printlogo


کد خبر: 262140تاریخ: 1402/2/10 00:00
اخبار

سری دوم سریال «دهکده پرماجرا» آماده پخش شد
سری دوم مجموعه انیمیشن «دهکده پرماجرا» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی برای پخش از تلویزیون آماده شد. به گزارش «وطن امروز»، «دهکده پرماجرا 2» داستان روستایی است که اهالی آن مردمانی دانا و باهوش‌اند و مشکلاتی را که در هر قسمت از داستان اتفاق می‌افتد به کمک یکدیگر و البته بچه‌ها حل می‌کنند.
مرجان کشانی، کارگردان و تهیه‌کننده این سریال درباره زنده نگه داشتن انیمیشن صنعتی در ایران و همچنین تلاش بی‌وقفه گروه تولید برای ساخت این مجموعه گفت: ساخت انیمیشن در ایران بدون گذشت و فداکاری دوستداران انیمیشن امکان‌پذیر نیست.
کشانی افزود: البته نباید این نکته را از نظر دور نگه داریم که برای انیمیشن‌ساز ایرانی وجود و بروز فرهنگ ایرانی در کل کار یک اولویت است. وی هدف اصلی این سریال را کمک به توسعه فرهنگ اندیشیدن به کودکان توصیف کرد و یادآور شد: من احساس می‌کنم این داستان‌ها تأثیر خوبی بر کودکان می‌گذارد. این سریال انیمیشنی به تهیه‌کنندگی مرجان کشانی و سرمایه‌گذاری مرکز پویانمایی صبا، به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی در 26 قسمت 11 دقیقه‌ای با تکنیک عروسکی تک‌فرم تولید شده و قسمت‌های آن در حال حاضر آماده پخش است.
***
مجموعه تلویزیونی «تب و تاب» روی آنتن می‌رود
مجموعه جدید تلویزیونی «تب و تاب» به تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی و کارگردانی داریوش مختاری از شب گذشته نهم اردیبهشت‌ روی آنتن شبکه 2 سیما رفت. به گزارش «وطن  امروز» مجموعه «تب و تاب» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه 2 سیما، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۱۵ از قاب این شبکه پخش خواهد شد.
محمود پاک‌نیت، فرشته سرابندی، خیام وقار کاشانی، حدیث نیک‌رو، ایوب آقاخانی، حمیدرضا نعیمی، نسرین مرادی، امیر حامد در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.
به گفته روابط عمومی سریال، مجموعه «تب و تاب» با موضوع خانواده ایرانی و توجه به «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، کاری از شبکه 2 سیما است. در این مجموعه تلاش شده است موضوعاتی که خانواده‌ها با آن مواجه هستند در قالب ملودرام‌های اجتماعی روایت شود. در بخشی از خلاصه داستان آمده است: «مه‌لقا از سفر بازمی‌گردد و مشتاقانه منتظر دیدن پسر بزرگش معین است ولی مشخص نیست چرا معین به استقبال مادر نرفته است. پخش سریال «تب و تاب» شب گذشته ساعت ۲۱:۱۵ آغاز شد و بازپخش آن روز بعد ساعات ۰۰:۴۰ بامداد، ۹:۴۵ صبح و ۱۶:۱۵ خواهد بود.
***
وزیر فرهنگ: 
گلستان و بوستان دوباره باید کتاب درسی نوآموزان باشند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی نوشت: گلستان و بوستان دوباره باید کتاب درسی نوآموزان ما باشند تا هم زبان فارسی تقویت و هم مکارم اخلاقی در عمق روح و جان فرزندان ایران نهادینه شود. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آیین اختتامیه هفته فرهنگی هنری سعدی فرصت مغتنمی بود تا در کنار آرامگاه شیخ اجل، تنها به گوشه‌ای کوچک از خدمات این شاعر به سپهر فرهنگی ایران بزرگ بپردازم. سعدی به عنوان یکی از افتخارات تمام‌نشدنی تاریخ فرهنگ ایران زمین جایگاه ویژه‌ای در ذهن مردمان این سرزمین داشته و ‏ایرانیان هنردوست در تمامی ادوار پس از او همواره از وی به عنوان یکی از نمادهای هویتی یاد کرده‌اند. ‏در جادوی کلام شیخ اجل همین بس که با گذشت قرن‌ها از نگارش بوستان و گلستان امروزه بخش مهمی از اولویت‌های ارتقای فرهنگ عمومی در کشور در این دو کتاب به چشم می‌خورد. ‏گلستان و بوستان دوباره باید کتاب درسی نوآموزان ما باشند تا هم زبان فارسی تقویت و هم مکارم اخلاقی در عمق روح و جان فرزندان ایران نهادینه شود.
***
معرفی هیأت انتخاب فیلم‌های مستند جشنواره فیلم ایثار
محسن قیصری، مهدی فیوضی و سعید الهی آثار رسیده به بخش مسابقه فیلم‌های مستند نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار را بررسی و انتخاب کردند. به گزارش «وطن امروز»، گروه انتخاب بخش مسابقه فیلم‌های مستند جشنواره متشکل از محسن قیصری از مستندسازان سینمای ایران را که عمده آثارش فیلم‌ها و مجموعه‌های مستند با موضوع ۸ سال دفاع‌مقدس است و از سال ۵۹ همزمان با شروع جنگ تحمیلی با حضور در مناطق جنگی فیلم‌های مذکور را تهیه و تولید کرده؛ مهدی فیوضی، کارگردان فیلمنامه‌نویس بازیگر و تهیه‌کننده سینمای ایران که آثاری همچون «نفوذی»، «محرمانه تهران» و «جشن تولد» در کارنامه سینمایی وی به چشم می‌خورد و سعید الهی، کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه تحلیلگر سینما را که در طول سال‌های اخیر تهیه‌کنندگی آثار مستندی همچون «۲۲/۲۲»، «سایه‌های سمی»، «زومرهای ایرانی» را بر عهده داشته، از میان ۲۰۹ عنوان مستند ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، آثار منتخب خود را برای حضور در ۲ بخش اصلی و بخش ویژه انتخاب کردند. گروه انتخاب بخش فیلم‌های مستند از میان فیلم‌های ارسال شده به جشنواره ۲۴ فیلم را برای حضور در بخش مسابقه اصلی و ۱۹ عنوان فیلم مستند را نیز برای حضور در بخش مسابقه ویژه مستند معرفی کرده است.

Page Generated in 0/0058 sec