printlogo


کد خبر: 261997تاریخ: 1402/2/6 00:00
اخبار

اجرای تلویزیونی «بیژن بنفشه‌خواه»
پای بیژن بنفشه‌خواه، بازیگر سینما و تلویزیون هم به اجرا در تلویزیون باز شد و قرار است «پنج ستاره» با میزبانی او روی آنتن برود. به گزارش «وطن امروز»، مرتضی جاسبی، مدیر گروه اجتماعی شبکه 5 سیما از اجرای بیژن بنفشه‌خواه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون در سری جدید «پنج ستاره» خبر داد.
فصل جدید مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» به تهیه‌کنندگی فرهاد مختاری با هدف خندیدن و خنداندن و ایجاد فضایی با نشاط روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود.
«پنج ستاره» جدید به کمک شخصیت‌های نمایشی که دیگر فقط نقش مزاحم مجری را بازی نمی‌کنند قرار است ما را کمی متوجه بازی و بیرون آمدن از جلد جدی همیشگی در دنیای این روزها کند.
آن‌طور که جاسبی مدیر گروه اجتماعی شبکه 5 گفته، در سری جدید «پنج ستاره» بازی‌های متفاوت قرار داده شده و تیم برنامه‌ساز تلاش می‌کند بیش از گذشته به ویژگی‌های فرهنگی بپردازد.
در این برنامه بازی‌هایی مثل اسم فامیل، مشاعره، مبارزه‌های فانتزی و... با بهره بردن از موقعیت‌ها، لوازم و لباس‌های طنزآمیز خواهیم دید. مصطفی احمدی (مسعول تنها) ساناز اسدی (همسر مسعول) محمد صادقی (فرزند مسعول) مهرداد نصیری (برادر زن مسعول) و مرتضی ذوالفقاری (خواننده‌ای بدصدا) در کنار بیژن بنفشه‌خواه تلاش می‌کنند روند ارائه اطلاعات، نیازهای فیزیکی بازی‌ها و نیز ایجاد موقعیت کمدی را خلق کنند.
«پنج ستاره» بعد از مدت‌ها غیبت و اجرای حمید گودرزی، با حسین رفیعی برگشت. 
«پنج ستاره» هر هفته جمعه‌ها و شنبه‌ها ساعت 21 روی آنتن می‌رود و نخستین قسمت فصل جدید این برنامه تلویزیونی جمعه 8 اردیبهشت تماشایی می‌شود.
***
اسکار نودوششم ماه مارس برگزار می‌شود
نودوششمین دوره جوایز اسکار سال آینده در ماه مارس برگزار می‌شود. فهرست نهایی اسکار در ۲۱ دسامبر و نامزدها در ۲۳ ژانویه اعلام خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، نودوششمین دوره جوایز اسکار سال آینده در ماه مارس برگزار می‌شود.
به گفته آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک، شب جوایز مورد انتظار در ۱۰ مارس ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. برگزارکنندگان اسکار اواخر دوشنبه شب بیانیه‌ای را در وب سایت رسمی خود منتشر کردند.
اواخر ماه مارس، شورای روسای آکادمی ایجاد شعبه تولید و فناوری را اعلام کرد که شامل تقریباً ۴۰۰ نفر است که قبلاً به عنوان اعضای کل طبقه‌بندی شده بودند. شعبه جدید نماینده اعضایی است که در پست‌های فنی و تولید کلیدی در تمام مراحل فیلمسازی، از قبل تا پس از تولید، کار می‌کنند.
فیلمسازانی که مایل به ورود فیلم‌های خود در «بخش عمومی» هستند، باید آثار خود را تا ۱۵ نوامبر ارسال کنند. همچنین  فهرست نهایی اسکار در ۲۱ دسامبر و نامزدها در ۲۳ ژانویه اعلام خواهند شد.
***
«خاله شیرین» سینما در بیمارستان بستری شد
شیرین یزدانبخش، بازیگر سینما به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری است. این هنرمند از اواخر هفته گذشته به دلیل سکته مغزی در بخش آی‌سی‌یو بستری و از روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه به بخش عمومی منتقل شد.
یزدانبخش از اواخر دهه ۷۰ به تماشاگر ثابت تئاتر،‌ موسیقی و سینما تبدیل شد و همین امر سبب شد میان جامعه تئاتری شناخته شود. او ابتدا با بازی در فیلم «لطفا مزاحم نشوید» ساخته محسن عبدالوهاب وارد حوزه بازیگری شد و به مدت 10 سال در این حوزه فعالیت کرد.
یزدانبخش در سال‌های حضور خود در سینما با بازی در فیلم‌هایی همچون «بوسیدن روی ماه»، «ابد و یک روز»، «آشغال‌های دوست‌داشتنی»، «ملبورن»، «تختی»، «عنکبوت» و... با کارگردان‌های شاخص سینما مانند همایون اسعدیان، سعید روستایی، محسن امیریوسفی، نیما جاویدی، بهرام توکلی و ابراهیم ایرج‌زاد همکاری داشته است.
***
آخرین مصوبات شوراهای پروانه ساخت آثار سینمایی و غیرسینمایی
شوراهای پروانه ساخت آثار سینمایی و غیرسینمایی در جلسه اخیر با ۲ فیلمنامه سینمایی و ۳ فیلمنامه غیرسینمایی موافقت کردند. به گزارش «وطن امروز»، فیلمنامه‌های سینمایی «جنگی بود جنگی نبود» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی‌اکبر ثقفی و نویسندگی فاطمه ثقفی و علی‌اکبر ثقفی و «آخرین فرمان» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حجت‌الله سیفی موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. همچنین فیلمنامه‌ مستند «صد سال تطور» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی عباس صالح مدرسه‌ای، فیلمنامه کوتاه داستانی «الگوریتم دلتا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی عادل شکوری و فیلمنامه‌ بلند داستانی «مورف» به تهیه‌کنندگی مریم‌السادات بحرالعلومی، کارگردانی علیرضا کیان‌ارثی و نویسندگی مریم‌السادات بحرالعلومی و لیلا نیکزاد موافقت شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی سازمان سینمایی را دریافت کردند.

Page Generated in 0/0059 sec