printlogo


کد خبر: 262114تاریخ: 1402/2/9 00:00
اخبار

جذب ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش از جذب ۲۸ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی خبر داد. رضامراد صحرایی دیروز در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش در حوزه امتحانی ۱۳ آبان آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک اهواز اظهار کرد: امروز شاهد رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای ورود به آموزش‌و‌پرورش هستیم و در این آزمون و پس از طی فرآیندها ۲۸ هزار آموزگار در کشور استخدام خواهند شد. وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه تعلیم و تربیت کشور در بحث جذب نیروی انسانی توجه به جذب افرادی با خلق و خوی معلمی است، خاطرنشان کرد: معلمی عشق است و نباید به عنوان شغل به آن نگاه کنیم و بر این اساس باید افرادی به این حرفه وارد شوند که شرایط رفتاری، حرفه‌ای و عملکردی مورد نیاز برای امر معلمی را داشته باشند. صحرایی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین تحول‌هایی که در برگزاری آزمون امسال ایجاد شده است توجه به نمره مصاحبه و آزمون‌های ارزیابی و افزایش وزن تاثیر این بخش در پذیرش نهایی افراد برای حرفه معلمی است. بر این اساس ۴۰ درصد نمره مربوطه به آزمون کتبی و ۶۰ درصد نمره مربوط به آزمون‌های ارزیابی و مصاحبه است که 2 روز پس از اعلام نتایج آغاز خواهد شد.  وی گفت: آزمون استخدامی دبیری بزودی برای جذب ۲۸ هزار دبیر متوسطه اول، دوم و فنی حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور برگزار خواهد شد و برای تسریع این امر در تعامل با سازمان اداری و استخدامی هستیم.
***
شناسایی ۲۳۴ مبتلای جدید کرونا
۱۲ بیمار «کووید-۱۹» در یک شبانه‌روز جان باختند
بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ۲۳۴ مبتلای جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و ۱۲ بیمار نیز جان باختند. بر این اساس از ظهر پنجشنبه ۷ اردیبهشت تا جمعه ۸ اردیبهشت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۱۲۹ نفر از آنان بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۷ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۳۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ نفر از بیماران «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۶ هزار و ۸۳ رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۳۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که ۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۵۶ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۹۱۲ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۷۹ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۷۲۷ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور نیز به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۹۳۷ دوز رسید. همچنین در حال حاضر ۴ شهر در وضعیت قرمز، ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۵ شهر در وضعیت زرد و ۱۷۰ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.
***
بازدید پلیس از ۱۸۰۰ واحد صنفی تهران در طرح عفاف و حجاب
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از بازدید یکهزار و ۸۰۰ واحد صنفی در طرح عفاف و حجاب و پلمب تعدادی از آنها خبر داد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، از ابتدای اجرای طرح عفاف و حجاب در شهر تهران، ۱۸۰۰ واحد صنفی مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت. طبق این گزارش، تعدادی از واحدهای صنفی که به دلیل رعایت نکردن حجاب و بی‌توجهی به قوانین مرتبط مورد تذکر اولیه قرار گرفتند و برخی واحدهایی که متاسفانه به‌رغم توجیه و تذکر قبلی به قوانین بی‌توجهی کردند، بر اساس مصوبه وزارت کشور و مقام قضایی پلمب شدند. طرح هوشمند عفاف و حجاب از ۲۶ فروردین امسال به دستور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی به طور سراسری در تمام کشور آغاز شده است. پیش‌تر سخنگوی فراجا در گزارشی از پلمب ۱۵۵ واحد صنفی در سراسر کشور در راستای قانون عفاف و حجاب خبر داده بود که از این تعداد ۱۳۷ باب مغازه و فروشگاه و ۱۸ باب رستوران و باغ‌تالار بودند. 
***
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌های دهه شصتی
مشاور و دستیار اجرایی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در آستانه دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور در استان خوزستان، ضمن بازدید حضوری از روند توسعه اشتغال‌زایی بانوان در اهواز و چند شهر تابعه، به تشریح دستاوردهای معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده در دور اول سفر به خوزستان پرداخت. فرناز هوشیارپارسیان ضمن ابراز امیدواری برای توسعه خدمت‌رسانی به بانوان خوزستانی، با ذکر برخی خدمات ارائه شده در حوزه زنان و خانواده در دور اول سفر استانی خوزستان افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۵۲ زوج دهه ۶۰ شصتی روستایی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارآفرینی، تسهیلات کشاورزی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، اهدای تجهیزات کمک آموزشی به بازماندگان از تحصیل به مبلغ ۹ میلیارد تومان تکمیل و ساخت ۳ مدرسه دخترانه مجتمع آموزشی دخترانه در اهواز و آبادان گوشه‌ای از خدمات معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده در دور اول سفر به استان خوزستان بود.  وی با اشاره به وجود اهتمام ویژه نسبت به ارتقای مهارت‌های شغلی زنان در دور اول سفر استانی معاونت زنان خاطرنشان کرد: ۵۵ زن سرپرست خانوار و بدسرپرست با استفاده از ظرفیت زیست‌بوم منطقه در رسته‌های مختلف تولیدی تحت حمایت آموزشی و اشتغال‌آفرینی قرار گرفتند.

Page Generated in 0/0053 sec