printlogo


کد خبر: 262024تاریخ: 1402/2/6 00:00
اخبار

مذاکرات وزرای دفاع روسیه، ایران ترکیه و سوریه
مذاکرات چهارجانبه وزرای دفاع فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری ترکیه و جمهوری عربی سوریه روز گذشته در مسکو برگزار شد. در جریان این مذاکرات اقدامات فعلی در زمینه تحکیم امنیت در جمهوری عربی سوریه و عادی‌سازی روابط با جمهوری ترکیه مورد بحث و بررسی قرار 
گرفت.
در این مذاکرات توجه ویژه‌ای به موضوع مبارزه با تمام اشکال تهدیدات تروریستی، مبارزه با داعش و سایر گروه‌های افراطی در سرزمین سوریه شد.
در نتیجه این مذاکرات، طرف‌ها بر تمایل خود مبنی بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و لزوم فعال‌سازی تشریک مساعی برای بازگشت هر چه سریعتر آوارگان سوری به کشور خود تأکید کردند. وزرای دفاع 4 کشور همچنین به طور خاص، لزوم گفت‌وگوهای سازنده در فرصت موجود و تداوم آن به نفع صلح و ثبات پایدار در جمهوری عربی سوریه و کل منطقه را خاطرنشان کردند.
* ایران همواره برای صلح و ثبات در منطقه تلاش می‌کند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوهای جداگانه با وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه تأکید کرد: تلاش ما ‌و روسیه برای عادی‌سازی روابط ترکیه و ‌سوریه از اهداف این نشست چهارجانبه بود و جمهوری اسلامی ایران اهتمام جدی برای گفت‌وگوی مستقیم بین سوریه و ترکیه به عنوان ۲‌ کشور همسایه و تأثیرگذار در منطقه دارد و از تشریک مساعی ۲ کشور حمایت می‌کند. 
امیر محمدرضا آشتیانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور تأثیرگذار در معادلات منطقه، همواره برای صلح و ثبات و امنیت در منطقه تلاش خود را به کار بسته است، افزود: اقدام عملی حضور ایران در نشست چهارجانبه مسکو، مصداق عینی این موضوع است. 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان گفت: مبارزه با اشکال مختلف تروریسم خواسته همه ملت‌های منطقه است و این موضوع جز با تشریک‌ مساعی و هماهنگی و همراهی کشورهای منطقه حاصل نخواهد شد.
***
3 ایرانی بازداشت شده در قطر آزاد شدند
سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه از آزادی 3 تبعه ایرانی بازداشت شده در قطر و بازگشت آنها به کشور خبر داد. 
سفارت جمهوری اسلامی ایران 5 اردیبهشت در صفحه توئیتر خود در این باره اعلام کرد: «طی روزهای اخیر 3 نفر از اتباع کشورمان که با «هیا کارت» وارد کشور ‎قطر شده و به دلیل اشتغال بدون مجوز بازداشت شدند، با پیگیری‌های این سفارت، آزاد و به کشور بازگردانده شدند».
این سفارتخانه خطاب به هموطنان ایرانی از آنها خواست به این موضوع توجه داشته باشند که اشتغال در قطر بدون مجوز شغلی و ویزای کار ممنوع بوده و عواقب قانونی دارد. لازم به ذکر است هیا کارت 
(Hayya Card) کارت شناسایی دیجیتالی است که در دوران برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر مورد استفاده قرار ‌گرفت. این کارت از اول نوامبر ۲۰۲۲ تا اول ژانویه ۲۰۲۳ (۱۰ آبان تا ۱۱ دی ۱۴۰۱)، مجوز اصلی ورود هواداران به قطر بود. 
***
جانشین فرمانده کل سپاه:
سپاه به بالاترین سطح توانمندی‌ها دست یافته ‌است
جانشین فرمانده کل سپاه درباره ویژگی‌های سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ بی‌نظیرترین سازمانی است که توسط مردی الهی همچون امام خمینی(ره) به‌وجود آمده و تأسیس شده و سی و چند سال هم است که مرد الهی دیگری یعنی امام خامنه‌ای عزیز آن را فرماندهی می‌کند؛ سازمانی که هم‌اکنون به بالاترین سطح از توانمندی‌هایی که تصور می‌شده، دست پیدا کرده است.
سردار دریادار پاسدار علی فدوی افزود: افزایش توانمندی‌های سپاه در همه زمینه‌های مادی و معنوی بوده است؛ به عبارت دیگر، وقتی توانمندی‌های مادی و معنوی در کنار هم قرار گیرند، قدرتی را به ‌وجود می‌آورد که هیچ توانمندی شیطانی مانند توانمندی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم نمی‌تواند در برابر آن دوام بیاورد.
خدمتگزاری به مردم اصلی‌ترین مشخصه‌ سپاه است
دریادار فدوی درباره شاخصه مهم سپاه بیان کرد: شاخصه مهم سپاه خدمتگزاری است؛ چون پاسداری از انقلاب اسلامی معطوف به یک موضوع خاص مانند موضوع نظامی نمی‌شود؛ به همین جهت خدمتگزاری به مردم را می‌توان از اصلی‌ترین مشخصه‌های سپاه دانست. 
وی همچنین با بیان اینکه رویارویی جبهه حق اسلامی علیه باطل تمامی ندارد، گفت: در قرآن هم تأکید شده است که در این جنگ، جبهه باطل هرگز پیروزی نخواهد داشت و به‌طور قطع جبهه باطل در شکست دائمی خواهد بود؛ البته باید این را هم گفت که جبهه اسلام همان جبهه حق است، تنها متعلق به یک نفر یا 2 نفر و حتی یک کشور یا 2 کشور نیست.

Page Generated in 0/0052 sec