printlogo


کد خبر: 262174تاریخ: 1402/2/10 00:00
اخبار

تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله سلیمانی در حرم حضرت معصومه(س)
پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو شهید مجلس خبرگان رهبری روز گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم قم تشییع و در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد. پیکر امام جمعه سابق شهرهای زاهدان و کاشان ابتدا به مسجد امام حسن عسکری‌(ع) قم انتقال یافت و پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بر دوش‌ مردم، مسؤولان، طلبه‌ها و فضلای حوزه به سمت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) تشییع شد. مشایعت‌کنندگان پیکر آیت‌الله شهید سلیمانی در حالی که بر سر و سینه می‌زدند، با فریادهای ‌الله اکبر، لبیک یا حسین و عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، خامنه‌ای رهبر صاحب عزاست امروز، این عالم ربانی را تا صحن امام رضا(ع) حرم کریمه اهل‌بیت‌(ع) بدرقه کردند. پیکر آیت‌الله شهید سلیمانی پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت و اقامه نماز توسط آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید، در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان‌وبلوچستان و عضو مجلس خبرگان رهبری، چهارشنبه 6 اردیبهشت در یکی از بانک‌های شهر بابلسر مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.
***
معاون اجرایی رئیس جمهور:
تغییر مدیران در نخستین فرصت انجام می‌شود
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در رابطه با جزئیات برکناری مدیران گفت: یکی از اهداف سفرهای استانی رئیس‌جمهور در کنار رسیدگی به مصوبات قبلی، پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های اقتصادی و پروژه‌های زیربنایی و رسیدگی به وضعیت مدیریت استان‌های مختلف است.
محسن منصوری افزود: رئیس‌جمهور هم در نشست آغاز سال خدمت مدیران ارشد کشور بر این مورد تاکید کرد و هم در جلسات کاری مختلف این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و در بدو ورود به استان خوزستان هم ایشان تاکید داشت یکی از اهداف این سفر ارزیابی عملکرد و بازخواست عملکرد اجرایی مدیران دستگاه‌های مختلف است. معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما پیش از سفر به خوزستان جلسات مختلف کارشناسی‌ را برای رسیدگی به این موضوع برگزار کردیم و از ۵ مسیر مختلف و متفاوت عملکرد مدیران را بررسی کردیم. این مسیرها مسیرهای دقیق کارشناسی بود و در نهایت آن را با استاندار محترم به اشتراک گذاشتیم و در جلسات سنگین کارشناسی با مدیران مختلف، استاندار، معتمدان و کسانی که نظرشان برای مجموعه دولت قابل احترام و اتکا بود، این موضوع مطرح شد و جمع‌بندی درباره مدیران محترم صورت گرفت. منصوری در ادامه یادآور شد: تاکید استاندار محترم خوزستان هم این است که نیروهای تازه نفس، توانمند و انقلابی وارد دستگاه اجرایی شوند تا سرعت خدمات و فعالیت در استان بیشتر شود، برای همین جمع‌بندی این بود که در حوزه‌های مختلف، اعم از ستادی، استانداری و فرمانداری‌ تغییراتی انجام دهیم. همچنین در ادارات کل هم جابه‌جایی‌هایی اتفاق خواهد افتاد. معاون اجرایی رئیس‌جمهور چندی پیش نیز در توئیتی تاکید کرد که بررسی عملکرد مدیران از اهداف دور دوم سفرهای استانی است؛ بر اساس ارزیابی‌ها و مشورت با استاندار خوزستان، ۱۵ نفر از مدیران استان تغییر می‌کنند و جای خود را به مدیران تازه‌نفس و انقلابی خواهند داد.
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
65 شهروند ایرانی از خارطوم خارج شدند
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه 9 اردیبهشت از خروج ۶۵ شهروند ایرانی از خارطوم پایتخت سودان خبر داد. ناصر کنعانی درباره روند خروج و انتقال اتباع ایرانی از سودان گفت: از ابتدای بروز ناآرامی‌ها در سودان، وزارت امور خارجه موضوع خارج کردن ۶۵ تبعه ایرانی ساکن در این کشور را با جدیت در دستور کار قرار داد و پس از انجام هماهنگی‌های لازم، انتقال امن اتباع ایرانی از خارطوم به پورت سودان و سپس خروج و اعزام آنها به بندر جده انجام شد. روابط عمومی وزارت امور خارجه پیش از این و در پی ناآرامی‌ها در سودان از هماهنگی‌ها به منظور خروج اتباع ایرانی از سودان خبر داده و اعلام کرده بود از ابتدای بحران، هماهنگی لازم برای خروج اتباع ایرانی مقیم این کشور به طریق مقتضی انجام شده است.
***
سردار تنگسیری:
امنیت پایدار خلیج‌فارس مدیون ایران است
سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی به مناسبت روز ملی خلیج ‌فارس، اظهار کرد: با منابع و ظرفیت‌های عظیمی که خداوند متعال در خلیج ‌فارس به ما عنایت فرموده، این منطقه به یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین مناطق جهان تبدیل شده است؛ وجود معادن سرشار نفت و گاز در بستر و سواحل خلیج ‌فارس به‌ گونه‌ای‌ است که این منطقه را «مخزن نفت و گاز جهان» نام نهاده‌اند. سردار علیرضا تنگسیری با اشاره به ماموریت ذاتی نیروی دریایی سپاه در حفاظت و صیانت از خلیج‌ فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با متحمل شدن هزینه‌های بسیار زیاد، امنیت پایداری را در این منطقه برقرار کرده که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد الان استکبار و استعمار جهانی منابع غنی انرژی این منطقه را مثل برخی جاهای دیگر تاراج و غارت می‌کرد، بنابراین امروز دنیا باید مدیون جمهوری اسلامی باشد که اجازه نداده منابع و منافع باارزش در خلیج ‌فارس دستخوش غارت استعمارگران شود. فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری که فرمودند «خلیج ‌فارس خانه ما است»، تصریح کرد: ما به گونه‌ای که از خانه و اهل خانه خود دفاع می‌کنیم همانگونه از خلیج ‌فارس و منابع و منافع آن صیانت و حفاظت می‌کنیم و خواهیم کرد و اجازه هیچ گونه تعرضی به منابع آن را نمی‌دهیم.

Page Generated in 0/0053 sec