printlogo


کد خبر: 262128تاریخ: 1402/2/9 00:00
رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان خوزستان چند پروژه ملی و استانی از جمله فاز یک شرکت پالایش هویزه را افتتاح کرد
در خدمت مردم

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی پنجشنبه هفته گذشته در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت به استان خوزستان سفر کرد. رئیس‌جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی، نشست با نخبگان، بزرگان عشایر و اهالی تولید و صنعت، پروژه‌‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی را به بهره‌برداری رساند. رئیسی همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دولت به استان خوزستان را تشریح کرد. این هفتمین سفر رئیسی و دومین سفر دولت به استان خوزستان است. همچنین وزرا و معاونان ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونان رئیس جمهور، رئیسی را در این سفر همراهی کردند. رئیس‌جمهور در بدو ورود به خوزستان گفت: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم مسؤولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه. وی تصریح کرد: بنده به عنوان سرباز نظام و خدمتگزار مردم در این دور از سفرها علاوه بر دیدار و عرض ادب به مردم، دنبال این هستم ببینم آیا مشکلات مردم حل شده و آیا مردم این احساس را دارند که واقعا مشکلات حل شده است. رئیسی در جریان این سفر، از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شده است، بازدید کرد. در این نمایشگاه ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند، حضور دارند. رئیس‌جمهور در بازدید از این نمایشگاه با توضیحات مسؤولان بخشی از مجموعه‌های احیاگر از اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت کنونی واحد‌های احیاشده مطلع شد. فعالیت بخش قابل توجهی از این واحدها از ۱۰ سال پیش متوقف شده بود که با احیای آنها در دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا و برای ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۸۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
* کلید حل مشکلات کشور در دست مردم  است
در ادامه برنامه‌های سفر دولت به استان خوزستان، رئیس‌جمهور در اجتماع مردم اندیمشک با بیان اینکه امروز ما مسؤولان مسؤولیتی سخت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال داریم، تصریح کرد: امروز در دزفول جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی برگزار شد که بعضا ۱۰ سال تعطیل شده و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم راکد مانده بود و با احیای آنها علاوه بر فعال شدن این سرمایه‌ها هزاران شغل نیز احیا شد. رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت به‌ رغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و خواست دشمنان با کمک شما مردم حرکت در جهت پیشرفت و استقلال، بویژه استقلال اقتصادی را ادامه داده است، اظهار داشت: یقین داریم رهنمودهای رهبری برای اقتصاد مقاومتی به دست دولت و با کمک شما مردم عملیاتی خواهد شد. رئیسی گفت: اگر مشکلاتی هم در کشور وجود دارد، کلید رفع آنها را در دست توانای مردم و جوانان خودمان می‌دانیم و رفع مشکلات را در دست بیگانگان دنبال نخواهیم کرد. بیگانگان از کار هیچ ملتی گرهی باز نکردند و از کار ما هم باز نمی‌کنند.
* بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه
رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه بهره‌برداری کرد. این نیروگاه سیکل‌ترکیبی دارای یک واحد گازی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاواتی است که واحد گازی این نیروگاه، روز پنجشنبه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و با راه‌اندازی آن بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق مناطق جنوبی و مرکزی کشور تامین می‌شود. 
* افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه‌سازی محور اهواز - اندیمشک
رئیس جمهور همچنین ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو‌خطه‌سازی محور اهواز - اندیمشک حدفاصل ایستگاه شوش تا بامدژ را افتتاح کرد. این پروژه ریلی با اعتباری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.
* طرح‌های توسعه شرکت هفت‌تپه با هدف افزایش تولید پیگیری خواهد شد
رئیسی با حضور در میان کارگران شرکت هفت‌تپه، با آنان به گفت‌وگو پرداخت و از مشکلات و مطالبات آنها بدون واسطه مطلع شد. رئیس‌جمهور در ادامه با قدردانی از همه کارگران، مدیران و کسانی که با دلسوزی تلاش کردند مجموعه نیشکر هفت‌تپه متوقف و تعطیل نشود و در مدار تولید باقی بماند، گفت: وضعیت کلی شرکت هفت‌تپه با توجه به چالش‌های سالیان اخیر، با کمک خود شما کارگران رو به رشد و پیشرفت بوده و امروز علاوه بر بهبود وضعیت مدیریتی، شرکت در مدار تولید قرار گرفته و حجم تولیدات آن افزایش نیز یافته است. رئیسی با بیان اینکه مساله اول امروز کشور تولید بوده و تداوم روند پیشرفت کشور در گرو رونق تولید است، اظهار داشت: مجموعه هفت‌تپه زمینه و ظرفیت خوبی برای توسعه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید دارد و این مساله حتما پیگیری خواهد شد تا به رفع مشکلات بیکاری منطقه نیز کمک کند.
* مدیران خسته باید جای خود را به مدیران انقلابی بدهند
رئیس‌جمهوری در جریان برنامه‌های سفر دوم دولت به استان خوزستان، در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز اظهار داشت: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود آرام نمی‌گیرم. رئیسی در بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه مدیران استان باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند، خاطرنشان کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد، باید جای خود را به مدیران انقلابی تحول‌خواه واگذار کند.
* ضرب‌الاجل یک ماهه رئیسی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان 
رئیس‌جمهور روز گذشته در دومین روز سفر استانی دولت به استان خوزستان، از تالاب شادگان خوزستان بازدید کرد. رئیسی همچنین در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسؤولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری، همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مدنظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است. رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسؤولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد.
* راه‌اندازی رسمی فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس
در جریان سفر رئیسی به استان خوزستان، فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس با حضور وی، به صورت رسمی راه‌اندازی شد. گفتنی است با راه‌اندازی این پالایشگاه روزانه ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد.
حضور در جمع مردم شادگان، از دیگر برنامه‌های رئیسی در دومین روز از سفر استانی به خوزستان بود.
***
دستور رئیس‌جمهور برای برکناری ۱۵ نفر از مدیران استانی خوزستان
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد: ۱۵ نفر از مدیران خوزستان با توجه به مطالبه فراگیر مردم خوزستان و وعده رئیس‌جمهور مبنی بر ارزیابی مدیران استانی، برکنار شدند.

Page Generated in 0/0063 sec