال دارد. او هنوز در حال یادگیری بازی است. من عاشق این هستم که همه چیز را در بازی ارائه می‌دهد. وی افزود: ضربه سر اللهیار مقابل میدلزبورو باورنکردنی بود. از کار با او واقعا خوشحال و راضی‌ام.
***
عموزاد تنها صدرنشین ایران در رنکینگ کشتی
رحمان عموزاد تنها صدرنشین کشتی آزاد ایران در رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کشتی است. رنکینگ جدید برترین آزادکاران جهان از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد و رحمان عموزاد تنها کشتی‌گیر ایرانی در بین نفرات صدرنشین اوزان دهگانه است. کامران قاسمپور که در رنکینگ قبلی در رده نخست وزن ۹۲ کیلوگرم جا داشت، در رنکینگ جدید به رده دوم رفته است. حسن یزدانی نیز که در رنکینگ قبلی در رده نخست وزن ۸۶ کیلوگرم جا گرفته بود، به رده سوم رنکینگ سقوط کرده است. رنکینگ جدید برترین آزادکاران جهان به شرح زیر است:
وزن ۵۷ کیلوگرم: ۱- زلیم خان آباکاروف(آلبانی) ۲- وان هائو زو(چین) ۳- توماس گیلمان(آمریکا) ۴- زانبازار زاندانبود(مغولستان)...۴۱- علیرضا سرلک(ایران)
وزن ۶۱ کیلوگرم: ۱- آرسن هاروتونیان(ارمنستان) ۲- ری هیگوچی(ژاپن) ۳- رضا اطری(ایران) ۴- نارانخو نارمانداخ(مغولستان)
وزن ۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد(ایران) ۲- اسماعیل موسوکایف(مجارستان) ۳- سباستین ریورا(پورتریکو) ۴- جام دیاکومیهالیس(آمریکا)
وزن ۷۰ کیلوگرم: ۱- تایشی ناریکانی(ژاپن) ۲- ارنازار آکماتالیف(قرقیزستان) ۳-آرمن آندرسیان(ارمنستان) ۴- زین ردرفورد(آمریکا)...۲۹- مرتضی قیاسی(ایران)
وزن ۷۴ کیلوگرم: ۱- تایمراز سالکازانوف(اسلواکی)
۲- سونر دمیرتاش(ترکیه) ۳- کایل دیک(آمریکا) ۴-یونس امامی(ایران)
وزن ۷۹ کیلوگرم: ۱- واسیل میخایلوف(اوکراین) ۲- جردن باروز(آمریکا) ۳- بکزاد عبدالرحمان اف(ازبکستان) ۴- محمد نخودی(ایران)
وزن ۸۶ کیلوگرم: ۱- بوریس ماکوئف(اسلواکی)
۲- سباستین جزرانسکی(لهستان) ۳- حسن یزدانی(ایران) ۴- دیوید تیلور(آمریکا)
وزن ۹۲ کیلوگرم: ۱- میریانی مایسورادزه(گرجستان) ۲- کامران قاسمپور(ایران) ۳-عثمان نورماگمدوف(آذربایجان) ۴- جی دن کاکس(آمریکا)
وزن ۹۷ کیلوگرم: ۱- باتیربک تساکولوف(اسلواکی) ۲- کایل اسنایدر(آمریکا) ۳- ولادیسلاو بایتسایف(مجارستان) ۴- ماگومدخان ماگمدوف(آذربایجان)
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طاها آکگل(ترکیه) ۲- مونختور(مغولستان) ۳- امیرحسین زارع(ایران) ۴- گنو پتریاشویلی(گرجستان)

Page Generated in 0/0054 sec