printlogo


کد خبر: 262109تاریخ: 1402/2/9 00:00
شهرداری گرگان با غلبه بر ذوب‌آهن راهی فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا شد
مصاف شهرداری با الریاضی در فینال

زهره فلاح‌زاده: وقتی در مسابقات بسکتبال در یک سمت تیم شهرداری گرگان قرار می‌گیرد، مطمئن می‌شوید قرار است شاهد یک بازی جذاب و دیدنی باشید. گرگانی‌ها تیم خوبی را در سال‌های اخیر تشکیل داده‌اند. آنها فصل قبل لیگ برتر بسکتبال ایران با شکست ذوب‌آهن اصفهان توانستند قهرمان شوند‌ و نکته جالب اینکه این ۲ تیم در مرحله نیمه‌نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا نیز به مصاف هم رفتند. در رقابت اول شهرداری با اختلاف ۱۹ امتیاز به پیروزی قاطع دست یافت و در دیدار دوم در انتظار برد و صعود به فینال غرب آسیا بود‌. این دیدار در سالن بسکتبال مجموعه آزادی و در حضور هوادارانی که با تشویق‌های‌شان سالن را حسابی گرم کرده بودند برگزار شد. طبق قوانین به دلیل اینکه تیم شهرداری گرگان در دیدار اول میزبان بود و هوادارانش در سالن حضور داشتند، قرار بود در دیدار دوم این هواداران اصفهانی باشند که در سالن حضور می‌یابند اما برخلاف انتظار، فدراسیون بسکتبال اجازه ورود هواداران گرگانی را هم داد تا آنها هم از تماشای بازی تیم‌شان بی‌نصیب نمانند.
کوارتر اول با برتری ذوب‌آهن همراه بود؛ برتری‌ای با اختلاف ۱۰ امتیاز. اما در کوارتر دوم شهرداری نه تنها امتیازات عقب افتاده را جبران کرد، بلکه از ذوب‌آهن پیش هم افتاد تا این کوارتر به سود آنها به پایان برسد. کوارتر سوم هم این تیم گرگانی بود که توانست با اختلاف ۸ امتیاز پیروز شود اما در کوارتر چهارم ۲ تیم پایاپای پیش می‌رفتند، هر چند پرتاب‌های ۳ امتیازی گرگانی‌ها با دقت بیشتری انجام می‌شد. از سویی در شرایطی که پتی، بازیکن خارجی شهرداری روز چندان خوبی را پشت سر نگذاشت. این محمد جمشیدی، ‌کاپیتان این تیم  بود که با کسب ۲۴ امتیاز، نقش پررنگی در پیروزی تیمش ایفا کرد تا شهرداری گرگان با برتری در دومین دیدار از سد ذوب‌آهن عبور کند و راهی فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
شود.
در تیم ذوب‌آهن ارسلان کاظمی ۱۶ امتیاز، ۹ ریباند و ۶ پاس گل داشت اما نتوانست مانع حذف تیمش شود.
تیم شهرداری گرگان در فینال باید به مصاف الریاضی لبنان برود و ذوب‌آهن اصفهان نیز در دیدار رده‌بندی به مصاف بیروت کلاب لبنان می‌رود. 
* جمشیدی: با همراهی هواداران گرگانی توانستیم صعود کنیم
محمد جمشیدی، کاپیتان شهرداری گرگان در پایان مسابقه در جمع خبرنگاران گفت: بازی خوبی بود و با همراهی هواداران خوب گرگانی به فینال صعود کردیم. خدا را شکر که روسفید شدیم و به مرحله بعد صعود کردیم.
***
حاتمی: در مسیری که تعریف کرده بودیم، حرکت می‌کنیم
باید در فینال هم برنده باشیم
مهران حاتمی، سرمربی تیم شهرداری گرگان پس از صعود تیمش به فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا گفت: بازی آسانی نداشتیم اما در نهایت موفق شدیم برابر ذوب‌آهن به برتری دست یابیم. مجموعه تیم و باشگاه کمک کردند تا با همراهی هواداران یک برد دیگر را ثبت کنیم تا برابر تیمی جنگنده و قدرتمند به پیروزی رسیده و جواز حضور در فینال را کسب کنیم.
حاتمی یادآور شد: نباید فراموش کنیم ذوب‌آهن تیم شایسته و قابل احترامی است اما این ذات ورزش است که برد و باخت دارد. از همه کسانی که برای این تیم زحمت کشیدند باید تشکر کنم و امیدواریم در گام آخر نیز با برتری زمین بازی را ترک کنیم.

Page Generated in 0/0058 sec