printlogo


کد خبر: 261916تاریخ: 1402/2/4 00:00
اخبار

ورود ۱۰۵ واگن تولید داخل به ناوگان مترو
عضو هیات‌مدیره جهاد دانشگاهی گفت: قرار است ۴ بسته ۱۰۵ تایی واگن از پروژه قطار ملی تولید و اعتبار آن نیز از محل تهاتر نفت تامین شود که برای بسته اول این کار انجام شده است و فقط بحث ترک تشریفات آن باقی مانده تا کار شروع شود. سیدحمیدرضا طیبی اظهار کرد: پروژه تولید قطار ملی ابتدای سال ۱۴۰۰ از نظر ما انجام شده بود اما برای اینکه کارفرماها برای استفاده از کار اطمینان داشته باشند باید تست‌های استاندارد را برای همه حالت‌ها و الگوهای مختلف مسافر انجام می‌دادیم، البته مسیر مناسب برای انجام تست نداشتیم که مترو این مسیر را در اختیار ما قرار داد. در حال حاضر تنها یک تست باقی مانده است که با هماهنگی شرکت بهره‌برداری این کار انجام می‌شود. وی ادامه داد: این قطار با تکنولوژی بسیار پیشرفته ایرانی که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است، ساخته و تمام استانداردها روی آن انجام شده و به راحتی می‌تواند سرویس‌های خود را انجام دهد. این توانمندی باعث شده ما ادعا کنیم می‌توانیم قطارهای پرسرعت بین شهری را تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر طراحی کنیم و بسازیم. طیبی اضافه کرد: قرار است در ۴ بسته ۱۰۵ تایی، واگن این قطارها تولید و اعتبار آن نیز از محل تهاتر نفت تامین شود.
***
ارائه خدمات امدادی و سلامت به ۱۲ هزار و ۷۰۰ نمازگزار
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات امدادی و پایش سلامت به بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نمازگزار در عملیات پوشش امدادی نماز عید سعید فطر در سراسر کشور خبر داد. 
محمودی با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: برای پوشش امدادی این مراسم، ۱۱۴۰ مرکز عملیاتی به نمازگزاران خدمات امدادی ارائه داده و به ۱۲ هزار و ۷۴۲ نفر خدمت‌رسانی شده است. 
وی ادامه داد: ۱۷۱۰ تیم عملیاتی برای ارائه خدمات در مراسم نماز عید فطر همکاری داشته‌اند. محمودی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰۰ دستگاه خودروی نجات در مراسم نماز عید فطر در حالت آماده‌باش‌ قرار گرفتند، افزود: در این مراسم ۶۶ نفر درمان سرپایی شده و ۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. گفتنی است ۱۸ فروند بالگرد امدادونجات نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفت تا در صورت نیاز خدمات‌رسانی داشته باشند.
***
آتش آشکار تالاب میقان خاموش شد
معاون سیاسی - امنیتی استانداری مرکزی از اطفای آتش آشکار تالاب میقان خبر داد. بهنام نظری اظهار کرد: آتش تالاب میقان با تلاش عوامل آتش‌نشانی و نیروهای حاضر در صحنه خاموش شد. 
وی تصریح کرد: این آتش از ساعت ۱۸ روز شنبه 2 اردیبهشت به جان نیزارهای تالاب میقان افتاد و بعد از چندین ساعت تلاش بی‌وقفه در حال حاضر دقایقی پیش آتش آشکار خاموش شد. 
وی افزود: تمام تلاش‌ها به کار گرفته شد تا آتش خسارتی به تأسیسات فرودگاه وارد نکند. معاون سیاسی - امنیتی استانداری مرکزی بیان کرد: بلافاصله پس از اطلاع از حریق، تیم مدیریت بحران اراک با حضور استاندار مرکزی در محل حادثه حاضر شده و مدیریت حادثه را بر عهده گرفتند. تالاب میقان اراک زیستگاه ۱۴۰ گونه پرنده است و سالانه ۵۳ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود که مهم‌ترین آنها درنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل و اردک سرسبز است.
***
رشد ۷۵ درصدی ثبت‌نام حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از رشد ۷۵ درصدی ثبت‌نام حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد. حبیب‌الله آسوده با اعلام این خبر گفت: در ماه مبارک رمضان امسال ۱۶۲ هزار نفر در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام کردند. وی افزود: ثبت‌نام حامیان جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین نسبت به مدت مشابه ماه رمضان سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، همچنین از آمادگی پایگاه‌های کمیته امداد در محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر آماده برای ثبت‌نام حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد. آسوده گفت: ۱۰۴ هزار نفر نیز با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ برای پیوستن به این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که فرآیند ثبت‌نام این متقاضیان نیز در حال انجام است.
***
افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش تعرفه‌های پزشکی اعلام کرد هیات دولت با توجه به شرایط افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی را مصوب کرد و بیمه‌ها حتما آن را اجرا می‌کنند. بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: آنچه شورای عالی بیمه سلامت درباره تعرفه‌های پزشکی امسال تصویب کرده بود، بیش از مصوبه فعلی دولت بود اما هیات دولت با توجه به شرایط، متوسط افزایش ۲۵ درصد را مصوب کرد و این حداقلی است و بیمه‌ها حتما آن را اجرا کرده و پوشش می‌دهند.
وی درباره چگونگی پوشش بیمه‌ای افزایش هزینه‌های درمانی، با تاکید بر اینکه حتما مردم باید از راه درست برای دریافت خدمات درمانی و دارویی وارد شوند، گفت: مثلا اگر بعضا کسی بدون نسخه پزشک از داروخانه بخواهد دارویی تهیه کند به قیمت آزاد خریداری خواهد کرد اما اگر از طریق پزشک و نسخه الکترونیک تهیه کند، هزینه متفاوت است. 
عین‌اللهی در پاسخ به این سوال که گاهی مشاهده می‌شود نرخ ویزیت پزشکان رقمی فراتر از رقم مصوب است، مردم در این شرایط باید چه‌کار کنند؟ یادآور شد: اگر کسی بخواهد خارج از قانون عمل کند، نام آن را تخلف می‌گذاریم. مردم می‌توانند تخلف را گزارش کنند و مرجع رسیدگی به تخلف سازمان نظام پزشکی است.

Page Generated in 0/0071 sec