printlogo


کد خبر: 262017تاریخ: 1402/2/6 00:00
تمدید بیمه رایگان برای ۳۰ میلیون ایرانی

چتر بیمه رایگان بر سر افرادی که هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای ندارند و جزو اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند گسترده شده است، به طوری که مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران از تمدید اطلاعات بیمه‌ای بیش از ۳۰ میلیون بیمه‌شده این سازمان به صورت رایگان خبر می‌دهد. دکتر حنان حاج محمودی در این باره گفت: با شناسایی افراد کم‌درآمد بر اساس آیین‌نامه ارزیابی وسع و با معرفی بیمه‌گذارانی که بیمه‌شدگان محروم مثل کمیته امداد و بهزیستی را تحت پوشش دارند، همچنین از طریق صندوق روستاییان، بیمه‌شدگان محروم شناسایی شده و این اقشار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. وی در ادامه افزود: نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان برای صدور پوشش بیمه نیست، چرا که بیمه سلامت ایران اطلاعات بیمه‌ای بیش از ۳۰ میلیون نفر را در اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین ۱۴۰۳ تمدیدکرده است. او ادامه داد: از این تعداد نزدیک به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جزو ۳ دهک اول صندوق بیمه سلامت همگانی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مددجویان کمیته امداد و ۲۰ میلیون بیمه‌شده روستایی هستند. مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به حمایت و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران از اقشار محروم اظهار کرد: ما فرانشیز آنها را هم در زمان ارائه خدمت کاهش می‌دهیم. وی همچنین  به ایسنا گفت: بدون شک برای سایر دهک‌های درآمدی بر اساس مصوبه جدید حق بیمه پلکانی تعریف شده و افرادی که دهک درآمدی آنها مشخص نشده، می‌توانند تا تعیین وضعیت دهک درآمدی پوشش بیمه‌ای یک‌ماهه را دریافت کنند.
* جزئیات نرخ جدید ویزیت پزشکان در سال جاری
دبیر شورای عالی بیمه سلامت جزئیات تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد. محمودرضا محقق درباره جزئیات تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۲ که از سوی هیات دولت ابلاغ شده است، گفت: آذر پارسال شورای عالی بیمه سلامت بحث مفصلی را در حوزه کارشناسی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۲ انجام و رشد گلوبال ۴۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی را پیشنهاد داد. 
این پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد و انتظار می‌رفت قبل از سال جدید، به تایید و تصویب هیات دولت برسد که این اتفاق نیفتاد. بر این اساس در نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید در روز ششم فروردین‌ رشد گلوبال و کلی ۲۵ درصدی برای تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۲ مصوب و ابلاغ شد. محقق درباره وضعیت پرداخت فرانشیز و پرداخت از جیب مردم در تعرفه‌های پزشکی سال جاری، گفت: با توجه به اینکه در تعرفه‌های پزشکی سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای در فرانشیز ایجاد شده بود، همان روند نیز در سال جاری ادامه یافت. بر این اساس در بیماران بستری میزان فرانشیز ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد است، همچنین در بیمارانی که در ۳ دهک اول درآمدی قرار دارند، میزان فرانشیز در بستری ۵ درصد و در بخش سرپایی ۱۵ درصد است. 
محقق درباره نرخ ویزیت در سال ۱۴۰۲ گفت: در بخش سرپایی دولتی تعرفه ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان، ویزیت پزشکان فوق تخصص و دوره تکمیلی تخصصی ۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان، ویزیت پزشکان متخصص روان‌پزشکی ۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان، ویزیت فوق تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی روان‌پزشکی ۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان و ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار به ترتیب ۲۵ هزار و ۹۰۰ و ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان است.

Page Generated in 0/0080 sec