printlogo


کد خبر: 261909تاریخ: 1402/2/4 00:00
با تک گل عیسی آل‌کثیر پرسپولیس داربی 100 را از استقلال ربود
صدر و 100 با هم

پرسپولیس با فتح داربی صدم پایتخت  موقتا به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر رسید و باید منتظر دیدار امروز سپاهان و ملوان باشد تا ببیند در صورت بازی برابر در صدر می‌ماند یا عمر این صدارت تنها 24 ساعت است. البته پیروزی در داربی شاید برای هواداران 2 تیم به خودی خود یک جام ارزش داشته باشد اما آنچه در حافظه تاریخ ثبت می‌شود، قهرمان لیگ بیست‌ودوم است، آن هم لیگی که حالا شاید عنوان رقابتی‌ترین لیگ همه این سال‌ها را از آن خود کرده باشد.
حساس‌ترین شهرآورد سال‌های اخیر فوتبال ایران دیروز از هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی برگزار شد که طی آن شاگردان یحیی گل‌محمدی به برتری یک بر صفر رسیدند. برای این دیدار، ۱۵ هزار بلیت به هواداران سرخابی فروخته شد اما تماشاگران بسیار بیشتری در ورزشگاه حاضر شدند. استقبال به حدی بود که در فاصله ۴۵ دقیقه به آغاز بازی، درهای طبقه دوم ورزشگاه نیز باز شد و بلیت‌فروشی دوباره برای هواداران انجام گرفت. در نهایت بیش از ۴۰ هزار تماشاگر این بازی را از نزدیک تماشا کردند. قضاوت بازی را پیام حیدری با کمک‌های محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی برعهده داشت. رقابت نزدیک استقلال و پرسپولیس با سپاهان برای رسیدن به قهرمانی، موجب افزایش حساسیت‌های همیشگی این بازی بزرگ شده بود. بازی با حملات پرسپولیس آغاز شد و این تیم سعی داشت از جناح چپ به دروازه حریف نزدیک شود. در ادامه استقلالی‌ها روند بازی را به تعادل کشیدند و دقیقه چهارم ارسال مهدی قائدی دفع شد که بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور خطایی اعلام نکرد. دقیقه هفتم، قائدی با حرکتی انفرادی چند مدافع پرسپولیس را جا گذاشت اما علیرضا بیرانوند مانع پیشروی او شد. در ادامه، توپ بیشتر در میانه میدان بود و بازیکنان هر دو تیم‌ اشتباهات زیادی را مرتکب شدند. پرسپولیس با میدان‌داری سروش رفیعی عملکرد بهتری را از خود نشان داد اما تلاش شاگران گل‌محمدی به ایجاد موقعیت ختم نمی‌شد. دقیقه ۳۹ مهدی عبدی پس از برخورد با کوین یامگا در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. پس از این برخورد، یامگا آسیب دید و جای خود را به صالح حردانی داد. در نهایت نیمه نخست این دیدار بدون حتی یک موقعیت جدی گلزنی با تساوی صفر - صفر همراه شد. در ابتدای نیمه دوم، عیسی آل‌کثیر جانشین مهدی عبدی شد که عملکرد خوبی نداشت. دقیقه ۵۰، عیسی آل‌کثیر با سرتوپی عالی مدافع استقلال را محو کرد و موفق به گلزنی شد تا گل نخست ثبت شود. در ادامه ارسلان مطهری که در داربی‌ها عملکرد خوبی دارد، به جای پیمان بابایی وارد زمین شد. مطابق انتظار استقلالی‌ها برای جبران نتیجه، کار را در دست گرفتند و بازیکنان پرسپولیس نیز عقب‌نشینی کردند. دقیقه ۸۰ استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی مناسب شد که شوت قائدی سودی نداشت. فشار حملات استقلال موجب شد پرسپولیس کاملا روش تدافعی را در دستور کار داشته باشد و تنها به دور کردن توپ فکر کند. در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان یحیی گل‌محمدی همراه شد تا این تیم با ۵۷ امتیاز و پیش از برگزاری دیدار امروز سپاهان با ملوان به صدر برسد. استقلال هم ۵۵ امتیازی ماند. البته با توجه به 4 بازی باقیمانده سپاهان که آسان‌تر از رقبا به نظر می‌رسد، احتمالا این زردپوشان نصف جهان هستند که فاتح لیگ بیست و دوم می‌شوند، مگر آنکه قرار باشد سورپرایز بزرگی را در ادامه لیگ شاهد باشیم.
* وحید امیری، کاپیتان واقعی داربی
یک بازیکن خستگی‌ناپذیر و گوش به فرمان، همه آن چیزی است که یک سرمربی می‌خواهد. وحید امیری در مسابقه پرسپولیس - استقلال، چنین بازیکنی بود؛ فوق‌العاده در اغلب لحظه‌ها، کم‌اشتباه و موفق در دفاع و حمله. بازیکنی که یک لحظه مدافعان استقلال را رها نکرد و البته در دفاع تیمی نیز نقس بسزایی داشت. البته امیری شاید یکی دو اشتباه نیز انجام داد اما در نهایت به عنوان یکی از بهترین بازیکنان زمین و کاپیتان پرسپولیس، تیم را بخوبی رهبری کرد و جایی برای شک و شبهه باقی نگذاشت. بی‌دلیل نیست که او از سال ۲۰۱۵ بی‌وقفه در اردوهای تیم ‌ملی حضور دارد و همواره یکی از باارزش‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در هر سال بوده است؛ بازیکنی که علاوه بر توانایی‌های فنی، از نظر اخلاقی نیز یکی از بهترین‌های این فوتبال است. امیری که در جمع دوستانش از شرایط خوب تیم گفته بود، دیروز با روحیه و جنگنده، نمایش کاملی برای پیروزی پرسپولیس در داربی شماره ۱۰۰ داشت.
* مهدی ترابی و باز هم یک پاس گل طلایی
تعویض مهدی ترابی در اواسط نیمه دوم برای هواداران پرسپولیس تعجب‌برانگیز بود. اگرچه ترابی بدون کوچک‌ترین اعتراضی زمین بازی را ترک کرد و در حین خروج از زمین به محمد عمری تاکید کرد در دفاع حضوری قوی داشته باشد اما با توجه به تاثیر او در زمان حضورش در بازی، عجیب بود که یحیی او را با محمد عمری تعویض کرد؛ بویژه که احساس می‌شد بهتر است سعید صادقی از زمین خارج شود. ترابی در این مسابقه همان بازیکن تیزچنگ، باهوش و موفق در دوئل‌های تک به تک و توپ‌دزدی بود؛ بازیکنی که پاس تک‌گل این مسابقه را هم صادر کرد تا عیار فوق‌العاده خود را در بازی‌های بزرگ دوباره به نمایش بگذارد. مهدی ترابی هشتمین پاس گل خود را داد و پس از ریکاردو آلوز، دومین پاسور برتر فصل بیست‌ودوم است. جالب اینکه شماره ۹ سرخ‌ها در داربی رفت نیز ۲ پاس گل داده بود تا در یک فصل پایه‌گذار زدن ۳ گل به آبی‌ها باشد.
* درویش: برای این برد پاداش ویژه داریم
مدیرعامل پرسپولیس معتقد است عملکرد مالی این باشگاه کاملا شفاف است. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از پایان بازی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این بهترین کادویی بود که می‌شد در این روز خجسته به هواداران داد. من قبل بازی به هواداران گفتم این تیم آماده پیروزی است و دیدید که موقعیتی هم به حریف ندادند. نوش جان هواداران‌مان باشد که با همه سعی و تلاش می‌خواستند تیم را تشویق کنند. ان‌شاءالله مبارک‌شان باشد. درویش با اشاره به پاداش داربی توضیح داد: بازیکنان ما خوشبختانه دنبال پاداش نیستند. وظیفه ما است که پاداش بدهیم. چند بازی اخیر را هم بردند اما چون موقعیت تیم‌ را می‌دانستند به چه شکل است و باید بدهی بدهیم، پاداش را ندادیم اما برای این بازی پاداش ویژه در نظر گرفتیم. یک تشکر ویژه از ایرانسل هم داریم که خیلی کمک ما بود و در حالی که ما هنوز به زمان دریافت قسط نرسیده بودیم، زودتر از موعد مقرر دادند. باز هم پولی پیش‌شان نبود اما مبلغ بیشتری در اختیار ما گذاشتند. وی افزود: با توجه به تغییر ساعت بازی، باید نوع تبلیغات دور زمین عوض می‌شد، چون آفتاب می‌خورد اما اینجا باز هم ایرانسل کمال همکاری را انجام داد و گفت عیبی ندارد و مهم این است تیم تقویت شود. مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به حضور هواداران گفت: ما چند روز گذشته با استانداری و سازمان لیگ صحبت کردیم و شورای تامین با ما همکاری داشت. ما مسؤولان آنها را دیدیم که تا آخرین لحظه می‌خواستند سکوها را اضافه کنند. وی در پایان راجع به برگزاری مجمع هم عنوان کرد: ابقای من دست مجمع است و باید از آنها بپرسید. با ورود بورس همه چیز شفاف شده است.

Page Generated in 0/0045 sec