printlogo


کد خبر: 262131تاریخ: 1402/2/9 00:00
گزارش «وطن امروز» از نتیجه مصوبات سفر اول رئیسی به استان خوزستان
فصل برداشت در خوزستان
رئیس‌جمهور براساس گزارشات مردمی و در راستای تزریق روحیه جهادی به بدنه مدیریتی 15 مدیر این استان را برکنار کرد

رئیس‌جمهور صبح پنجشنبه در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی وارد استان خوزستان شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی و نشست با نخبگان، بزرگان عشایر و اهالی تولید و صنعت، پروژه‌‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط‌زیستی و ریلی را به بهره‌برداری رساند. از جمله کارهای انجام شده در این سفر می‌توان به راه‌اندازی رسمی فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس، افتتاح 70 کیلومتر از پروژه ریلی ۲ خطه‌سازی محور اهواز - اندیمشک، افتتاح عملیات آبرسانی به 174 روستای خوزستان و بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اشاره کرد.
وزارت راه و شهرسازی: مجموعا 10 مصوبه در حوزه راه و شهرسازی با 4670 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که از این میزان، مبلغ 2249 میلیارد تومان تأمین شده است. از مجموع 10 مصوبه، 2 مصوبه اجرا شده، 5 مصوبه در دست اقدام و 3 مصوبه در دست پیگیری است.
* پروژه‌های راهسازی 
- از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مجموعا  215 کیلومتر پروژه راهسازی را در دست اجرا داشته که جزئیات آن به این شرح است:
- طول پروژه‌های تکمیل و بهره‌برداری شده 73 کیلومتر شامل (41 کیلومتر بزرگراه 4 خطه + 30 کیلومتر راه اصلی و 2 کیلومتر راه روستایی) 
- طول پروژه‌های راهسازی در دست اقدام 142 کیلومتر شامل ( 107 کیلومتر بزرگراه 4 خطه + 23 کیلومتر راه اصلی و 12 کیلومتر راه فرعی) 
- پروژه‌های پل‌سازی در دست اقدام استان شامل 5 دستگاه پل بزرگ با طول کلی 1200 متر که توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال اجراست. یک دستگاه پل 300 متری نیز در حال اتمام و در مرحله نصب تابلوها و علائم توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور قرار دارد.
- بهسازی و روکش آسفالت 653 کیلومتر، تعمیر و احداث ابنیه فنی 151 دستگاه، خط‌کشی راه‌های مواصلاتی 7954 کیلومتر، نصب نیوجرسی 13 کیلومتر، نصب گارد ریل 61 کیلومتر، نصب 39513 عدد علائم و تجهیزات ترافیکی
- 70 کیلومتر از خط دوم راه‌آهن اهواز - اندیمشک حدفاصل ایستگاه‌های شوش تا بامدژ با تخصیص اعتباری بالغ بر 318 میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، ارزش به روز شده این پروژه حدود 4000 میلیارد تومان برآورد شده است. 40 کیلومتر باقیمانده مسیر در دست اجرا قرار دارد که برای تکمیل نیاز به 600 میلیارد تومان اعتبار دارد و در صورت تکمیل ارزش روز آن برابر 2400 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
* پروژه‌های حوزه مسکن 
- تعداد زمین تأمین شده شهری  26373 واحد بوده که با احتساب زمین‌های در شرف تامین به 92937 واحد خواهد رسید. همچنین در حوزه مسکن روستایی 1547 مورد تسهیلات مسکن پرداخت شده و 4915 واحد نیز توسط بنیاد مسکن بازسازی شده‌اند.
وزارت نفت: مجموعا 47 مصوبه در حوزه وزارت  نفت با 7282 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که از این میزان مبلغ 1070 میلیارد تومان پرداخت شده که با این رقم 391 پروژه در سطح استان به بهره‌برداری رسیده و 612 پروژه در دست اجرا قرار دارد.
* اقدامات زیست‌محیطی
برنامه‌ریزی‌ها بر آن است که سال جاری روزانه 18.2 میلیون مترمکعب گاز فلر جمع‌آوری شود. این میزان در سال بعد روزانه ۱۷ میلیون مترمکعب اضافه خواهد شد و در سال ۱۴۰۴ نیز برابر ۷ میلیون مترمکعب در روز ازدیاد می‌یابد. در پایان افق ۱۴۰۴، باقیمانده این گازها نیز جمع‌آوری می‌شوند.
اکنون اجرای همزمان ۹ طرح NGL در مجموع با ظرفیت جمع‌آوری روزانه 5.1 میلیارد فوت مکعب گازهای همراه نفت در دستور کار بخش‌های مختلف عملیاتی وزارت نفت است. از جمله مهم‌ترین آنها باید به واحدهای جمع‌آوری و فرآورش گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ و ۳۱۰۰ به ترتیب در حوزه جنوب غرب و غرب کشور اشاره کرد. با اجرای این طرح‌ها تقریبا هر آنچه گاز فلر میادین نفتی خشکی قابل‌استحصال وجود داشته باشد، جمع‌آوری و به فرآورده‌های باارزش‌تر تبدیل خواهد شد.
در همین راستا پروژه ان‌جی‌ال‌3100 در غرب کشور از سوی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در دست احداث است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و  هم‌اینک نیز فاز نخست طرح NGL 3200 با سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد برای جمع‌آوری ۶ میلیون مترمکعب گازهای مشعل میدان‌های نفتی منطقه غرب کارون به مرحله‌ی بهره‌برداری رسیده است.
به طور کلی احداث و توسعه مجتمع‌های NGL افزون بر جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه، تأمین منافع ملی، حفظ و صیانت از محیط‌زیست، بازده اقتصادی بالایی برای سرمایه‌گذاران و درآمد مناسبی به همراه خواهد داشت، لذا سرعت‌بخشی به روند اجرای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این رابطه ۲ پروژه به نام‌های 3100 ان‌جی‌ال و  3200 ان‌جی‌ال تعریف شده است.
ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ با هدف جمع‌آوری گازهای همراه میدان‌های غرب کشور (مناطق دهلران، چشمه خوش، پایدار، پایدار غرب، دالپری و نفت شهر) به ظرفیت ۲۷۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز در دستور کار قرار دارد. این گازهای همراه، خوراک کارخانجات پتروشیمی مناطق اقتصادی ماهشهر، امیرکبیر، بوعلی و دهلران (به حجم حدود ۴۶ هزار بشکه در روز) را تامین می‌کند.
وزارت نیرو: مجموعا 19 مصوبه در حوزه آب و فاضلاب داشته که از مجموع این 19 مصوبه، 17مصوبه در حال اجرا و 2 مصوبه در دست پیگیری است.
* طرح اجرای فاضلاب شهر اهواز
- پروژه اجرای فاضلاب شهر اهواز در سال 1371 آغاز شده و تا سال 1400 قریب به 31 درصد پیشرفت داشته است. با روی کار آمدن دولت سیزدهم تکمیل این پروژه شتاب قابل ملاحظه‌ای داشته و پیشرفت فیزیکی روز پروژه به حدود 45.5 درصد رسیده است. در حال حاضر نزدیک 200 جبهه کاری همزمان در شهر اهواز مشغول کار هستند. 
- فراهم کردن تمهیدات لازم برای حذف 24 نقطه ورودی فاضلاب به رود کارون تا پایان سال 1402
- تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز با 112000 متر مکعب در شبانه‌روز
* طرح اجرای فاضلاب استان خوزستان (17شهر)
- این طرح در ابتدای دولت سیزدهم دارای 53 درصد پیشرفت بوده که در حال حاضر به 59.5 درصد ارتقا یافته است.
- طی سال 1400، 54 کیلومتر خط انتقال اصلی و فرعی و 4 باب ایستگاه پمپاژ احداث و وارد مدار شده است.
- طی سال 1401، 120 کیلومتر خط انتقال اصلی و فرعی و 2 باب ایستگاه پمپاژ احداث و وارد مدار شده است.
- در صورت اجرای تعهدات مالی دولت، پیشرفت فیزیکی این طرح در پایان سال 1403 به 75 درصد خواهد رسید.
* آبرسانی استان خوزستان
- آبرسانی و ارتقای سطح پایداری در 1753 روستا با جمعیتی حدود 605 هزار نفر
- جهاد آبرسانی (محرومیت‌زدایی) قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شامل 189 روستا که تاکنون 175 روستا به اتمام رسیده است.
- احداث تاسیسات آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 45000 مترمکعب در شبانه‌روز در شهرهای آبادان، خرمشهر و امیدیه
- احداث تاسیسات آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 270000 مترمکعب در شبانه‌روز برای شهرهای هندیجان، ماهشهر، آبادان و شادگان در حال تعیین سرمایه‌گذار است.
- به طور خلاصه با اقدامات شکل گرفته در بخش آب شهری و روستایی، ظرفیت تامین آب به میزان 510000 مترمکعب در شبانه‌روز و در سطح استان افزایش داشته است.
- طرح آبرسانی غدیر: (طرح آبرسانی به شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان) 
- احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 10 مترمکعب بر ثانیه
- احداث خط برق 33 کیلوولت به طول 15 کیلومتر
- اجرای خط انتقال آب 2400 میلیمتر به طول 73 کیلومتر 
- عبور دو خط انتقال آب 2400 میلیمتری از بستر رودخانه کرخه به طول 2200 متر
* جزئیات پروژه‌های آب و برق در سفر خوزستان
- بهره‌برداری از ۱۷۴ طرح جهاد آبرسانی روستایی 
- بهره‌برداری از تصفیه‌خانه اضطراری آب‌شیرین‌کن شوشتر: ظرفیت تامین ۲۵هزار مترمکعب آب شیرین
- بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شیبان
- بهره‌برداری از طرح تامین و انتقال آب به ۶۰۰۰ هکتار اراضی دشت لالی
- بهره‌برداری از پروژه تامین برق، توسعه شبکه و پمپاژ بنه باشت (آبیاری مدرن اراضی)
- بهره‌برداری از نیروگاه گازی کلاس F دوکوهه اندیمشک: ظرفیت تولید ۳۰۷ مگاوات
- افتتاح ۲۷ پروژه انتقال و فوق توزیع برق
- بهره‌برداری از پست برق بهبهان: تامین برق کارخانه NGL900 شرکت نفت خیز جنوب
- مجموع اعتبار طرح ها: 16.8 هزار میلیارد تومان
- نیروگاه گازی دوکوهه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در اندیمشک و واحد بخار غرب کارون با ظرفیت ۱۹۶ مگاوات در اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.
- افتتاح ۲۷ پروژه انتقال و فوق توزیع برق: 27 پروژه انتقال و فوق توزیع برق در خوزستان افتتاح می‌شود. این پروژه‌ها شامل 2389 مگاولت آمپر پست انتقال برق، 128 کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، 25 مگاوات نیروگاه DG و 4.8 مگاوات بانک خازنی است که با سرمایه‌گذاری حدود 8000 میلیارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
- بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تامین برق پروژه‌های صنعتی در کنار افزایش پایداری شبکه برق استان از جمله اهداف اجرای این پروژه‌هاست.
- بهره‌برداری از پست برق بهبهان: پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای که برق مورد نیاز کارخانه NGL900 شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را تامین خواهد کرد، به بهره‌برداری می‌رسد؛ این پست برق با سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد ریال اجرا شده است.
- بهره‌برداری از ۱۷۴ طرح جهاد آبرسانی: عملیات آبرسانی به 174 روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی با حضور ابراهیم رئیسی و علی‌ اکبر محرابیان به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور 7138 روستاست که از این تعداد 766 روستا مربوط به روستاهای واقع در استان خوزستان می‌شود.
- طرح جهاد آبرسانی تاکنون در 2500 روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است. در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، 640 روستا از محل محرومیت‌زدایی قرار گرفته است که این 174 روستا بخشی از آن است. تاکنون مشکل آب شرب 1753 روستا در استان به صورت کامل برطرف شده است.
- انتقال آب به ۶۰۰۰ هکتار اراضی دشت لالی: بهره‎برداری از طرح تامین و انتقال آب به 600 هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشاورزی و اشتغال پایدار در منطقه می‌شود، از دیگر برنامه‎های اجرایی در این سفر استانی است.
- تصفیه‌خانه آب شیبان: تصفیه‌خانه آب شرب شیبان جهت ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان به بهره‌برداری می‌رسد.
- تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 5000 متر مربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است.
- تامین آب و توسعه شبکه برق بنه‌باشت: افتتاح پروژه تامین آب و توسعه شبکه و ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و احداث خط انتقال برق به طول 11 کیلومتر با هدف افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری و اصلاح خط برق بنه‌باشت جهت اراضی شبکه آبیاری مدرن کشاورزی منطقه در دستور کار قرار می‌گیرد.
******
رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان خوزستان چند پروژه ملی و استانی از جمله فاز یک شرکت پالایش هویزه را افتتاح کرد
در خدمت مردم
گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی پنجشنبه هفته گذشته در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت به استان خوزستان سفر کرد. رئیس‌جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی، نشست با نخبگان، بزرگان عشایر و اهالی تولید و صنعت، پروژه‌‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی را به بهره‌برداری رساند. رئیسی همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دولت به استان خوزستان را تشریح کرد. این هفتمین سفر رئیسی و دومین سفر دولت به استان خوزستان است. همچنین وزرا و معاونان ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونان رئیس جمهور، رئیسی را در این سفر همراهی کردند. رئیس‌جمهور در بدو ورود به خوزستان گفت: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم مسؤولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه. وی تصریح کرد: بنده به عنوان سرباز نظام و خدمتگزار مردم در این دور از سفرها علاوه بر دیدار و عرض ادب به مردم، دنبال این هستم ببینم آیا مشکلات مردم حل شده و آیا مردم این احساس را دارند که واقعا مشکلات حل شده است. رئیسی در جریان این سفر، از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شده است، بازدید کرد. در این نمایشگاه ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند، حضور دارند. رئیس‌جمهور در بازدید از این نمایشگاه با توضیحات مسؤولان بخشی از مجموعه‌های احیاگر از اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت کنونی واحد‌های احیاشده مطلع شد. فعالیت بخش قابل توجهی از این واحدها از ۱۰ سال پیش متوقف شده بود که با احیای آنها در دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا و برای ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۸۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
* کلید حل مشکلات کشور در دست مردم  است
در ادامه برنامه‌های سفر دولت به استان خوزستان، رئیس‌جمهور در اجتماع مردم اندیمشک با بیان اینکه امروز ما مسؤولان مسؤولیتی سخت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال داریم، تصریح کرد: امروز در دزفول جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی برگزار شد که بعضا ۱۰ سال تعطیل شده و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم راکد مانده بود و با احیای آنها علاوه بر فعال شدن این سرمایه‌ها هزاران شغل نیز احیا شد. رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت به‌ رغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و خواست دشمنان با کمک شما مردم حرکت در جهت پیشرفت و استقلال، بویژه استقلال اقتصادی را ادامه داده است، اظهار داشت: یقین داریم رهنمودهای رهبری برای اقتصاد مقاومتی به دست دولت و با کمک شما مردم عملیاتی خواهد شد. رئیسی گفت: اگر مشکلاتی هم در کشور وجود دارد، کلید رفع آنها را در دست توانای مردم و جوانان خودمان می‌دانیم و رفع مشکلات را در دست بیگانگان دنبال نخواهیم کرد. بیگانگان از کار هیچ ملتی گرهی باز نکردند و از کار ما هم باز نمی‌کنند.
* بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه
رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه بهره‌برداری کرد. این نیروگاه سیکل‌ترکیبی دارای یک واحد گازی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاواتی است که واحد گازی این نیروگاه، روز پنجشنبه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و با راه‌اندازی آن بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق مناطق جنوبی و مرکزی کشور تامین می‌شود. 
* افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه‌سازی محور اهواز - اندیمشک
رئیس جمهور همچنین ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو‌خطه‌سازی محور اهواز - اندیمشک حدفاصل ایستگاه شوش تا بامدژ را افتتاح کرد. این پروژه ریلی با اعتباری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.
* طرح‌های توسعه شرکت هفت‌تپه با هدف افزایش تولید پیگیری خواهد شد
رئیسی با حضور در میان کارگران شرکت هفت‌تپه، با آنان به گفت‌وگو پرداخت و از مشکلات و مطالبات آنها بدون واسطه مطلع شد. رئیس‌جمهور در ادامه با قدردانی از همه کارگران، مدیران و کسانی که با دلسوزی تلاش کردند مجموعه نیشکر هفت‌تپه متوقف و تعطیل نشود و در مدار تولید باقی بماند، گفت: وضعیت کلی شرکت هفت‌تپه با توجه به چالش‌های سالیان اخیر، با کمک خود شما کارگران رو به رشد و پیشرفت بوده و امروز علاوه بر بهبود وضعیت مدیریتی، شرکت در مدار تولید قرار گرفته و حجم تولیدات آن افزایش نیز یافته است. رئیسی با بیان اینکه مساله اول امروز کشور تولید بوده و تداوم روند پیشرفت کشور در گرو رونق تولید است، اظهار داشت: مجموعه هفت‌تپه زمینه و ظرفیت خوبی برای توسعه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید دارد و این مساله حتما پیگیری خواهد شد تا به رفع مشکلات بیکاری منطقه نیز کمک کند.
* مدیران خسته باید جای خود را به مدیران انقلابی بدهند
رئیس‌جمهوری در جریان برنامه‌های سفر دوم دولت به استان خوزستان، در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز اظهار داشت: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود آرام نمی‌گیرم. رئیسی در بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه مدیران استان باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند، خاطرنشان کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد، باید جای خود را به مدیران انقلابی تحول‌خواه واگذار کند.
* ضرب‌الاجل یک ماهه رئیسی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان 
رئیس‌جمهور روز گذشته در دومین روز سفر استانی دولت به استان خوزستان، از تالاب شادگان خوزستان بازدید کرد. رئیسی همچنین در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسؤولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری، همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مدنظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است. رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسؤولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد.
* راه‌اندازی رسمی فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس
در جریان سفر رئیسی به استان خوزستان، فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس با حضور وی، به صورت رسمی راه‌اندازی شد. گفتنی است با راه‌اندازی این پالایشگاه روزانه ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد.
حضور در جمع مردم شادگان، از دیگر برنامه‌های رئیسی در دومین روز از سفر استانی به خوزستان بود.
***
دستور رئیس‌جمهور برای برکناری ۱۵ نفر از مدیران استانی خوزستان
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد: ۱۵ نفر از مدیران خوزستان با توجه به مطالبه فراگیر مردم خوزستان و وعده رئیس‌جمهور مبنی بر ارزیابی مدیران استانی، برکنار شدند.

 


Page Generated in 0/0071 sec