printlogo


کد خبر: 262054تاریخ: 1402/2/7 00:00
ضربه سنگین دینداران به نقشه‌های شوم

دکتر محمدحسن آصفری*: ملت ایران یک ریشه بزرگ و تاریخی در مسائل دینی دارد و برای مصلحت و دین خود همه رقم هزینه کرده و می‌کند. در این ماه مبارکی که پشت سر گذاشتیم به واسطه حضور پرشور مردم در مراسم‌های مختلف، صحنه‌های زیبایی را مشاهده کردیم و در حقیقت مردم ایران با این حضور، پیام دینی و انقلابی خود را به دنیا مخابره کردند. 
به عنوان مثال نماز عید فطر از اعتقادات و مبانی اسلام نشأت گرفته و حضورهای باشکوه و صف‌های به‌هم پیوسته، نشان جوهره تدین و دینداری در مردم ایران است. صحنه‌های پرشوری که در حرم رضوی و جای جای ایران دیدیم نشان می‌دهد اساس و جوهره مردم ایران دین و علاقه‌مندی به خدا و اهل بیت علیهم‌السلام است.   
همچنین یادگارهای گرانبهای ملت ایران در ساخت عتبات عالیات، حرم امام حسین(ع)، حرم امام علی(ع)، مشهدالرضا(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) نشان این است که مردم ایران عرق و علاقه وافری به دین اسلام و اهل بیت دارند. 
کمی به عقب برگردیم؛ اعتقادات مردم به مبانی دین اسلام سبب شد جنگ ۸ ساله ما به پیروزی برسد و اگر اعتقاد به مبانی دینی وجود نداشت، هیچ بعید نبود در جنگ تحمیلی شکست بخوریم.  
حماسه‌های حضور و عملکردهای مردم ایران هر یک به نوعی نشان می‌دهد چگونه محاسبات و معادلات دشمنان قسم خورده ایران اسلامی برای دور کردن ملت ایران از دین و مذهب به خطا رفته است، لذا باید این حضور را پتانسیل و فرصت ارزشمندی تلقی کرد و قطعا حفظ این سرمایه معنوی از وظایف متصدیان امور است. 
باید به این نکته توجه داشت که دشمن توطئه، تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه کشورمان را در پیش گرفته و آنچه سبب شده این توطئه‌ها و شبیخون‌ها به نتیجه نرسد، اعتقادات راسخ ملت به مبانی دینی و اصول دین و مبانی اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) است.  
در چنین شرایطی وظیفه همه وعاظ، رسانه‌ها، هنرمندان، نویسندگان، فیلمبرداران و کارگردانان این است که مبانی دینی را مستحکم‌تر و قوی‌تر کنند. 
مسؤولان نیز نباید اجازه دهند رفتارها و اقداماتی یا مزاحمت‌ها و مشکلاتی به اسم دین برای مردم ایجاد شود به گونه‌ای که اعتقادات و مبانی دینی و مذهبی مردم نشانه گرفته شود و در نهایت سبب دین‌زدایی در میان مردم شود، بلکه باید از این فرصت در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن بهره گرفته شود.  
مساله مهم دیگر این است که با توجه به اینکه دین اسلام نسبت به فقر و محرومیت نگاه سلبی دارد، می‌توان از پتانسیل دینداری جامعه ایران در جهت «محرومیت‌زدایی» و «ریشه‌کن کردن فقر» بهترین استفاده را برد. مسؤولان در این عرصه نیز باید به بهترین وجه به وظایف خود عمل کنند تا جامعه‌ای به دور از فقر، محرومیت و شکاف طبقاتی را شاهد باشیم.  
* نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس

Page Generated in 0/0055 sec