printlogo


کد خبر: 262007تاریخ: 1402/2/6 00:00
دور دنیا

ترامپ: آمریکا زباله‌دانی شده است
در شرایطی که جو بایدن حضور انتخاباتی خود برای ۲۰۲۴ را اعلام کرد، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده با انتقاد از او، دولت رئیس‌جمهوری کنونی را «ناتوان و شکست‌خورده» توصیف کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از وبسایت خبری هیل،‌ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دوشنبه در بیانیه طولانی خود گفت: می‌توانید ۵ نفر از بدترین روسای جمهور در تاریخ آمریکا را انتخاب کنید و آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید و بدانید که همگی آنها نتوانستند خسارتی که جو بایدن در 2 سال به کشورمان وارد آورد را به آمریکا تحمیل کنند. آنها حتی به چنین چیزی نزدیک هم نشدند!
ترامپ به مشکلات بی‌حدی که بایدن در چند سال اول ریاست جمهوری خود با آنها مواجه شده، از جمله تورم، مهاجرت، جرم و جنایت و آموزش اشاره کرد. ترامپ همچنین به سوابق سیاست خارجی بایدن اشاره کرد از جمله خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تسلط دوباره طالبان بر این کشور، جنگ روسیه و اوکراین و تنش‌های فعلی با چین. دونالد ترامپ در بیانیه خود گفت: «می‌دانید که در انتخابات گذشته چه اتفاقی افتاد؛ آنها تقلب کردند و در انتخابات دست بردند. اما من این را به شما قول می‌دهم که وقتی در صحنه مناظره می‌ایستم و سوابق خودمان را با هم مقایسه می‌کنم، این بدترین کابوس دموکرات‌های رادیکال خواهد بود، زیرا هرگز سابقه‌ای به بدی آن وجود نداشته و کشور ما هرگز این همه چیز را پشت سر نگذاشته است».
او افزود: «هرگز در تمام طول تاریخ آمریکا، تضادی به این بزرگی میان دو دولت متوالی وجود نداشته است. برای ما بزرگی بود و برای آنها شکست». ترامپ درباره مرز جنوبی کشورش و ورود مهاجران گفت: «در دوران بایدن، مرز جنوبی نابود شد و میلیون‌ها بیگانه غیرقانونی در جوامع ما آزاد شدند. آنچه اکنون اتفاق می‌افتد، فراتر از باور است. آنها از موسسات روانی و زندان می‌آیند. همگی آنها به ایالات متحده آمریکا سرازیر می‌شوند. اکثر این افراد بسیار خطرناک هستند، آنها را تلنبار می‌کنند و ما هم مثل زباله‌دانی هستیم».
ترامپ در پایان افزود: «با حمایت شما در انتخابات، در سال ۲۰۲۴ جو بایدن را شکست خواهم داد. ما اقتصاد خود را نجات خواهیم داد، تورم را سرکوب خواهیم کرد. ما تهاجم به مرزهای جنوبی خود را متوقف خواهیم کرد، عزت ملت خود را اعاده و از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری خواهیم کرد. همه ما در کنار هم آمریکا را دوباره با عظمت خواهیم کرد»!
***
دهلی نو: همکاری نظامی ایران و هند رو به گسترش است
مدیرکل آژانس اطلاعات دفاعی ارتش هند گفته است که دهلی نو و جمهوری اسلامی در آینده‌، همکاری نظامی دوجانبه را به حوزه‌های جدیدتر توسعه و گسترش می‌دهند.
به گزارش فارس، ژنرال «دینش سینگ رانا» مدیرکل آژانس اطلاعات دفاعی ارتش هند روز دوشنبه در جشن‌های روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: «هند و ایران یک «مشارکت جامع» مبتنی بر «اعتماد متقابل» قوی دارند و کار برای گسترش «همکاری نظامی» دوجانبه به حوز‌‌ه‌های جدیدتر در آینده در حال انجام است.
بنا بر گزارش خبرگزاری ANI، وی تصریح کرد که دهلی نو و تهران درحال تلاش برای توسعه همکاری نظامی دوجانبه به حوزه‌های جدیدتر در آینده‌ای نزدیک هستند. وی در این باره گفت: «من معتقدم دوستی ما در سال‌های آینده به رشد و قوی‌تر شدن ادامه خواهد داد».
این مقام دفاعی هند با تأکید بر اینکه هند و ایران دارای تاریخچه‌ای هزاران ساله از تعاملات مشترک هستند، ادامه داد:‌ «فرهنگ و سنت‌های مذهبی هند و ایران در طول سال‌ها رشد و تکامل یافته است. ایران و هند یک مشارکت همه‌جانبه مبتنی بر اعتماد متقابل قوی دارند و همکاری دفاعی بخش مهمی از آن است».
وی در ادامه تصریح کرد در کنار دوره‌های آموزشی حرفه‌ای نظامی، تعدادی از هیأت‌های نیروی دریایی ایران در گذشته از مراکز آموزشی مختلف نیروی دریایی هند بازدید کرده‌اند. رانا تصریح کرد: «اخیرا تعامل دفاعی بین هر ۲ کشور رشد کرده است. تعدادی دوره‌های نظامی حرفه‌ای توسط ۲ کشور در حال برگزاری است و بنابراین تعاملات بین ۲ کشور رو به افزایش است».
از طرف دیگر، ایرج الهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند گفت: «محمدرضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای که قرار است در هفته آینده برگزار شود به هند سفر خواهد کرد».
***
مدودف: جهان در آستانه جنگ جهانی جدید است
رئیس‌جمهوری پیشین روسیه نسبت به اینکه دنیا در آستانه یک جنگ جهانی جدید قرار گرفته، هشدار داد.
به گزارش رویترز، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه که در حال حاضر معاون شورای امنیت این کشور است، سه‌شنبه هشدار داد دنیا احتمالا در آستانه یک جنگ جهانی جدید قرار گرفته است. مدودف در کنفرانسی در شهر مسکو همچنین نسبت به افزایش ریسک جنگ هسته‌ای در جهان هشدار داد اما در عین حال هیچ‌یک از این دو جنگ را اجتناب‌ناپذیر ندانست. معاون شورای امنیت روسیه بیان داشت: دنیا وضعیتی بیمار پیدا کرده و احتمالا در آستانه یک جنگ جهانی جدید قرار دارد. او خاطر نشان کرد: در حال حاضر شروع یک جنگ جهانی جدید اجتناب‌ناپذیر نشده اما ریسک به راه افتادن یک جنگ هسته‌ای در حال افزایش است. چنین نگرانی‌ای جدی‌تر از نگرانی درباره تغییرات آب وهوایی است.

Page Generated in 0/0059 sec