printlogo


کد خبر: 262123تاریخ: 1402/2/9 00:00
اخبار

جزئیات ایجاد یک میلیون شغل در سال گذشته
معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان جزئیات ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال گذشته گفت: آمار سامانه رصد اشتغال از ۳ طریق راستی‌آزمایی شد. محمود کریمی‌بیرانوند درباره جزئیات ایجاد یک میلیون شغل در سال 1401 گفت: آمار سامانه رصد اشتغال که نخستین بار در دولت سیزدهم ارتقا یافت و رونمایی شد، نشان می‌دهد بیش از 1.3 میلیون کد ملی در این سامانه طی سال گذشته ثبت شد. وی افزود: ۳ مرحله راستی‌آزمایی که 80 درصد به صورت پیامکی و از طریق اطلاعات ثبت‌شده در سامانه به افراد اطلاع داده می‌شود، همچنین 20 درصد به صورت تماس تلفنی و 5 درصد به صورت بازدید حضوری انجام شده است، نشان می‌دهد 71 درصد از کدهای ملی که به عنوان شغل ثبت شده‌اند، تأیید شده و با استاندارد سخت‌گیرانه مورد قبول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره اینکه خالص ایجاد اشتغال چقدر بوده است، گفت: وقتی می‌گوییم 71 درصد از آمار تأیید شده یعنی حداقل 930 هزار شغل در سال قبل ایجاد شده همچنین بر اساس گزارش سازمان اداری و استخدامی 120 هزار نفر از مجوز سال‌های قبل نیز در سال گذشته به استخدام دولت درآمدند که مجموع این ۲ آمار ایجاد اشتغال در سال گذشته را از یک میلیون شغل بیشتر می‌کند. وی اظهار کرد: قبلا سامانه رصد اشتغال وجود داشت که فقط به صورت برنامه اکسل بود و اطلاعات ناقص و اندکی در آن وجود داشت اما اکنون بر اساس کدملی، اطلاعات مکانی و اطلاعات تحصیلی و سایر اطلاعات در این سامانه وجود دارد و امکان نظارت و رصد هست و مدیران دستگاه‌ها و مدیران ارشد می‌توانند اشتغال ایجادشده در دستگاه‌های خود را به راحتی از طریق سامانه رصد مشاهده کنند. وی افزود: از آنجا که اشتغال ایجادشده بر اساس کدملی افراد ثبت شده است، بنابراین امکان تکرار وجود ندارد، ممکن است یک کدملی از یک دستگاهی آموزش دیده باشد و از دستگاه دیگر تسهیلات گرفته یا مشغول کار شود اما امکان تکرار یک کدملی در ۲ دستگاه وجود ندارد. وی گفت: عمده اشتغال ایجادشده در مناطق شهری بوده و به راحتی می‌توانیم بر اساس تحلیل‌ها از ایجاد بیش از یک میلیون شغل رونمایی کنیم.
***
غفلت از نقش دریا در اقتصاد کشور
رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت استفاده از نقش تجاری بنادر در اقتصاد کشور گفت: مفهوم اقتصاد دریامحور با توجه به منویات مقام معظم رهبری، نیازمند تبیین است. محمدرضا رضایی‌کوچی با بیان اینکه شرایط کشور ما از نظر دسترسی به آب‌های آزاد و وجود دریا در شمال و جنوب، استثنایی است و بیش از 5800 کیلومتر نوار ساحلی داریم، اظهار داشت: طبعا با وجود چنین ظرفیت و مزیتی باید شاهد کمک شایان دریا به اقتصاد کشور باشیم. وی به فارس گفت: به طور معمول در کشورهای دنیا، شهرهای بزرگ با اقتصاد قوی در کنار نوار ساحلی قرار دارند. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون نتواسته‌ایم بخوبی از اقتصاد دریا در کشور استفاده کنیم، عنوان کرد: متاسفانه نه تنها نتوانسته‌ایم بخوبی از اقتصاد دریایی کشور استفاده کنیم بلکه محروم‌ترین طبقه جامعه نیز در نوار ساحلی سکونت دارند. رضایی کوچی با تاکید بر اینکه باید فهم درستی از اقتصاد دریامحور در کشور ایجاد شود و شناخت خوبی نسبت به این مفهوم به وجود آید، اظهار کرد: بنادر ایران از نظر فیزیکی شرایط خوبی دارند اما به بهترین شکل از نقش تجاری آنها، استفاده نشده است.
***
اختصاص پاداش به مشترکان کم‌مصرف آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکانی که از الگوی تعیین‌شده برای مصرف آب کمتر مصرف کنند، مشمول پاداش‌های درنظرگرفته می‌شوند. محسن اردکانی افزود: رعایت الگوی مصرف آب برای کمک به تامین آب مورد نیاز ضروری است و همه باید این مهم را مدنظر قرار دهند. وی به تشکیل قرارگاه آب از ۳ ماه پیش در شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای مدیریت بهتر آب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: قرارگاه آب دارای ۳ کمیته تامین آب، توزیع و مصرف آب است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: کمیته مصرف بهینه در زمینه ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای درست مصرف کردن فعالیت دارد. وی ادامه داد: همچنین اصلاحاتی در شبکه توزیع انجام شده و حجم مخازن را افزایش داده‌ایم و هر کدام اقدام‌های متنوعی است برای تامین آب مورد نیاز تهران که در دست انجام است. اردکانی خاطرنشان کرد: تشویق‌هایی که قانون‌گذار برای مشترکانی که کمتر از الگوی تعیین‌شده مصرف کنند اختصاص داده خواهد شد اما رعایت الگو نیز برای کمک به تامین آب مورد نیاز بسیار اثرگذار است. وی گفت: مشترکانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، اگر کمتر از الگو مصرف داشته باشند، مشمول قبض رایگان خواهند شد.

Page Generated in 0/0064 sec