printlogo


کد خبر: 261948تاریخ: 1402/2/5 00:00
اخبار

مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد ۲ روز تعطیل می‌شود
مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد در روزهای چهارشنبه (ششم اردیبهشت) و شنبه (نهم اردیبهشت‌) تعطیل خواهد بود. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه سعدآباد در سایر روزها حتی جمعه‌ها، فعال و پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و تاریخ است.
مجموعه سعدآباد در نوروز ۱۴۰۲، پنجمین مکان پربازدید کشور شناخته شد و یک میلیون و ۲۴ هزار و ۳۷۶ بازدید را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۹ درصد رشد داشت. ساعت بازدید این مجموعه تاریخی از ۹ صبح تا ۱۸ بعدازظهر است و بلیت‌فروشی و ورود به مجموعه سعدآباد تا ساعت ۱۶ امکان‌پذیر است.
***
آخرین قسمت سریال طنز «نون خ4» از شبکه یک سیما پخش شد
«نون خ۴» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و کارگردانی سعید آقاخانی در ۲۱ قسمت ساخته شد. این مجموعه طنز از ابتدای نوروز ۱۴۰۲ از شبکه سیما روی آنتن رفت. قسمت ۲۱ و پایانی این سریال شب گذشته ساعت ۲۲ پخش شد. به گزارش «وطن امروز»، با تمام شدن مجموعه نون خ۴، بخش‌هایی از پشت صحنه این سریال در 2 قسمت روی آنتن خواهد رفت.
بعد از پخش قسمت آخر سریال در روز گذشته قرار است پشت صحنه آن، امشب و فرداشب، (پنجم و ششم اردیبهشت)، ساعت ۲۲ از شبکه یک روی آنتن برود. 
لازم به ذکر است سریال «نون خ۴» در تلوبیون حدود ۱۱ میلیون بار تماشا شده است، این بازدید میلیونی در نوع خود رکورد محسوب می‌شود؛ رکوردی که نشان از استقبال مخاطبان از این سریال تلویزیونی دارد.
درفصل‌های مختلف سریال «نون خ»، ویژگی‌های فرهنگی اقوام کرد، مناظر طبیعی کرمانشاه و موسیقی سنتی این نواحی نمایش داده شده ‌است. سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، بیژن بنفشه‌خواه، سیروس سپهری، نسرین مرادی، هدیه بازوند، صهبا شرافتی، ندا قاسمی، هومن حاجی‌عبداللهی، مجید یاسر، علی صالحی، پاشا جمالی و ... از بازیگران سریال «نون خ۴» هستند.
***
«بی‌مرز با حجاب» روی آنتن شبکه 2
برنامه تلویزیونی «بی‌مرز با حجاب» از دوشنبه ۴ اردیبهشت روی آنتن شبکه 2 رفت. به گزارش «وطن امروز»، برنامه «بی‌مرز با حجاب» با محوریت دلایل اقبال به حجاب در کشورهای دیگر از دوشنبه ۴ اردیبهشت روانه آنتن شبکه شد.
این برنامه با هدف نشان دادن تلاش‌های خانواده‌ها و بانوان مسلمان کشورهای دیگر برای داشتن یک زندگی سالم و خداپسندانه، در 2 فصل تهیه و تولید شده است که فصل اول آن سال ۹۸ در ۷۵ قسمت از شبکه 2 پخش شده بود. فصل دوم این برنامه نیز در ۱۰۵ قسمت تهیه و تولید شده که تاکنون ۶۸ قسمت آن پخش شده و ادامه قسمت‌های آن از دوشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹:۱۰ روانه آنتن شده است. در ادامه این مجموعه، محورها و موضوعات مختلفی همچون جمعیت، ارائه الگوهای جدید اشتغال خانگی بانوان و دلایل اقبال به حجاب در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
***
ورود انیمیشنی قهرمانان ملی به تلویزیون
تاکنون ۲ قسمت از مجموعه «ماجراهای نوید» روی آنتن شبکه کودک رفته است و همزمان با ایام عید فطر سومین قسمت از این مجموعه رونمایی شد.
«ماجراهای نوید» با کیفیت سینمایی ساخته شده است و به همین دلیل هر قسمت از این مجموعه پس از چند ماه فرآیند تولید و تدوین و ساخت به آنتن شبکه کودک می‌رسد و به دلیل مضامینی که انتخاب کرده است پخش‌های متعددی دارد. از ویدئو و پوستر قسمت سوم این مجموعه در ویژه‌برنامه عید فطر «سر سفره خدا» رونمایی شد و عوامل درباره این مجموعه گفت‌وگو کردند. 
محمدرضا فرزادمهر، تهیه‌کننده این مجموعه درباره فضا و مضمون آن عنوان کرد: نوید یک نونهال است که دوست دارد کارهای خارق‌العاده و قهرمانی انجام دهد و ضمن آن به مردم هم کمک کند. او دوست دارد مسائل و مشکلات‌ریزی را که در زندگی وجود دارد با همین کارهای قهرمانی حل کند.
محمدمهدی محسنی، کارگردان انیمیشن نیز درباره سختی‌های ساخت انیمیشن با اشاره به اینکه قسمت اول این مجموعه ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه است، گفت: قسمت اول این مجموعه 2 ماه و قسمت دوم حدود 4 ماه طول کشید.
همچنین فرزادمهر در ادامه درباره خلق کاراکترهای قهرمانی عنوان کرد: ما در بخش‌های مختلف کشور آدم‌های بزرگی داریم که اتفاقات مهمی را رقم می‌زنند و به سهم خود کارهای بزرگی را انجام می‌دهند و باری را از روی دوش کشور برمی‌دارند؛ کسانی که باعث رشد و پیشرفت کشور هستند و بچه‌ها می‌توانند از اینها الگو و انرژی بگیرند.
مجموعه «ماجراهای نوید» در استودیو توکاانیمیشن تولید شده و محصولی از کانال نهال شبکه کودک است که به کارگردانی محمدمهدی محسنی و تهیه‌کنندگی محمدرضا فرزادمهر ساخته می‌شود. مهدی طهماسبی نیز مجری طرح این مجموعه است.

Page Generated in 0/0231 sec