printlogo


کد خبر: 262008تاریخ: 1402/2/6 00:00
اخبار

وست‌برومویچ و رایو وایکانو مشتریان دروازه‌بان ایران
دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال پونفرادینا پیشنهاداتی را از اسپانیا و انگلیس دریافت کرده است. به گزارش مهر، قرارداد امیر عابدزاده با پونفرادینا این فصل به پایان می‌رسد. عابدزاده که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌ ملی ایران و حضور در جام‌های جهانی روسیه و قطر را دارد، به احتمال زیاد از این تیم که در رده بیستم لیگ دسته دوم اسپانیاست، جدا می‌شود. به گفته مدیربرنامه عابدزاده، این دروازه‌بان از لالیگا، لیگ دسته دوم اسپانیا و همچنین از چمپیونشیپ انگلیس پیشنهاداتی دارد. طبق گزارش وبسایت aficiondeportiva اسپانیا، تیم رایو وایکانو که در حال حاضر در رده نهم لالیگا قرار دارد، پیشنهادی را برای جذب عابدزاده ارائه کرده است. رئال ساراگوسا و لگانس هم تیم‌های حاضر در لیگ دسته دوم اسپانیا هستند که پیشنهاداتی را به دروازه‌بان ایران داده‌اند. در انگلیس تیم وست‌برومویچ که در رده نهم رقابت‌های چمپیونشیپ بازی می‌کند، علاقه‌مند است عابدزاده را جذب کند. رسانه اسپانیایی مدعی شده است که دروازه‌بان ایران به دنبال یک پروژه جالب و همچنین بازی کردن برای دقایق بیشتر است اما هنوز مقصد او مشخص نیست.
***
پایان کار دیاباته
مهاجم خارجی پرسپولیس شانس چندانی برای بازی کردن تا پایان فصل ندارد. داربی صدم پایتخت در حالی با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال تهران همراه بود که شیخ دیاباته یکی از مهاجمان خارجی این تیم حتی جایی در ترکیب ۱۸ نفره هم نداشت. دیاباته که تجربه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد این بار نتوانست در داربی تهران بازی کند. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس دلیل عدم حضور دیاباته را مصدومیت و عدم آمادگی این مهاجم عنوان کرد. دیاباته که ابتدای فصل جاری برای تقویت خط حمله این تیم جذب شده بود، کمترین میزان دقایق حضور در میدان را داشته است و بیشترین روزهای آسیب‌دیدگی را در این تیم پشت‌سر
گذاشته است. عبور پرسپولیس از سد استقلال و حاشیه اطمینانی که در این تیم برای ادامه رقابت در مسیر قهرمانی لیگ برتر ایجاد شده است، کادر فنی پرسپولیس را در انتخاب بازیکنان مورد نیاز در ۳ دیدار باقیمانده شجاع‌تر کرده است و احتمال اینکه دیاباته در ۳ بازی باقیمانده در لیگ بازی نکند وجود دارد. همچنین گل‌محمدی دیگر علاقه‌ای هم به ایجاد تغییر در ترکیب پرسپولیس ندارد تا دیاباته آخرین روزهای خود را در جمع سرخپوشان پایتخت پشت‌سر بگذارد. این بازیکن با پایان فصل جاری مسابقات لیگ برتر پرسپولیس را ترک می‌کند تا تیم جدیدی پیدا کند.
***
بارسلونا تکلیف دی‌یونگ را مشخص کرد
مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اعلام کرد دی‌یونگ یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار تیم است و ژاوی اجازه جدایی به او نمی‌دهد. به گزارش ال‌موندو، فرانکی دی‌یونگ یکی از بازیکنانی بود که توسط رونالد کومان به بارسلونا آورده شد. این بازیکن تابستان سال گذشته تا آستانه جدایی از آبی‌واناری‌ها پیش رفت. بارسلونا به دنبال جذب برناردو سیلوا از منچسترسیتی بود و به همین خاطر حاضر بود دی‌یونگ هلندی را به منچستریونایتد بفروشد اما در نهایت این انتقال شکل نگرفت و او در نوکمپ ماندنی شد. هافبک هلندی در فصل جاری از بهترین بازیکنان بارسلونا بوده و نمایش بسیار خوبی در خط میانی داشته است. در همین ارتباط مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا به شایعه جدایی دی‌یونگ از آبی‌‌واناری‌ها در تابستان واکنش نشان داد. متئو المانی گفت: فرانکی بازیکن بسیار مهمی برای ما است و کمک زیادی به سبک بازی تیم می‌کند. ژاوی او را بازیکنی مهم و سرنوشت‌ساز در ترکیب تیم خود می‌داند و به همین خاطر اجازه جدایی به او نمی‌دهد و دی‌یونگ به حضورش در تیم ادامه خواهد داد.
***
سعید علی‌حسینی مربی تیم‌ ملی وزنه‌برداری ازبکستان شد
سرمربی پیشین تیم‌ ملی وزنه‌برداری ایران وارد کادرفنی تیم ازبکستان شد. سعید علی‌حسینی، ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری ایران پس از اینکه از هدایت تیم‌ ملی ایران کنار رفت، تصمیم گرفته است در کشور دیگری مربیگری کند. علی‌حسینی مسؤولیت تیم وزنه‌برداری ازبکستان را برعهده گرفته است و تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم با ازبک‌ها قرارداد دارد. وی در حال حاضر در ازبکستان به سر می‌برد و این تیم را برای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در کره‌جنوبی که گزینشی المپیک پاریس است، آماده می‌کند. علی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تایید کرد. وی از خرداد تا بهمن ۱۴۰۱ سرمربی تیم‌ ملی ایران بود و سپس از سمت خود استعفا کرد که این استعفا مورد موافقت فدراسیون قرار گرفت. تیم ملی وزنه‌برداری ازبکستان یکی از رقیبان ایران در قهرمانی آسیا خواهد بود و ترکیب نفرات اعزامی ازبکستان به قهرمانی آسیا نیز پس از رکوردگیری که جمعه برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.
در دسته‌های وزنی که ایران و ازبکستان با هم نماینده دارند، به نظر می‌رسد رقابت جذابی بین ۲ کشور با هدایت ۲ مربی ایرانی‌ شکل بگیرد.

Page Generated in 0/0076 sec