printlogo


کد خبر: 262152تاریخ: 1402/2/10 00:00
اخبار

سرمربی هال‌سیتی: صیادمنش هنوز جای پیشرفت دارد
سرمربی تیم فوتبال هال‌سیتی در آستانه دیدار این تیم با سوآنزی، از بازیکن ایرانی تیمش تمجید کرد. «لیام روسنیر» که یکی از حامیان اصلی اللهیار صیادمنش، مهاجم و وینگر ایرانی تیمش است، قبل از بازی مقابل سوآنزی درباره توانایی‌های اللهیار صحبت کرد. روسنیر با اشاره به سن و سال مناسب بازیکن ایرانی گفت: ما فراموش می‌کنیم او ۲۱ سال دارد. اللهیار هنوز از نظر درک تاکتیکی از بازی باید خیلی کار کند. به نظرم او می‌تواند از نظر تکنیکی هم پیشرفت کند و ما واقعا سخت با او کار می‌کنیم. سرمربی هال‌سیتی افزود: اما چیزی که درباره صیادمنش دوست دارم این است که او همه توانش را می‌گذارد. او در ضربه سر فوق‌العاده است و توانایی‌های ورزشی‌اش باورکردنی نیست. گاهی فراموش می‌کنم چقدر جوان است. او همین‌طور یک پسر عالی است که از کار کردن با او خوشحالم.
***
پیام هشدارآمیز AFC به استقلال
AFC با ارسال ایمیلی به باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال تاکید کرد آبی‌ها باید هر چه زودتر و تا زمان تعیین‌شده،‌ طلب احمد موسوی را به این بازیکن پرداخت کنند. به گزارش ایسنا، باشگاه استقلال در راستای کسب مجوز حرفه‌ای و احتمال کم‌ حضور در لیگ قهرمانان آسیا، در حال تسویه‌حساب با طلبکاران خودش است و تاکنون موفق شده پول استراماچونی و باشگاه الاهلی را پرداخت کند و طبق صحبت‌های مدیرعامل باشگاه قرار بود دیروز پول یامگا و پادوانی را پرداخت کند. در این بین هنوز تکلیف پول احمد موسوی مشخص نیست و با وجود تاکید AFC بر الزام پرداخت سریع این پول، هنوز با این بازیکن تسویه نشده است. احمد موسوی، مدافع سابق استقلال ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از استقلال طلبکار است و باشگاه هنوز صحبتی با او پیرامون پرداخت این پول نداشته است. در ایمیل AFC به موسوی، باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال ایران آمده است: «در قضاوت نهایی درباره این پرونده، اگر باشگاه استقلال، حقوق این بازیکن را تا زمان تعیین‌شده پرداخت نکند، طبق قوانین با این باشگاه رفتار خواهد شد و استقلال جریمه می‌شود. همچنین دیرکرد در پرداخت این پول باعث افزایش جریمه مالی و موارد دیگر خواهد شد». موارد قانونی شامل بستن پنجره، کسر امتیاز و سقوط به لیگ‌های پایین‌تر خواهد بود. همچنین در صورت دیرکرد استقلال، ۳ تا ۴ میلیارد به مبلغ گفته شده اضافه خواهد شد.
***
استعلام فدراسیون فوتبال از داوران خارجی درباره صحنه جنجالی داربی
رئیس کمیته داوران توضیحاتی را درباره چند صحنه داوری هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر ارائه کرد.
به گزارش فارس، سایت فدراسیون فوتبال توضیحات خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران درباره مباحث داوری هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر را به شرح زیر منتشر کرد:
با توجه به حواشی به وجود آمده پیرامون قضاوت داوران در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال کشور بویژه در دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال و همچنین سپاهان و ملوان بندرانزلی که باعث ایجاد فشار روانی بر جامعه شریف و زحمتکش داوری کشور شده است، توضیحات ذیل جهت روشن شدن اذهان عمومی و مردم شریف ایران به استحضار می‌رسد:
۱- درباره برخورد توپ به دست مدافع تیم پرسپولیس، طبق قانون ۱۲ و قسمت مربوط به تخلف هند که تصریح می‌کند زمانی بازیکن را برای تخلف هند جریمه می‌کنند که دست یا بازویش، بدنش را به طور غیرطبیعی بزرگ‌تر کرده باشد و وضعیت دست یا بازویش در نتیجه حرکت بدن بازیکن برای آن موقعیت خاص نباشد یا اینکه وضعیت دست با حرکت بدنش در آن موقعیت خاص قابل توجیه نباشد، بر ‌این اساس با توجه به متن قانون و همچنین استعلام به عمل آمده از مدرسان برجسته فیفا و ‌ای‌اف‌سی جناب آقایان اسماعیل الهافی از کشور اردن (مسؤول توسعه داوری فیفا در قاره آسیا) و محمد صالح سوبخیدین از کشور مالزی  و ایشی یاما نوبورو از کشور ژاپن و همچنین نظر آقایان مسعود مرادی و محسن ترکی ناظران حال حاضر‌ ای‌اف‌سی از کشور عزیزمان، همگی هم‌نظر بوده و معتقدند توپ پس از برخورد به پای مدافع و برگشت به سمت دستی که وضعیت آن قابل توجیه بوده، به دلیل اینکه وضعیت دست، ناشی از حرکت قبلی مدافع در آن حالت قرار گرفته، به دست برخورد کرده، لذا تخلف هند شکل نگرفته است.
۲- درباره صحنه منجر به اعلام شبیه‌سازی و دادن کارت زرد به مهاجم تیم سپاهان درون محوطه تیم ملوان، با توجه به نزدیکی و زاویه دید خوب داور، مدافع تیم ملوان قبل از رسیدن مهاجم در برخوردی فوتبالی و کاملا نرمال با مهاجم حریف تماس پیدا می‌کند که تخلفی رخ نداده و اخطاری که برای شبیه‌سازی نشان داده شده نیز لزومی نداشته است.
۳- در سایر مسابقات این هفته هیچگونه اشتباه تاثیرگذاری از سوی تیم‌های داوری رخ نداده است.
به هر حال از همه باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان و اصحاب محترم رسانه تقاضای همکاری کمافی‌السابق جهت حفظ آرامش در هفته‌های پایانی لیگ را داریم.

Page Generated in 0/0062 sec