printlogo


کد خبر: 262124تاریخ: 1402/2/9 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت آیت‌الله سلیمانی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام‌ عباسعلی سلیمانی را در حادثه سوءقصد به وی تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ سوءقصد به مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی رحمه‌الله‌علیه را که به شهادت ایشان منتهی شد به خانواده‌‌ گرامی و دوستان و علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. ایشان عضو مجلس خبرگان و سال‌ها امام جمعه‌ زاهدان و کاشان و همواره در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند. از خداوند متعال علو درجات و قبول خدمات آن مرحوم را مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
1402/2/7
***
تشییع با شکوه پیکر شهید عباسعلی سلیمانی با حضور گسترده مردم مازندران
روز گذشته پیکر آیت‌الله شهید عباسعلی سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های بابلسر، قائمشهر، شیرگاه و زیرآب تشییع و برای تدفین به سمت قم بدرقه شد. 
در این مراسمات ‌جمعی از مسؤولان استانی و کشوری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و استاندار مازندران، خانواده شهدا و عموم مردم ولایتمدار حضور داشتند. 
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان‌وبلوچستان و عضو مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه 6 اردیبهشت در یکی از بانک‌های شهر بابلسر مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.
پیکر آیت‌الله شهید سلیمانی امروز ساعت ٩ صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع می‌شود. آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی بر پیکر آیت‌الله سلیمانی نماز خواهد خواند. همچنین امشب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم گرامیداشت آیت‌الله شهید سلیمانی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
***
دیدار امیر آشتیانی با 6 وزیر دفاع شانگهای
اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای روز گذشته در دهلی‌نو پایتخت هند برگزار شد.
امیر آشتیانی در حاشیه برگزاری این اجلاس با وزرای دفاع قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، هند، تاجیکستان و چین دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر دفاع همچنین در این اجلاس از آمادگی ایران برای همکاری با اعضای شانگهای در مقابله با تروریسم خبر داد و تاکید کرد: امروز افراط‌گرایی فراتر از مرزهای ملی با تولید خشونت و ترور جوامع انسانی را آزار می‌دهد. امیر آشتیانی با بیان اینکه «امنیت مردم‌پایه» جزو اصول خدشه‌ناپذیر ایران است، تصریح کرد: سیاست‌های توسعه‌طلبانه غرب و ناتو برای احیای جهان تک‌قطبی سرعت گرفته است.
***
خطیب موقت جمعه تهران:
وحدت بین ۳ قوه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های نمازجمعه در دانشگاه تهران اظهار داشت: مردم با خلق حماسه بزرگ روز قدس راه را برای حرکت عظیم امت اسلامی و برای حمایت و پشتیبانی از ملت مقاوم و پیروز و ایستاده فلسطین هموار کردند و گامی استوار و بلند در مسیر افزایش اقتدار ملت اسلام برداشتند. وی با اشاره به منشور حکمرانی حضرت علی (ع) با بیان اینکه این منشور قدیمی‌ترین سند دینی است که از واژه دولت برای تبیین نظام سیاسی استفاده کرده است و امروز نظریه دولت در ادبیات سیاسی جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: حضرت علی خطاب به مالک می‌فرمایند که تو را برای مدیریت و هدایت کشوری انتخاب کرده‌ام که تاریخ طولانی و فراز و نشیب‌هایی در تاریخ سیاسی خود دارد. در این کشور حضرت یوسف در جایگاه مدیریت سیاسی و اقتصادی قرار داشته است. ابوترابی‌فرد خطاب به مدیران، مسؤولان و نمایندگان بیان کرد: هیچ تصمیمی در نظام دینی بدون پشتوانه دینی نباید اتخاذ شود. وی خاطرنشان کرد: با آنکه آرای مردم در شکل‌گیری نهادهای سیاسی و نظام دینی نقش تعیین‌کننده دارد و از این منظر رهبر انقلاب برای افزایش اقتدار ملی و سیاسی بر برگزاری شایسته انتخابات 1402، با تلاش برای ارتقای امنیت و سلامت و افزایش سطح رقابت با هدف افزایش سطح مشارکت مردم تاکید کردند اما آنگاه آرای مردم مورد امضای خداوند است که شخصیت‌هایی که انتخاب می‌شوند شایسته باشند. خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در آغاز سال ۱۴۰۲ در جوار حرم رضوی و بیانات ایشان در نماز عید فطر اظهار کرد: ایشان فرمودند یک جاهایی اغماض و گذشت لازم است اما گذشت نمی‌کنیم. سر یک اختلاف نظر کوچک یقه یکدیگر را می‌گیریم، چرا؟ ممکن است ۲ نفر در یک مساله سیاسی اختلاف‌نظر داشته باشند چرا باید با یکدیگر دعوا کنند؟ مگر اختلاف نظر سیاسی یا اختلاف‌نظر در یک مساله اقتصادی یا حوزه مدیریتی باید به دعوا و جدال بینجامد؟ چرا باید یقه یکدیگر را بگیرند، چرا باید دوقطبی در جامعه ایجاد شود؟ باید اغماض کرد، یک جاهایی باید چشم‌پوشی کرد. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان کرد: در یک جامعه سلایق و عقاید مختلفی هستند. اگر نگاه‌های مختلف به مسائل باشد مانعی ندارد همه در کنار یکدیگر زندگی کنند، با هم کار کنند، با هم مهربانی کنند. دشمن با اتحاد ملت ایران و یکپارچگی شما مخالف است. دشمن مایل است مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با یکدیگر دعوا کنند. این بیانات رهبری معظم است که باید به آن گوش جان سپرد. این سخن دقیقا از آموزه‌های وحیانی الهام می‌گیرد.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید زمینه وحدت ملی را هموار کند نه اختلاف ملی. این راه برای تحکیم و رسیدن به افزایش و ارتقای قدرت ملی است. دست یکدیگر را باید گرفت. ما اگر دغدغه حجاب داریم به عنوان زنان و مردان مسلمان باید بر اساس آموزه‌های اسلامی و با روش درست در جهت اصلاح این بیماری اجتماعی تلاش کنیم.

Page Generated in 0/0061 sec