printlogo


کد خبر: 262078تاریخ: 1402/2/7 00:00
در اقدامی مسلحانه آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان مورد سوء قصد قرار گرفت
شهادت روحانی مردمی

گروه سیاسی: آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان‌وبلوچستان و عضو مجلس خبرگان رهبری روز گذشته  در یکی از بانک‌های شهر بابلسر مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید. آیت‌الله سلیمانی که در حال انجام امور بانکی در ‌شعبه مرکزی بانک ملی بابلسر بود، توسط فردی هدف حمله قرار گرفت و همان لحظه جان خود را از دست داد‌. سرهنگ ساداتی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران پیرامون جزئیات این حادثه از دستگیری فرد ضارب‌ خبر داد و افزود: علت و انگیزه ضارب در دست بررسی بیشتر قرار دارد. وی تصریح کرد: حوالی ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع تیراندازی در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت‌. ساداتی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی کرده است. معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران اظهار داشت: در این حادثه آیت‌الله سلیمانی به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از تیراندازی جان باخت. 
* استاندار مازندران: حادثه امنیتی و تروریستی نبود
سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در گفت‌وگو با شبکه خبر، با اشاره به حادثه سوءقصد به آیت‌الله سلیمانی در بابلسر بیان کرد: از آنجایی که ضارب از افراد بومی منطقه است اقدامش ماهیت تروریستی ندارد و طبق اطلاعات موجود، ضارب شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشته است و تاکنون اسنادی که نشان دهد این اقدام امنیتی و تروریستی باشد، به دست نیامده است. حسینی‌پور تاکید کرد: ضارب از عوامل شرکت‌های انتظامی بوده است که کارهای خدماتی انتظامی بانک‌ها را انجام می‌داده و هویت معلوم و مشخصی دارد.  استاندار مازندران با رد هرگونه مشاجره و درگیری در بانک تأکید کرد: ‌اسلحه مربوط به خود نگهبان بوده‌ و از شخص دیگری نگرفته ا‌ست.
* دستور دادستان کل کشور برای پیگیری حادثه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران دستور پیگیری حادثه سوء قصد به آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری را صادر کرد. در نامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری آمده است: نظر به خبر منتشر شده درباره سوءقصد مسلحانه به آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مقتضی است به قید تسریع و با هماهنگی دادستان حوزه قضایی مربوط و ضابطان امر موضوع از زوایای مختلف بررسی، پیگیری لازم انجام و نتیجه را گزارش کنید.
* دستور ویژه وزیر کشور به استاندار مازندران
احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در تماس تلفنی با استاندار مازندران ضمن دریافت آخرین اطلاعات این حادثه، بر بررسی سریع و همه‌جانبه این موضوع تأکید و دستورات لازم را برای بررسی جامع و کامل ابعاد مختلف این حادثه تا دستیابی به نتیجه صادر کرد.
* رئیس‌جمهور شهادت آیت‌الله سلیمانی را تسلیت گفت
سیدابراهیم رئیسی در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق اقدام کنند.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون؛ شهادت عالم ربانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان در حادثه تیراندازی در بابلسر، موجب تأثر و تألم فراوان شد. اینجانب با ابراز همدردی، شهادت این روحانی ارجمند را به بیت مکرم و علمای اعلام و دانشگاهیان و مردم شهیدپرور استان مازندران تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و سلامت مسألت دارم. لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان اقدام کنند.
* دستور اژه‌ای برای بررسی زوایای سوءقصد به  آیت‌الله سلیمانی
در پی سوءقصد به آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» نماینده مجلس خبرگان  رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه به رئیس کل دادگستری استان مازندران دستور داد با دقت و سرعت همه زوایای این جنایت بررسی و‌ نسبت به شناسایی، تشکیل پرونده و برخورد قانونی با عاملان و آمران احتمالی اقدام کنند.
* گوشه‌ای از زندگینامه شهید سلیمانی
آیت‌الله سلیمانی سال 1326 در خانواده‌ای مذهبی در سوادکوه مازندران متولد شد. ایشان سال 1347 به حوزه علمیه قم رفته و در آنجا از محضر آیات عظام مشکینی، فاضل لنکرانی، ناصر مکارم‌شیرازی و عبدالله جوادی‌آملی بهره برد. از جمله مسؤولیت‌های آیت‌الله سلیمانی می‌توان به امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان‌وبلوچستان، مسؤولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در هیات امنای دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسؤولیت هیات امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان اشاره کرد.
* ۳ روز عزای عمومی در مازندران
روح‌الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: عصر روز پنجشنبه آیین وداع با پیکر مطهر آیت‌الله سلیمانی در استان برگزار خواهد شد و آیین تشییع و خاکسپاری نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری نیز جمعه در قم برگزار می‌شود. وی افزود: با دستور استاندار مازندران روزهای هفتم، هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه در استان عزای عمومی اعلام شده است.

Page Generated in 0/0054 sec