printlogo


کد خبر: 262093تاریخ: 1402/2/9 00:00
اخبار

بازگشت «نقد سینما» به رسانه ملی
پخش فصل سوم برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری پس از وقفه‌ ۵ هفته‌ای از سر گرفته شد. بر همین اساس، این برنامه سینمایی دیشب با نقد فیلم‌های سینمایی «فسیل»، «همه چیز همه جا به یکباره» برنده بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۳ و برپایی میز گفت‌وگوی ویژه با موضوع «سینمای کمدی/ سینمای مبتذل» پخش خود را از سر گرفت. در بخش اول برنامه محمد صابری و محمد قربانی درباره فیلم سینمایی «فسیل» به عنوان اثر صدرنشین گیشه سینمای ایران گفت‌وگو کردند. همچنین نقد فیلم سینمایی «همه چیز همه جا به یک‌باره»، برنده ۷ جایزه اسکار 2023، توسط محمدرضا مقدسیان و آرش خوش‌خو بخش دوم این برنامه را تشکیل می‌داد. «سینمای کمدی سینمای مبتذل» سوژه میز گفت‌وگوی ودیشب بود که امیررضا مافی در این بخش میزبان حمزه صالحی فیلمنامه‌نویس بود. فصل چهارم برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، میزبانی امیررضا مافی و توسط سازمان سینمایی سوره که همزمان با چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پخش خود را آغاز کرد، هر هفته جمعه‌ها ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه از شبکه ۴ سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.
***
«مهر سینمای ایران» امسال هم برگزار می‌شود
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی ضمن اعلام خبر برگزاری رویداد «مهر سینمای ایران» گفت: درصدد هستیم تا این شعار که «ایران تهران نیست» را محقق کنیم. به گزارش «وطن امروز»، قادر آشنا قادر آشنا در حاشیه برگزاری شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج‌فارس گفت: مفتخریم در سازمان سینمایی در خدمت مدیران و همکارانی چون مهدی آذرپندار هستیم که به استان‌های مختلف سر می‌زنند و مجموعه سازمان سینمایی با تمام توان از انجمن سینمای جوانان ایران و دست‌اندرکاران جشنواره‌های منطقه‌ای حمایت می‌کند. حمایت از این نهاد و استان‌ها بویژه استان‌های کم‌برخوردار جزو سیاست‌های جدی سازمان سینمایی است. وی درباره نحوه میزبانی بوشهر از جشنواره منطقه‌ای شصت‌وششم گفت: هنرمندان و‌ مدیران بوشهری همواره در برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و سراسری جزو پایگاه‌های ارزشمند و خوب بوده‌اند. اساساً خونگرمی و پیشتازی اهالی این استان جزء لاینفک این منطقه است. زمانی که من معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران بودم و دبیرخانه تئاتر دانشجویی آنجا فعال بود، باز هم دانشگاه بوشهر فعالیت زیادی داشت و هنرمندان زیادی را به تئاتر و سینما معرفی می‌کرد. وی تصریح کرد: سازمان سینمایی تاکنون به 20 استان از جمله بوشهر سفر کرده و تفاهمنامه‌هایی در این سفرها امضا شده است، همچنین رویداد «مهر سینمای ایران» را نیز به منظور توجه ویژه به استان‌ها برگزار کردیم و دوره جدید آن نیز امسال برگزار خواهد شد. به طور کلی درصدد هستیم این شعار را که «ایران تهران نیست»، محقق کنیم.
***
ناشران تا ۱۰ اردیبهشت برای نام‌نویسی در نمایشگاه کتاب فرصت دارند
مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ششم اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شد و تا پایان ساعت اداری روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه ادامه داشت. خوشبختانه این دوره نیز با استقبال مناسب ناشران عزیز مواجه شد. امین کمالوندی افزود: این امکان و فرصت برای ناشران متقاضی حضور در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فراهم شده است تا از امروز (پنجشنبه هفتم اردیبهشت) تا پایان روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) با مراجعه به سامانه ثبت‌نام و حضور خود در این دوره از نمایشگاه را نهایی و مبلغ تعیین شده در آیین‌نامه را واریز کنند. وی ادامه داد: فعالیت‌های آماده‌سازی مطابق زمان‌بندی از قبل تعیین‌شده پیش می‌رود و همکاران ما پس از مطالعات بسیار و بررسی همه جوانب به ایده‌های ساختاری جدیدی برای برپایی هرچه شکوه‌مندتر نمایشگاه کتاب تهران رسیده‌اند؛ ایده‌هایی که بر نیکی‌ها می‌افزایند و از نقص‌ها می‌کاهند. همه اهالی کتاب در ایران منتظر برپایی یک نمایشگاه متفاوت باشند. سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی و همزمان به‌صورت مجازی در خانه ادبیات و کتاب ایران برگزار خواهد شد.
***
لطیفی سریال 40 قسمتی درباره خرمشهر می‌سازد
محمدحسین لطیفی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: بالغ بر 16 سال است در حیطه دفاع‌مقدس تلاش می‌کنم و ماه گذشته نیز تلاش من در ارتباط با ساخته شدن یک سریال 40 قسمتی درباره خرمشهر بوده است. به گزارش «وطن امروز»، محمدحسین لطیفی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون روز گذشته در برنامه فرامتن از ساخت سریالی 40 قسمتی درباره خرمشهر خبر داد و گفت: در این سن هنوز هم انتظار می‌رود لطیفی مثل روزهای اول بتواند پرجوش و خروش کار کند. اینکه باز هم آثاری همچون فیلم بیوگرافی بسازم بعید است، یعنی یک شخصیتی را ملاک قرار دهم و با او همراه بشوم اما بله در حیطه دفاع‌مقدس کار خواهم کرد. بالغ بر 16 سال است که در حیطه دفاع‌مقدس تلاش می‌کنم و ماه گذشته نیز تلاش من در ارتباط با ساخته شدن یک سریال 40 قسمتی درباره خرمشهر بوده است. لطیفی ادامه داد: 6 قسمت اول این سریال قبل از جنگ است و 34 روز، یعنی 34 قسمت از روزهای مقاومت مردم خرمشهر، هر کدام یک قسمت است. این 40 قسمت جزو آرزوهای من بوده که غربت مردم ایران و مردم خرمشهر را در روزهای آغازین جنگ به تصویر بکشم. محمدحسین لطیفی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون سریال‌هایی چون «تنهایی لیلا»، «سردلبران»،«دودکش» و «صاحبدلان» را در کارنامه خود دارد.

Page Generated in 0/0056 sec