printlogo


کد خبر: 261972تاریخ: 1402/2/5 00:00
کشف ۷۷ هزار پرونده سرقت و دستگیری ۴۴ هزار سارق

رئیس پلیس آگاهی فراجا از رسیدگی و کشف ۷۷ هزار فقره پرونده سرقت و دستگیری ۴۴ هزار سارق در طرح ویژه سرقت خبر داد و گفت: بیش از ‌۳۵۰۰ باند فعال سرقت هم متلاشی شدند. سردار محمد قنبری در تشریح عملکرد پلیس آگاهی در سال ۱۴۰۱ در حوزه مقابله با سرقت گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و همچنین فرمانده کل انتظامی کشور، مهم‌ترین اولویت این پلیس مبارزه و مقابله جدی با سرقت است که در این زمینه بیش از ۳۵۰۰ باند فعال در استان‌های سراسر کشور طی این بازه زمانی متلاشی شدند. 
وی از اجرای بیش از ۱۲۲ مرحله طرح‌های عملیاتی مقطعی استان‌های هدف، منطقه‌ای و طرح مشترک بین پلیس آگاهی و واحدهای تجسس کلانتری و پاسگاه‌های تابعه خبر داد و افزود: پیشگیری از وقوع سرقت گام مهمی در ارتقای احساس امنیت مردم است که در این باره شهروندان با رعایت نکات اصولی و ایمنی در جلوگیری از آن سهم بالایی را بر عهده دارند. رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: بیش از ۵۷ درصد از مجموع سرقت‌ها در کشور مربوط به سرقت‌های خرد است که اغلب توسط معتادان متجاهر به وقوع می‌پیوندد. وی با بیان اینکه ۷۵ درصد اتومبیل‌های سرقتی در کشور توسط پلیس آگاهی کشف می‌شود، گفت: از مهم‌ترین جرائمی که همواره امنیت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد سرقت خودرو است که علاوه بر سود مالی، زمینه‌ساز جرائم دیگر از جمله سرقت منزل، آدم‌ربایی، قتل و... می‌شود. سردار قنبری خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های (مقطعی، عملیاتی و منطقه‌ای) با هدف شناسایی و دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار بویژه سارقان به عنف، زورگیر، متواری و تحت تعقیب و ارتقای کشف علمی جرائم با بررسی دقیق و موشکافانه صحنه‌های سرقت از دیگر اقدامات معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در سال ۱۴۰۱ بوده که مستمر ادامه خواهد داشت. وی در ادامه به آمار کشفیات سرقت و دستگیری و استرداد اموال استان‌های سراسر کشور از شروع طرح ویژه سرقت تا ۲۸ فروردین ماه سال جاری پرداخت و اظهار داشت: با گذشت حدود ۲ ماه از اجرای این طرح بالغ بر ۷۷ هزار و ۶۰۰ پرونده سرقت در سراسر کشور توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رسیدگی و کشف شده است. 
این مقام انتظامی از دستگیری نزدیک به ۴۴ هزار  سارق و همچنین ۵۳۴ مالخر طی این بازه زمانی خبر داد و تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده توسط کارآگاهان مبارزه با سرقت، حدود ۲۴۱ هزار پرونده راکد نیز در این دوره است که همچنان باز و تحت پیگرد هستند. وی گفت: طی این مدت از تعداد ۱۴۹ هزار قلم اموال مکشوفه حدود ۱۴۷ هزار قلم از جمله ۱۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو، ۴۲۰۰ دستگاه موتوسیکلت، ۶۰۰ عدد گوشی تلفن همراه و ۱۳۰ قطعه لوازم یدکی و... به مال‌باختگان استرداد شده است.

Page Generated in 0/0045 sec