printlogo


کد خبر: 262014تاریخ: 1402/2/6 00:00
اخبار

جرایم تخلفات رانندگی ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش می‌یابد
جانشین رئیس پلیس راهور گفت: جرایم تخلفات رانندگی ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش می‌یابد و ممکن است جریمه چراغ قرمز به یک میلیون تومان هم برسد. سردار سیدتیمور حسینی اعلام کرد: جرایم تخلفات رانندگی چند برابر می‌شود و ممکن است جریمه چراغ قرمز به یک میلیون تومان هم برسد. 
وی افزود: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، حرکات مارپیچ و رانندگی در حالت مستی از تخلفات رانندگی حادثه‌ساز هستند که پیشنهاد افزایش این جرایم را از طریق وزارت دادگستری داده‌ایم و این موضوع در هیات دولت مطرح می‌شود. 
جانشین رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: پیشنهاد داده‌ایم جرایم رانندگی چند برابر شود و این افزایش بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد است، چرا که جریمه تخلفات حادثه‌ساز باید بتواند بازدارندگی ایجاد کند و فلسفه جریمه ایجاد بازدارندگی آن است. سردار حسینی گفت: اگر هزینه جرم پایین باشد و فرد هزینه فایده کند، گاهی آن را انجام می‌دهد، لذا در جهت افزایش بازدارندگی از تخلفات، لازم است جرایم رانندگی افزایش یابد.
***
۶۰ هزار مادر شیرده و باردار تحت پوشش حمایت‌های تغذیه‌‎ای کمیته امداد
مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: ۶۰ هزار مادر شیرده و باردار با سرانه ۵۵۰ هزار تومان، تحت پوشش حمایت‌های تغذیه‌‎ای قرار دارند. مجتبی احمدلو با اشاره به اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده، اظهار کرد: ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده در سراسر کشور تحت پوشش برنامه حمایت غذایی کمیته امداد هستند. وی افزود: امسال سرانه سبد غذایی ماهانه این مادران از ۲۵۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. 
مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۸۰ درصد این مادران و کودکان تحت پوشش کمیته امداد نیستند، یادآور شد: این خانواده‌ها جزو ۵ دهک اول قرار دارند که در این طرح از آنها حمایت می‌شود. 
احمدلو با بیان اینکه وزارت بهداشت، گروه هدف این طرح را به کمیته امداد معرفی می‌کند، تاکید کرد: ثبت اطلاعات مربوط به مادران باردار به صورت سیستمی و از طرف استان‌ها انجام می‌شود. وی اضافه کرد: برنامه‌ بلندمدتی برای رفع سوء تغذیه زنان باردار و مادران شیرده در معرض خطر سوء تغذیه تدوین شده است و امیدواریم در این فرآیند، مادر دارای مشکلی نباشد که جا مانده از این حمایت‌ها باشد.
***
نظارت پلیس بر ناوگان باری هوشمند می‌شود
رئیس پلیس راهور فراجا از برنامه‌ریزی برای تجهیز ناوگان باری کشور به سامانه سپهتن خبر داد. سردار سیدکمال هادیانفر در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری چهارجانبه برای راه‌اندازی سامانه سپهتن گفت: یکی از کارهایی که با ابتکار پلیس و دستگاه‌های دیگر از سال‌های قبل دنبال شد این بود که ما بتوانیم کامیون‌ها، تریلی‌ها، تانکرها و... را که معمولا کنترل نمی‌شوند به صورت سیستماتیک و هوشمند کنترل کنیم، در همین راستا نیز سامانه سپهتن اجرایی شد. 
وی افزود: بعد از نصب این سامانه، کامیون‌ها و تریلی‌ها با حرکت از مبدا تا رسیدن به مقصد از سوی پلیس رصد می‌شوند و نحوه رانندگی، وضعیت راننده و سایر موارد را که نیاز به کنترل دارد همانند اتوبوس‌ها کنترل خواهیم کرد. 
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه سامانه سپهتن از سال ۹۳ روی اتوبوس‌ها نصب شده بود، گفت: امروز ۱۲ هزار اتوبوس این نرم‌افزار صددرصد ایرانی را دارند و از این طریق رفتارهای ترافیکی آنها کنترل می‌شود. 
هادیانفر از تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه ناوگان باری جاده‌ای به سامانه سپهتن نیز خبر داد و گفت‌:‌ با مصوبه دولت ۳۶۸ هزار دستگاه کامیون، تریلر و تانکر تا آخر امسال به این سامانه مجهز می‌شوند تا بر تردد و تخلفات آنها نظارت داشته باشیم، چرا که اکنون نظارت سیستمی بر این وسایل نقلیه و رفتارهای پرخطر آنها وجود ندارد. 
رئیس پلیس راهور فراجا درباره اهداف تجهیز ناوگان باری جاده‌ای به سامانه سپهتن، گفت: تسهیل و ایجاد نظم در ترددها، پیشگیری از تصادفات و بهینه‌سازی مصرف سوخت، جزو اهدافی‌ است که در این طرح پیش‌بینی شده است.
***
بازداشت بیش از ۴۰ نفر از عوامل انتشار تصاویر خصوصی زنان
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت عاملان انتشار تصاویر خصوصی زنان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: مدتی قبل چند زن جوان با مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند تصاویر خصوصی‌شان در فضای مجازی منتشر شده و این موضوع موجب بر هم زدن آرامش روانی آنها و خانواده‌شان شده است. 
در همین راستا رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. وی با اشاره به آغاز تحقیقات ماموران در این باره گفت: طی تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و بررسی اظهارات شکات، مشخص شد صفحاتی با عناوین مدلینگ، مزون، آنلاین شاپ‌ها و... منبع انتشار این تصاویر است و مدیران این صفحات بدون درنظر گرفتن حریم خصوصی افراد و با انگیزه درآمدزایی و جذب دنبال‌کننده اقدام به انتشار تصاویر نیمه‌برهنه و نامتعارف آنها کرده‌اند. 
معظمی‌گودرزی با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ نفر از گردانندگان این صفحات در فضای مجازی، اظهار کرد: پس از اقدامات پلیسی و تشریفات قضایی، گردانندگان صفحات مذکور که بدون رضایت اشخاص اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شکات کرده بودند دستگیر شدند و پرونده در روند رسیدگی قضایی قرار گرفت.

Page Generated in 0/0068 sec