printlogo


کد خبر: 262150تاریخ: 1402/2/10 00:00
جمع‌بندی رسانه‌های صهیونیستی از 5 ماه فاجعه‌بار کابینه نتانیاهو
اسرائیل درون‌گراتر از همیشه

گروه بین‌الملل: در ادامه گزارش رسانه‌های اسرائیلی از تهدیدها علیه رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف، رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌های جدید خود با اشاره به تهدیدهایی که در عرصه‌های مختلف علیه این رژیم وجود دارد، تاکید کردند پس از گذشت 5 ماه از عمر کابینه بنیامین نتانیاهو و تعهدات آن به برقراری امنیت و آرامش، شرایط در تمام جبهه‌ها به اوج رسیده است.
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد دست‌کم 5 ماه از عمر کابینه نتانیاهو می‌گذرد و به جای تحقق تعهداتی که برای برقراری امنیت و آرامش داده شده، شرایط در تمام جبهه‌ها به اوج رسیده و خشونت در خیابان‌ها پدیدار شده است.
آلون ابیتار، یکی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی به این شبکه عبری‌زبان گفت: ما نه تنها در پایان رمضان یا پس از آن هستیم بلکه در وسط یک روند طولانی قرار داریم و شکاف ایجاد‌شده و در حال گسترش است و شبه‌نظامیان فلسطینی وارد این شکاف شدند. ابیتار افزود: فکر می‌کنم ما در وسط اتفاق خشنی قرار داریم که در چند هفته اخیر یا یک یا دو ماه قبل شاهد آن بودیم و حساب اسرائیل دست‌کم با تمامی دشمنان هنوز باز است.
افسر ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: وزیر خارجه ایران در جنوب لبنان در نزدیکی مرزها همراه با فرماندهی حزب‌الله حضور یافت و گفت صهیونیست‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند و سران حماس از جمله صلاح العاروری و یحیی السنوار آزادانه رفت‌وآمد دارند. او در ادامه تاکید کرد: آنها می‌دانند که با دست برتر از دور آخر خارج شدند و از نظر آنها اسرائیل ترجیح داد به امور داخلی خود بسنده کند و ابتکار عملی برای حمله نداشته باشد.
منابع عبری گزارش داده‌اند که این رژیم در حال حاضر با توفان تمام عیار یک جنگ چندجبهه‌ای شامل ایران، حزب‌الله و جنبش حماس مواجه است. روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: دور فعلی خشونت‌ها در جبهه‌های مختلف در واقع تکرار دوباره راهبرد بلندمدت حماس و حزب‌الله الهام گرفته از ایران برای نابودی اسرائیل در یک عملیات فرسایشی است. هاآرتص در ادامه نوشت: فروپاشی کامل استراتژی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران آشکار است و روابط با آمریکا بیش از گذشته دچار تنش شده و این در حالی است که می‌دانیم واشنگتن هم‌پیمان ضروری اسرائیل است و بدون آن، این تردید وجود دارد که آیا تل‌آویو می‌توانست امروز به حیات خود ادامه دهد یا نه؟ تحلیلگر امور نظامی روزنامه «معاریو» هم نوشت: شرایط منطقه ملتهب و تهدید چندجانبه آشکار و بحران در درون ارتش رو به گسترش است، اما کابینه اولویت‌های دیگری دارد و مسؤولان نهاد امنیتی و نظامی اسرائیل می‌گویند وضعیت امنیتی خطرناک است. او افزود: در حوزه همکاری‌های موجود میان ایران، حزب‌الله و حماس، آنها بحران داخلی اسرائیل را فرصتی برای ضربه زدن به آن می‌دانند و این دیگر تنها لفاظی و تهدیدی زبانی نیست.
* انفجار در یک کارخانه صنایع نظامی در نزدیکی تل‌آویو
برخی منابع رسانه‌ای روز گذشته از وقوع انفجار در داخل کارخانه صنایع جنگ‌افزاری رژیم صهیونیستی موسوم به «البیت» در نزدیکی تل‌آویو خبر دادند. البیت سیستمز (Elbit Systems) یک شرکت فعال در صنایع جنگ‌افزاری و فناوری اطلاعات رژیم صهیونیستی است که مقر اصلی آن در حیفا در اراضی اشغالی قرار دارد. به نوشته وبگاه صهیونیستی «حدشوت حموت»، در پی وقوع انفجار در داخل این کارخانه، خودروهای امدادرسان خود را به محل حادثه رساندند.

Page Generated in 0/0061 sec