printlogo


کد خبر: 262108تاریخ: 1402/2/9 00:00
پیگیری مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با مصاف استقلال و پارس جنوبی در جم
صعود برای فراموشی داربی

2 دیدار اول مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال  امروز برگزار می‌شود و استقلال میهمان پارس‌جنوبی‌جم است و تیم هوادار هم در خوزستان به مصاف استقلال‌ملاثانی خواهد رفت.
۴ دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در حالی امروز و فردا برگزار خواهد شد که نیمی از تیم‌های حاضر در این مرحله تهرانی هستند.
* استقلال ملاثانی- هوادار
سرمربی تیم هوادار تهران را متخصص جام حذفی نامیده‌اند. ساکت الهامی هم با تراکتور و هم با نساجی قهرمان جام حذفی شده، هر چند بعد از کسب عنوان قهرمانی از این تیم‌ها کنار رفته است! با این حال او در 3 سال اخیر 2 جام قهرمانی به دست آورده و همین مساله کفه ترازو را در این دیدار به سود تیم تهرانی سنگین‌تر می‌کند. هوادار بعد از باخت ۶ بر یک مقابل استقلال توانست گل‌گهرسیرجان را متوقف کند. این تیم در ۵ بازی آخرش در لیگ برتر فقط یک برد به دست آورده ولی جام حذفی حکایت دیگری دارد، بویژه اینکه آسان‌ترین قرعه در این مرحله برای هوادار رقم خورده و به مصاف تیم دسته اولی استقلال‌ملاثانی می‌رود؛ تیمی که در جدول ۱۸ تیمی لیگ یک با ۳۵ امتیاز در رده دهم ایستاده است. استقلال‌ملاثانی در ۵ بازی آخرش در لیگ 2 برد به دست آورده است. این تیم برای رسیدن به این مرحله تیم‌های آرمان‌گهر و مس کرمان را شکست داد. عزیز فریسات، سرمربی تیم استقلال‌ملاثانی می‌گوید این بازی اهمیت زیادی برای او و بازیکنانش دارد و ساکت الهامی هم یک استقلالی تمام‌عیار است که تیمش تا این مرحله تیم‌های مس رفسنجان و چادرملوی اردکان را شکست داده است. باید دید در این نبرد استقلالی‌ها کدام تیم برنده خواهد شد.
* به دنبال جام و داربی انتقامی!
استقلال بعد از شکست در داربی تهران در جدول لیگ در رده سوم جدول قرار گرفت اما هنوز شانس قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد. آبی‌پوشان تهرانی دوست دارند برای جبران باخت داربی، جام حذفی را با قدرت ادامه دهند تا شانس قهرمانی در این جام را هم داشته باشند. حریف آنها تیم دسته اولی پارس‌جنوبی است که سابقه حضور در لیگ برتر را هم دارد. این تیم ایمان‌سبزشیراز  و دریای‌بابل را شکست داده اما استقلال راه دشواری را تا این مرحله طی کرده است. آنها ابتدا تراکتور تبریز را شکست دادند و سپس ملوان را بردند. استقلال در این مسابقه یامگا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. مصدومیت این بازیکن در داربی یکی از دلایل باخت بود. آبی‌پوشان به سواحل خلیج‌‌فارس و منطقه عسلویه سفر می‌کنند تا با یک برد در انتظار رویارویی احتمالی با پرسپولیس در نیمه‌نهایی باشند و داربی انتقامی را برگزار کنند، البته به شرطی که پرسپولیس یکشنبه شب بتواند از سد گل‌گهرسیرجان بگذرد.
* نیمکت‌نشینی چند بازیکن استقلال در بازی جام حذفی
سرمربی تیم فوتبال استقلال تصمیم دارد چند بازیکن این تیم را در بازی امروز نیمکت‌نشین کند. تیم فوتبال استقلال امروز در جم از مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام حذفی به مصاف پارس‌جنوبی می‌رود اما سرمربی تیم استقلال تصمیم دارد تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کند. ریکاردو ساپینتو در تمرین روزهای اخیر به بازیکنان این تیم اعلام کرده در این دیدار به چند بازیکن استراحت خواهد داد. قرار است در بازی با پارس‌جنوبی نفراتی چون آرش رضاوند و روزبه چشمی به میدان نروند ضمن آنکه کوین یامگا هم به دلیل مصدومیت در این دیدار حضور نخواهد داشت. همچنین عارف غلامی به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران با تیم به جم سفر نخواهد کرد.
* ساپینتو دست‌کم نمی‌گیرد
تمرینات تیم استقلال بعد از بازی با پرسپولیس با جدیت در کمپ مرحوم ناصر حجازی دنبال می‌شود و آبی‌پوشان بعد از 24 ساعت استراحت با پیگیری تمرینات منظم مهیا  شدند که به شهر جم سفر کنند.
استقلال بعد از شکست در داربی حالا با جدیت بیشتری به جام حذفی نگاه می‌کند، چرا که در این جام بر خلاف لیگ برتر برای بالا بردن جام نیاز به اما و اگر ندارد و در صورت پیروزی در بازی‌های پیش رو می‌تواند قهرمان شود. پیروزی در جم یک گام آبی‌ها را به جام قهرمانی حذفی نزدیک‌تر خواهد کرد و کاملا طبیعی است تمرینات استقلال این روزها با جدیت دنبال شود و از همه مهم‌تر اینکه پیداست ریکاردو ساپینتو اصلا تصور نمی‌کند تیمش در جم بازی آسانی پیش‌ رو دارد. جام حذفی جام شگفتی‌هاست و بارها و بارها تیم‌های دسته اولی در جدال با تیم‌های لیگ برتری پیروز شده‌اند،  بویژه که تلاش می‌کنند با بازی فشرده و دفاعی و استفاده از ضد حملات تیم‌های لیگ برتری را شکست دهند و این اتفاق بارها و بارها در جام حذفی رخ داده است؛ هم در مسابقات فصل گذشته و هم در مسابقات سال جاری. پارس‌جنوبی که فرصت صعود به لیگ برتر را از دست داده، می‌خواهد در جام حذفی هنرنمایی کند. استقلال هم با علم به این موضوع راهی جم می‌شود و از جدیت استقلال در تمرینات این روزها پیداست که حریف را دست‌کم نمی‌گیرد و این خواسته مهم ریکاردو ساپینتو از شاگردانش است.
* شنبه ۹ اردیبهشت
استقلال‌ملاثانی- هوادار تهران/ ساعت ۱۸، ورزشگاه غدیر اهواز
پارس‌جنوبی‌جم – استقلال/ ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه تختی جم بوشهر
* یکشنبه ۱۰ اردیبهشت
نساجی‌مازندران – پیکان‌تهران/ ساعت ۱۷، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
پرسپولیس- گل‌گهرسیرجان/ ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران

Page Generated in 0/0056 sec