printlogo


کد خبر: 262192تاریخ: 1402/2/11 00:00
اخبار

معرفی اعضای ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران
اعضای شورای سیاست‌گذاری ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه پژوهش سال سینمای ایران در احکامی جداگانه دکتر اکبر نبوی، دکتر امیررضا مافی، دکتر مسعود نقاش‌زاده، دکتر سیدعلی‌اصغر تقوی، دکتر رامتین شهبازی و سعید الهی را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب کرد. در حکم اعضای شورای سیاست‌گذاری ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران آمده است: «با سلام، نظر به تعهد، توانایی و تجربه ارزشمندتان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی به استناد ماده 4 آیین‌نامه «جایزه پژوهش‌های سال ایران» جنابعالی را به عنوان «عضو شورای سیاست‌گذاری ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب می‌کنیم. امید است با استعانت از خداوند متعال و عنایت ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول مردمی، با تدابیر و رهنمودهای ارزنده خود، موجبات برگزاری شایسته این رویداد علمی پژوهشی را فراهم کنید.
***
عموهای فیتیله‌ای بعد از ۲۰ سال به مرکز تئاتر کانون می‌آیند
نمایش «دوره‌گردها» به کارگردانی علی فروتن از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری اجرا می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، نمایش «دوره‌گردها» به نویسندگی زیبا برجی‌فلاح و گروه چهره‌آزاد و کارگردانی علی فروتن از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری از ۲۰ اردیبهشت اجرا می‌شود. این نمایش آهنگین با محتوایی شاد برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها طراحی شده است.
علی فروتن، حمید گلی، محمد حاج‌بابایی، زیبا برجی‌فلاح، امید اسکندر و محمد ملاولی بازیگران نمایش «دوره‌گردها» هستند. در خلاصه نمایش «دوره‌گردها» آمده است: کودکانی با شرایط متفاوت با این گروه روبه‌رو شده و اتفاق‌های ویژه‌ای در کنار هم رقم می‌زنند. این نمایش سعی دارد به‌ صورت غیرمستقیم موارد مختلف رفتاری را با رویکرد روانشناسی بررسی کند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از سعیده دادگر دستیار کارگردان، زیبا برجی‌فلاح شاعر، امید اسکندر و محمد ملاولی موسیقی و اجرا، مهدی نیک‌روش طراح صحنه، سعیده دادگر طراح لباس، شیوا بابابیگی طراح پوستر و بروشور، محمدسالار گلی عکاس و ساخت تیزر، امیر یزدان‌صفت ساخت دکور، مژگان برنده دوخت لباس و علیرضا باقری روابط عمومی. عموهای فیتیله‌ای با نمایش «دوره‌گردها» از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۷ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان -‌واقع در پارک لاله تهران- میزبان علاقه‌مندان خواهند شد.
***
۲ انیمیشن سوره حوزه هنری در جشنواره‌های بین‌المللی
۲ انیمیشن «لوپتو» و «بیا آشتی کنیم» از آثار مرکز انیمیشن سوره به جشنواره‌ای در آمریکا راه یافتند. به گزارش «وطن امروز»، انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد از تولیدات مرکز انیمیشن سوره، در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره انیمیشن پام اسپرینگز آمریکا به نمایش درمی‌آیند. پنجمین دوره این جشنواره از 30 آوریل تا 3 جولای (برابر با ۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت‌) در شهر پام اسپرینگز آمریکا برگزار می‌شود. این جشنواره هر سال به ۳۷ دسته از گروه‌های مختلف انیمیشن از جمله انیمیشن بلند، کوتاه، انیمیشن‌های دو بعدی و سه‌بعدی، استاپ‌موشن و دیگر انواع انیمیشن‌ها جوایزی اعطا می‌کند. امسال بیش از ۲۵۰ انیمیشن مختلف از حدود ۱۰۳ کشور دنیا در این جشنواره به رقابت می‌پردازند. این ۲ انیمیشن پیش از این نیز در جشنواره‌های مختلفی از سراسر دنیا حضور داشته و جوایزی را دریافت کرده بوداند. همچنین اکران بین‌المللی انیمیشن سینمایی «لوپتو» مدتی است در کشور لبنان آغاز شده و بزودی در سایر شهرهای عربی از جمله عراق و سوریه نیز ادامه خواهد داشت. پخش بین‌الملل این ۲ اثر برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.
***
تاجیکستان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
رئیس نمایشگاه کتاب تهران کشور تاجیکستان را به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه معرفی کرد. یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره میهمان‌ ویژه این دوره از نمایشگاه به ایسنا گفت: تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه انتخاب شده است؛ وزیر فرهنگ و مدیران فرهنگی و تعدادی از نویسندگان تاجیکستان از چهره‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهند داشت. هنوز تعداد این هیات به صورت دقیق مشخص نیست و اسامی در رفت و برگشت است. وی همچنین درباره تبادل غرفه با این کشور گفت: قرار است تفاهمنامه‌ای با این کشور در  نمایشگاه کتاب امضا شود. سال گذشته در هفته فرهنگ تاجیکستان بخش‌های مختلف فرهنگی در این کشور فعال بودند اما در حوزه کتاب چندان فعال نبودیم و این زمینه در نمایشگاه کتاب تقویت می‌شود. سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به ‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0057 sec