printlogo


کد خبر: 262023تاریخ: 1402/2/6 00:00
اخبار

اسکناس دلار مرکز مبادله همچنان در کانال 42 هزار تومان
قیمت دلار و یورو در بازار مبادله نسبت به هفته‌های قبل تفاوت چندانی نداشته است.
اسکناس دلار دیروز در بازار مبادله به قیمت ۴۲,۰۲۱ تومان کشف قیمت شد. حواله دلار نیز در این بازار به ۳۸,۲۰۰ تومان رسید.
اسکناس یورو نیز به قیمت ۴۶,۳۴۳ تومان رسید و حواله یورو به قیمت ۴۲,۱۲۲ تومان مبادله شد.
قیمت اسکناس درهم در محدوده ۱۱,۴۴۲ تومان مبادله شد و حواله درهم به قیمت ۱۰,۴۰۱ تومان رسید.
همچنین روز گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار مبادله به ۲,۴۵۷,۸۷۱ تومان رسید که نسبت به بازار آزاد حدود ۱۳۰ هزار تومان ارزان‌تر بود.
***
بالا و پایین مرغ از 63 تا 82 هزار تومان
گوشت مرغ که مشمول قیمت تعزیراتی است و بر اساس آخرین قیمت‌گذاری باید هر کیلو ۶۳ هزار تومان عرضه شود، بین ۶۳ تا ۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان در نوسان است.
رصد بازار کالاهای اساسی نشان می‌دهد کمبود برخی اقلام از جمله شکر به تغییر قیمت‌ها دامن ‌زده است. همچنین در ارائه برخی اقلام از جمله پنیر سفید، تولید سال جدید برخی برندها هنوز وارد بازار نشده و این امر حاکی از احتمال افزایش نرخ‌هاست. در حال حاضر انواع نوشیدنی‌ها جز شیر پاستوریزه (بطری) افزایش قیمت داشته که کنسرو ماهی برخی برندها را نیز باید به این دسته اضافه کرد. گفتنی است در بین مواد غذایی کنسرو شده، تن ماهی و رب گوجه فرنگی مشمول قیمت‌گذاری است.
گوشت قرمز در ۲ هفته اخیر نوسان نداشته و قیمت آن بین ۳۷۰ تا ۴۶۰ هزار تومان تثبیت شده است. گوشت مرغ نیز که مشمول قیمت تعزیراتی است و بر اساس آخرین قیمت‌گذاری باید هر کیلو ۶۳ هزار تومان عرضه شود، بین ۶۳ تا ۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان در نوسان است.
در این میان گرمای هوا سبب شده حبوبات در نیمه نخست سال دارای کمترین تغییرات قیمتی باشد و نرخ این مواد پروتئینی در یک ماه اخیر ثابت باقی مانده است.
***
ویرایش ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه امکان‌پذیر شد
متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنها سال ۱۴۰۳ اعلام شده، از عصر روز گذشته به ‌مدت ۵ روز می‌توانند خودروی دیگری را انتخاب کنند.
چند روز پیش نوبت‌دهی متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو از سوی خودروسازان مشخص شد. در این بین با توجه به تقاضای بالای ۵ مدل خودرو از یکی از شرکت‌ها، زمان تحویل خودروی این متقاضیان سال ۱۴۰۳ اعلام شده بود.
با توجه به اعتراض متقاضیان، وزارت صمت اعلام کرد از عصر ۵ اردیبهشت‌ به مدت ۵ روز می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه خودرو با ۵ اولویت نسبت به تغییر انتخاب اول خود اقدام کنند.
امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در این ارتباط تاکید کرد: «اگر متقاضی هر ۵ اولویت را انتخاب کند، قطعاً در سال ۱۴۰۲ می‌تواند خودروی خود را دریافت کند و به ‌عکس اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکند، همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ کماکان برای او ملاک عمل خواهد بود».
به گفته وی «کسانی که سال ۱۴۰۲ نوبت‌دهی شده‌اند اما به‌ دلایلی می‌خواهند انصراف دهند و در طرح دوم یکپارچه تخصیص خودروی وزارت صمت شرکت کنند، حتما باید از طرح ابتدایی که ثبت‌نام کرده‌اند انصراف دهند؛ گزینه انصراف برای متقاضیان فعال است».
لازم به ذکر است اگر متقاضیان از طرح ابتدایی تخصیص خودرو انصراف ندهند، برای شرکت در طرح دوم یکپارچه تخصیص خودرو با مشکل مواجه خواهند شد.
***
وزیر صمت: تجارت بین ایران و عربستان آغاز شده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توافق تهران و ریاض برای از سرگیری روابط، از آغاز تجارت بین ایران و عربستان خبر داد.
سیدرضا فاطمی‌امین با اشاره به توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط بین 2 کشور گفت: با توجه به این موضوع ورود کالاهای ایرانی به عربستان در دستور کار است.
وزیر صمت اضافه کرد: البته این بحث نیازمند توضیحات مفصلی است اما با شروع تجارت بین ایران و عربستان، همکاران ما در وزارت صمت فرآیند صادرات کالا را آغاز کرده‌اند.
حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن‌ فرحان، وزرای خارجه ایران و عربستان پنجشنبه ۱۷ فروردین در چین با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند؛ این نخستین دیدار وزرای خارجه 2 کشور از سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۶) بود و برای رسیدن به این مرحله از روابط، تهران و ریاض از فرازونشیب‌های بسیاری گذشتند. بازگشت روابط 2 کشور به مسیر عادی، می‌تواند برای طرفین، میانجیگران و کشورهای منطقه سرآغاز فصل جدیدی از روابط دیپلماتیک در حوزه‌های مختلف باشد.

Page Generated in 0/0060 sec