printlogo


کد خبر: 262064تاریخ: 1402/2/7 00:00
اخبار

رشد ۱۷۱ درصدی ثبت‌نام حامیان تهرانی در طرح اکرام ایتام
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از رشد ۱۷۱ درصدی ثبت‌نام حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد. محمد دهرویه با تقدیر از همراهی خیران و مردم نیکوکار در پویش‌های ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه مبارک ۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام کردند. وی با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۵۵۸ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند، اظهار کرد: تا پیش از ماه رمضان ۸۴ هزار و ۳۰۶ نفر، حمایت از این فرزندان را تعهد کرده بودند که این تعداد در حال حاضر به ۹۵ هزار و ۴۱۴ نفر رسیده است. دهرویه با اشاره به فعالیت ۱۲۰ پایگاه در طول ماه مبارک رمضان برای ثبت‌نام حامیان، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۲ هزار و ۳۲۹ نفر با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ آمادگی خود را برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اعلام کرده‌اند که فرآیند ثبت‌نام از این حامیان در دست انجام است. وی یادآور شد: هموطنان می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۶۳۹، آمادگی خود را برای شرکت در این طرح و حمایت از یک یا چند یتیم و فرزند محسنین اعلام کنند. دهرویه تصریح کرد: شماره‌گیری شماره ثابت ۷۳۵۵-۰۲۱ و همچنین سایت  ekram.emdad.ir از دیگر روش‌های ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین است.
***
کشف ۲۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر در کشور
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا روز گذشته از کشف بیش از 2 تن انواع مواد مخدر و دستگیری و جمع‌آوری بیش از ۱۴۰۰ خرده‌فروش و معتاد متجاهر خبر داد. سردار ایرج کاکاوند دیروز با اشاره به اجرای طرح تشدید مقابله با خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان متجاهر گفت:‌ این طرح بعد از مدت‌ها کار اطلاعاتی طی ۴۸ ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد. در جریان این طرح، سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاقچی که قصد جابه‌جایی و انتقال موادمخدر از مرزهای شرقی و جنوب شرقی به عمق کشور را داشتند به دست آمد. 
وی گفت:‌ با اشراف کامل اطلاعاتی، ماموران انتظامی سراسر کشور و بویژه در استان‌های شرقی و مرکز کشور از جمله سیستان‌وبلوچستان، کرمان، تهران بزرگ و قم مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند محموله‌های سنگینی از مواد مخدر را از مرزهای شرقی و جنوب شرقی به کشور منتقل کنند. در همین راستا نیز ماموران به‌طور هماهنگ و همزمان  قاچاقچیان را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و طی عملیات‌های غافلگیرانه، موفق به کشف 2 تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند. 
کاکاوند همچنین به اقدامات پلیس در برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و افزود: در راستای پاک‌سازی نقاط آلوده و نیز افزایش رضایتمندی عمومی، طی ۴۸ ساعت گذشته  ۷۵۷ خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند. همچنین بیش از ۷۳۳ معتاد متجاهر  نیز جمع‌آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند.
***
آغاز ثبت سفارش کتب درسی از ۹ اردیبهشت
 ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از شنبه ۹ اردیبهشت آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، محمد علوی‌تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به تاخیر چند روزه‌ای که در آغاز برنامه ثبت‌نام کتب درسی اتفاق افتاد، از فراهم شدن امکان ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان میان‌پایه از ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: ثبت‌نام میان‌پایه‌ها تا ۲۶ خرداد ادامه دارد. 
وی افزود: ثبت‌نام پایه‌های ورودی ( اول، هفتم و دهم)  نیز از پنجم تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد. معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از افزایش ۳۰ درصدی قیمت کتب درسی خبر داد و گفت: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰2-۱۴۰3 تمام دوره‌های تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود.
***
برگزاری رالی تور گردشگری «از خزر تا خلیج فارس»
شرکت‌کنندگان در رالی تور گردشگری «از خزر تا خلیج فارس» از استان‌های گیلان، قزوین، البرز، قم، اصفهان و فارس عبور کرده و با گذر از هرمزگان، به جزیره کیش و ساحل خلیج‌ فارس می‌رسند. به گزارش برنا، 8 اردیبهشت سال جاری و در آستانه روز ملی خلیج ‌فارس، رالی تور گردشگری «از خزر تا خلیج فارس» برگزار می‌شود. در این رالی تور که با همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و با همراهی شرکت مدیریت رویداد آریانا برگزار خواهد شد، شرکت‌کنندگان با 60 دستگاه خودروی دو دیفرانسیل از ساحل چمخاله حرکت خود را آغاز می‌کنند. پیش از این و در راستای آموزش شرکت‌کنندگان در این رویداد، کارشناسان و مدرسان تخصصی رالی گردشگری به آموزش قوانین و مقرارت، فنون و نکات ایمنی رالی‌های گردشگری پرداختند. قرار است در این رالی شرکت‌کنندگان پس از طی یک مسیر 2 هزار و 300 کیلومتری، به ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و معرفی جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری، تاریخی و طبیعی کریدور شمال به جنوب ایران بپردازند. مسیر شروع این رالی استان گیلان است و شرکت‌کنندگان با عبور از استان‌های قزوین، البرز، قم، اصفهان و فارس و هرمزگان، به ساحل خلیج ‌فارس می‌رسند. اختتامیه این رالی که با همکاری مکث موتور، گروه صنعتی بارز و شرکت موتوسل برگزار می‌شود، پنجشنبه 14 اردیبهشت خواهد بود.

Page Generated in 0/0055 sec