printlogo


کد خبر: 262133تاریخ: 1402/2/9 00:00
ایران دیندار

حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌همدانی: یکی از علائم و نشانه‌های دینداری مردم بزرگ و فهیم ایران اسلامی، حضور چشمگیر ایشان در مراسم‌های ملی، مذهبی و معنوی است. یکی از جلوه‌های زیبای دین‌مداری مردم، حضور شکوهمند در نماز عید فطر بود که به‌حق مانور مسلمانان محسوب می‌شود.  
از جمله مواردی که دینداری مردم را به رخساره عالم می‌کشاند، بحث اعتکاف نوجوانان و جوانان در مساجد است که امسال از سال‌های گذشته بسیار پرجمعیت‌تر، پرمحتواتر و باکیفیت‌تر بود. از سلسله مباحث دیگری که باید در برابر پروردگار عالمیان کرنش کنیم و سجده بر خاک بساییم، حضور زنان و مردان همراه با فرزندان‌شان در لیالی قدر است.  
البته هیچ گروه و حزبی نباید این جماعت را به نفع خود مصادره کند. جماعت مسلمین متعلق به اسلام و فرهنگ ناب محمدی(ص) هستند. هرگز نباید این ملت بزرگوار و ولایتمدار را که به محض شنیدن اقامه نماز توسط ولی امر مسلمین از دورترین نقطه کشور شتابان، بی‌صبرانه و سراسیمه خود را به صفوف متحد، یکپارچه و منسجم سایر مردم خوب می‌رسانند، فراموش کرد.  
حضور جوانان جلوه‌ای دیگر در نماز عید فطر را رقم زد. این اجتماعات ریشه‌های انقلاب اسلامی و موجب تحکیم وحدت و یکپارچگی و پیوند دل‌ها و تشکیل امت واحده قرآنی است. باید قدر این نعمت را بدانیم و الطاف خدا را همان‌گونه که فرمود «یَدُ‌الله مَعَ الْجَماعَهِ»؛ در جمع ببینیم.  
از مظاهر جلوه‌گر بسیار زیبای معنوی امسال حضور فرزندان و بانوان محترم و متدینی بود که با مشقت خود را از سراسر کشور به مصلاها رساندند تا نماز عید فطر را که جشن بندگی و طاعت و عبودیت است، رقم بزنند. بر چنین مردم فهیمی درود می‌فرستیم و در مقابل این عظمت‌ها که حریم جمهوری اسلامی را چون حرم با امنیت معنوی حفاظت و حراست می‌کنند، سپاسگزاری می‌کنیم.  
نکته مهم اینکه مسؤولان فرهنگی باید برای استمرار برنامه‌های معنوی تدبیر کنند و بدانند امنیت معنوی و امنیت اخلاقی با شعار، افراط و تفریط نیست. امنیت معنوی مردم ریشه در قرآن و ادعیه اهل بیت(ع) دارد. اتحاد مسلمین خط قرمز هر ایرانی است و این اتحاد، همدلی و یکپارچگی را مدیون خون شهدا هستیم.
همانگونه که بزرگ‌ترین دیده‌بان جبهه اسلام، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای در خطبه‌های‌شان فرمودند، مسؤولان بویژه دولتمردان باید از ظرفیت حضور با عظمت و با شکوه مردم بهره‌مند شوند و در تحقق شعار سال، مهار تورم و رشد تولید با جدیت تلاش کنند. دولتمردان باید پاسخگوی مطالبات مردم در مهار تورم باشند. شأن این ملت بزرگ و عزیز که با خون خود و حضورشان در صحنه، از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و امنیت کشور و برقراری نظام حمایت کردند، بیش از آن است که در تصور ما بگنجد.  تردیدی نکنیم که خدمت به مردم بزرگوار ایران اسلامی خدمت به رسول‌الله(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 


Page Generated in 0/0053 sec