printlogo


کد خبر: 262204تاریخ: 1402/2/11 00:00
یادداشت
فرار از جهنم جم

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال روز شنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی میهمان پارس جنوبی جم بود. با آنکه آبی‌ها همان دقایق ابتدایی بازی صاحب پنالتی شدند اما محمد محبی نتوانست جای خالی کوین یامگا، بازیکنی که در این فصل پنالتی‌زن اول و موفق استقلال بوده را پر کند و با یک ضربه ناامید‌کننده توپ را به بالای دروازه جمی‌ها فرستاد. پس از اینکه آبی‌ها نتوانستند از موقعیت به دست آمده استفاده کنند، بازی بدون گل دنبال شد تا جایی که دروازه پارس جنوبی گویی باز شدنی نبود. استقلالی‌ها در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند و اگر مهدی قائدی و سعید مهری، ستاره‌های این فصل آنها نبودند، حتی در محوطه جریمه جمی‌‌ها امکان حضور مداوم نداشتند‌. درخشش قائدی به حدی بود که موجب شده امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ‌ملی او را برای اردوی بعدی تیم که پس از پایان لیگ برتر برگزار می‌شود، فرابخواند. در این دیدار سعید مهری، هافبک استقلال برخلاف دیدار قبل این تیم در لیگ برتر برابر پرسپولیس که برخلاف انتظار نمایش ضعیفی داشت و نتوانست مهاجمان را صاحب موقعیت کند، نقش مهمی را ایفا کرد. مهری استقلال را صاحب یک پنالتی و یک گل کرد و نمره خوبی هم گرفت. گل مهری در وقت اضافه این بازی به کمک تیم ساپینتو آمد که حداقل از نظر نتیجه شرایط خوبی داشته باشد و به فکر ۳ بازی مهم باقیمانده لیگ برتر باشد. در این میان بسیاری از هواداران آبی از این دیدار رضایت کافی نداشتند که البته بیراه هم نیست‌. آبی‌ها مقابل تیم لیگ یکی، بازی را به وقت اضافه کشاندند و نتوانستند از موقعیت‌ها بهره لازم را ببرند‌. از طرفی بسیاری از طرفداران استقلال گمان می‌کردند این تیم از داربی درس عبرت بگیرد و با عملکردی بهتر در جام حذفی حاضر شود اما استقلال همانی بود که در شهرآورد ظاهر شده بود‌؛ مهاجمانی گل‌نزن، کم‌دقت و پراشتباه. بدون شک اگر استقلال مدل ساپینتو در دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی به یک تیم مدعی برخورد کند، کارش سخت‌تر هم می‌شود. تیم مرد پرتغالی نشان داده اگر ستاره‌های هجومی‌اش مثل مهری و قائدی در روز بد خودشان یا محروم باشند، مثل داربی شکست می‌خورند، آن هم در شرایطی که مربی پرتغالی برنامه جدیدی ندارد. در واقع تیم‌ها دست ساپینتو را خوانده‌اند و با مهار مهدی قائدی، راحت‌تر مقابل این تیم قرار می‌گیرند.
استقلالی که تا پیش از داربی شرایط بسیار خوبی داشت، حالا به تیمی تبدیل شده است با بازی سردرگم و بدون برنامه جدید که موجب سردرد هواداران شده است و از آن‌ بازی‌های جذاب و پرگل خبری نیست.
باید دید تیم مربی پرتغالی در حالی که در ۲ جام حذفی و لیگ برتر مدعی قهرمانی است، می‌تواند یک جام را به خانه ببرد یا خیر‌.

Page Generated in 0/0055 sec