printlogo


کد خبر: 262050تاریخ: 1402/2/7 00:00
اخبار

محرومیت موقت کاپیتان تیم ‌ملی و ۴ کاراته‌کای دیگر
پیرو اتفاقات روز نخست رقابت‌های انتخابی تیم‌ ملی کاراته، تعدادی از ورزشکاران به کمیته انضباطی معرفی شدند. به گزارش ایسنا، پیرو اتفاقات و برخی شبهات مطرح شده در روز نخست رقابت‌های انتخابی تیم ملی(سه‌شنبه ۵ اردیبهشت) جلسه‌ای با حضور مسؤولان فدراسیون، نمایندگان کمیته فنی، اعضای کادرفنی و نماینده کمیته انضباطی برگزار و در پایان مقرر شد: ورزشکاران ذبیح‌الله پورشیب، مهدی خدابخشی، کیوان بابان، پوریا اقدسی، محمدرضا گیلانپور و امیر پورمحمد (مربی استان گیلان) به دلیل انجام رفتار نامناسب و انجام مصادیق تخلفات عمومی و اختصاصی بخش یک و 2 آیین‌نامه کمیته انضباطی، به کمیته انضباطی معرفی و تا زمان اعلام رای از حضور در کلیه رویدادهای ورزشی کاراته محروم و در صورت قرار گرفتن در لیست نفرات دعوتی به تیم‌ ملی نیز تا اعلام رای، حضور نامبردگان معلق خواهد بود.
در جریان رقابت‌های وزن ۸۴- کیلوگرم تیم ملی، ذبیح‌الله‌ پورشیب کاپیتان تیم‌ ملی کاراته در ادعایی عجیب و بدون مدرک مدعی شد کیوان بابان به عمد مقابل مهدی خدابخشی بازنده شده است که این ادعا منجر به واکنش شدید خدابخشی و بابان مقابل پورشیب شد. این ادعا در حالی مطرح شد که نتیجه آن دیدار تاثیری در نفرات راه یافته به اردوی تیم‌ ملی در این وزن نداشت.
***
حقیقی در تیم بدترین بازیکنان ۲۰ سال اخیر روبین‌کازان
علیرضا حقیقی، دروازه‌بان سابق تیم‌ ملی فوتبال ایران که با پرسپولیس به روزهای اوج رسید، در تیم بدترین بازیکنان ۲۰ سال گذشته باشگاه روبین‌کازان روسیه قرار گرفت. به مناسبت شصت‌وپنجمین سالگرد تاسیس باشگاه روبین‌کازان، 2 تیم از بازیکنان موفق و ناموفق این باشگاه در ۲۰ سال گذشته منتشر شد. وب‌سایت تاتار اسپورت نوشت: «دروازه‌بان ایرانی در ۱۸ سالگی نخستین بازی خود را برای پرسپولیس انجام داد و در نخستین بازی خود پنالتی علی دایی، مهاجم اسطوره‌ای ایران را مهار کرد. این در فصل ۰۶- ۲۰۰۵ بود و 5 سال بعد این دروازه‌بان، جوان‌ترین کاپیتان تاریخ باشگاهش شد. حقیقی در این مدت توانست به این تیم کمک کند تا قهرمانی ایران و 2 جام حذفی را کسب کند. سال ۲۰۱۲ این دروازه‌بان به روسیه آمد؛ جایی که دوستی ایران و تاتارستان در سطح دولتی تازه شروع به شکل‌گیری کرده بود. شایعه شده بود حقیقی بخشی از یک معامله بزرگ بین ایران و تاتارستان بوده است اما هیچ مدرکی دال بر این موضوع یافت نشد. به هر حال علیرضا با روبین قرارداد بست و به عنوان نخستین ایرانی در مسابقات لیگ روسیه وارد تاریخ این رقابت‌ها شد. به رغم تمام تمجیدها، حقیقی هرگز نتوانست در کازان جایی به دست آورد. او چند بار به صورت قرضی از روبین رفت و موفق شد فقط در یک بازی برای کازان بازی کند. او از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در روبین ماند و در جام‌جهانی ۲۰۱۴ خود را ثابت کرد. حقیقی به عنوان دروازه‌بان اصلی تیم‌ ملی ایران به این مسابقات رفت و تقریباً به این تیم کمک کرد تا آرژانتین را مهار کند اما در نهایت ایران با گل لیونل مسی بازی را از دست داد. در کازان، او چنین داستان تاثیرگذاری نداشت». علیرضا حقیقی در حال حاضر در تیم نساجی مازندران بازی می‌کند.
***
فرصت محدود استقلال برای فرار از پرداخت ۲ میلیون یورو به یامگا
باشگاه استقلال تا روز جمعه فرصت دارد مطالبات مدافع - هافبک فرانسوی خود را برای فرار از فسخ قرارداد پرداخت کند. به گزارش تسنیم، در شرایطی که باشگاه استقلال بتازگی طلب‌های سنگین شامل بدهی به آندره‌آ استراماچونی، شباب‌الاهلی امارات و ... را پرداخت کرده، با یک پرونده دیگر روبه‌رو شده است. کوین یامگا، مدافع - هافبک فرانسوی آبی‌پوشان در نامه‌ای به باشگاه استقلال اخطار 10 روزه داده بود که طبق پیگیری‌ها حقوق عقب‌افتاده این بازیکن که رقمی معادل 180 هزار یورو است، پرداخت نشده. در همین زمینه مدیران باشگاه استقلال در تلاشند تا روز جمعه که مهلت وجود دارد، مطالبات این بازیکن  را پرداخت کنند. در صورتی که استقلال موفق به پرداخت این پول نشود، یامگا طبق قراردادش می‌تواند مطالبه 2 میلیون یورویی بابت کل قرارداد خود داشته باشد. قرارداد یامگا در ابتدای فصل جاری توسط مدیران وقت استقلال با اضافه شدن الحاقیه‌ای چندین برابر شده بود!
***
نیمه‌نهایی جام حذفی بعد از بازی پرسپولیس قرعه کشی می‌شود
مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال یکشنبه هفته آینده قرعه‌کشی می‌شود. قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی یکشنبه ۱۰ اردیبهشت و بعد از پایان مسابقه پرسپولیس- گل‌گهر سیرجان در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی و با حضور نمایندگان تیم‌های صعود کرده و اهالی رسانه برگزار خواهد شد. دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود.
شنبه ۹ اردیبهشت
استقلال ملاثانی - هوادار
پارس جنوبی - استقلال تهران
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت
نساجی - پیکان
پرسپولیس – گل‌گهر

Page Generated in 0/0059 sec