printlogo


کد خبر: 262117تاریخ: 1402/2/9 00:00
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد
واگذاری زمین رایگان به 3 خانواده با فرزند ۴ قلو

در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان 3 قطعه زمین رایگان به 3 خانوار دارای فرزندان 4 قلو در شهرهای گتوند، حمیدیه و دزفول اهدا شد. 
وزارت راه‌وشهرسازی در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان در راستای قانون خانواده و جوانی جمعیت، 3 قطعه زمین رایگان به 3 خانوار دارای فرزندان 4 قلو در استان خوزستان اهدا کرد. این واگذاری‌ها در 3 شهر گتوند، حمیدیه و دزفول انجام شد. 
ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفت: این واگذاری بر اساس قانون جوانی جمعیت انجام شده است. بر اساس تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه‌وشهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های صاحب فرزندان 4 قلو یا بیشتر اختصاص دهد. پیش از این هم در استان‌هایی از جمله آذربایجان شرقی، زنجان، یزد و گلستان واگذاری زمین یا واحد مسکونی رایگان به خانواده‌های دارای فرزند 4 قلو انجام شده بود. دولت همچنین به خانوارهایی که فرزند سوم و بیشتر آنها پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ۱۴۰۰  به دنیا آمده زمین یا واحد مسکونی با مساحت حداکثر ۲۰۰ متر با نرخ دولتی واگذار می‌کند. آیین‌نامه این طرح شهریور ۱۴۰۱ به تصویب  هیات وزیران رسید.
* جشن ازدواج 113 زوج جوان همراه با اهدای جهیزیه
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن حضور در جشن ازدواج و اهدای جهیزیه به 113 زوج جوان، از نمایشگاه تولیدات سنتی و اشتغال‌زایی بانوان در اهواز بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی در جشن ازدواج و اهدای جهیزیه به 113 زوج جوان که به همت بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در اهواز برگزار شد، شرکت کرد. 
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشن افزود: بسیار ارزشمند است که شاهد این صحنه‌های عالی هستیم که عده‌ای با عبور از خود، در زندگی دیگران شادی‌آفرین باشند و موجب تسهیل در امر ازدواج شوند‌. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: دولت مصمم است موانع ازدواج جوانان را با اهدای تسهیلات مسکن، خوابگاه‌های دانشجویی و تامین مسکن که بزرگ‌ترین دغدغه جوانان است، برطرف کند. همچنین در حاشیه این جشن، خزعلی از نمایشگاه دستاوردهای هنری که توسط بانوان فعال خوزستان و سایر استان‌ها برپا شده بود، بازدید و با این بانوان هنرمند گفت‌وگو کرد.

Page Generated in 0/0065 sec