printlogo


کد خبر: 262162تاریخ: 1402/2/10 00:00
اخبار

پلیس ویدئوی «توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب» را تکذیب کرد
به دنبال انتشار ویدئویی با عنوان «توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب در تهران از سوی پلیس راهور»، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با رد این موضوع، توضیحاتی را در این باره ارائه کرد. مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره انتشار ویدئویی با موضوع «توقیف خودرو از سوی پلیس راهور به دلیل کشف حجاب و استفاده از اسپری فلفل» اعلام کرد:‌ از روز گذشته کلیپی ویدئویی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن خانمی با روایت دروغین مدعی است پلیس راهور به خاطر کشف حجاب، خودروی آنها را توقیف و به پارکینگ منتقل کرده است. این زن چندین بار تاکید می‌کند علت توقیف خودرو، نداشتن حجاب سرنشین آن است». 
در ادامه این اطلاعیه، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تکذیب توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب، توضیح داده است: «این در حالی است که در بررسی دقیق موضوع کذب بودن این روایت محرز شده و واقعیت ماجرا از این قرار بوده که ساعت ۳۰ دقیقه بامداد مورخه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، خودوری پژو ۲۰۶ در بزرگراه حکیم با توجه به انجام حرکات مخاطره‌آمیز، سرعت و سبقت غیرمجاز توسط واحد گشت پلیس راهور متوقف و با توجه به شرایط راننده و انجام تست مثبت الکل راننده، برابر قانون، خودرو به پارکینگ منتقل شده است».
***
اعمال محدودیت تردد در جاده چالوس تا ۲۶ اردیبهشت
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اعمال محدودیت موقت تردد در جاده چالوس از یکشنبه تا ۲۶ اردیبهشت خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی در این ‌باره گفت:‌ برابر درخواست راهداری برای انجام عملیات عمرانی، جاده چالوس در هر دو مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال به علت اجرای عملیات عمرانی احداث، تعمیر و مرمت دیوار و ابنیه فنی، در کیلومتر ۶۵ (محدوده پایین سیاه‌بیشه بعد از پل اوجانلو) مسدود خواهد شد. وی با بیان اینکه این انسداد از صبح یکشنبه (امروز) آغاز و تا ۲۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، گفت:‌ زمان انسداد این محور از ساعت 8 صبح تا ۱۷ است و در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته به غیر از روزهای شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه اجرا خواهد شد. 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود:‌ در زمان انجام عملیات عمرانی، امکان تردد برای بومیان و ساکنان این مناطق وجود دارد اما امکان سفر به شمال کشور یا سفر به تهران و البرز از محور چالوس ممکن نیست، از این رو رانندگان عزیز باید از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه برای رسیدن به مقصد استفاده کنند. شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰، از رانندگان و مسافران خواست پیش از شروع سفر و برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها با این شماره بگیرند تا بتوانند با برنامه‌ریزی مناسبی برای انجام سفر اقدام کنند.
***
بازداشت کلاهبردار رادیویی در پایتخت با ۲۴ شاکی
رئیس پلیس فتای پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه رادیویی خبر داد و گفت: مجرم بیش از ۱۰ میلیارد ریال از ۲۴ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بود که دستگیر شد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی اظهار کرد: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه کرد و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری رادیو و با ایجاد محیطی شبیه صدای استودیو اعلام کرده که شما برنده مسابقه رادیویی شده‌اید و مبلغ 500 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است. وی با اشاره به افزایش تعداد شکات در این پرونده خاطرنشان کرد: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مال‌باختگان را متقاعد کرده جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از طریق پیامک برای وی ارسال شده از پشت تلفن به او اعلام کند که شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمام موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود. معظمی‌گودرزی ادامه داد: پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری و پس از تشریفات قضایی، متهم شناسایی و در یکی از مناطق غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. 
***
ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان آغاز شد
ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آغاز شد. ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بعد از وقفه ۲ هفته‌ای به دلیل مشکل کاغذ یارانه‌ای، از روز ۹ اردیبهشت آغاز شد. دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز برای ثبت‌نام کتاب درسی سال تحصیلی آینده اقدام کنند اما ثبت‌نام کتاب درسی بقیه پایه‌ها یعنی پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم از پنجم تیرماه آغاز می‌شود. ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش‌و‌پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود. ثبت سفارس کتاب‌های درسی قرار بود ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شود اما سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی روز ۲۶ فروردین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به پیگیری‌های انجام شده جهت دریافت اعتبارات تکمیلی به منظور تعدیل قیمت‌ها، فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۲ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم که مقرر بود از فردا (۲۷ فروردین‌) انجام شود، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

Page Generated in 0/0067 sec