printlogo


کد خبر: 262211تاریخ: 1402/2/11 00:00
اخبار

برنامه‌ریزی هلال‌احمر برای توسعه توریسم سلامت
رئیس جمعیت هلال‌احمر از برنامه‌ریزی‌های این جمعیت برای توسعه بیشتر توریسم سلامت خبر داد. پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: لازم است در جمعیت هلال‌احمر کمیته برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های توریسم سلامت تشکیل شود. وی ادامه داد: هلال‌احمر ظرفیت‌های زیادی در زمینه توسعه توریسم سلامت در کشور دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. کولیوند افزود: هلال‌احمر، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هایی در کشورهای دیگر دارد که طبق برنامه‌ریزی از این درمانگاه‌ها برای تجمیع و بهره‌مندی از پزشکان در حوزه توریسم سلامت استفاده خواهد شد. گفتنی است در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال احمر، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو در توسعه توریسم سلامت آسیب‌شناسی شد.
***
حضور ۹۰ تیم امدادی در عملیات سوانح جوی کشور
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به انجام عملیات جوی در ۲۰ استان کشور، از حضور ۹۰ تیم امدادی در این عملیات خبر داد. بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات سوانح جوی از چهارم تا دهم اردیبهشت، به تشریح خدمات ارائه شده تا یکشنبه ۱۰ اردیبهشت پرداخت و افزود: در این مدت، ۲۰ استان کشور متأثر از شرایط جوی بودند و به ۱۳ استان، ۱۷ شهرستان و ۴۲ منطقه شامل ٣ شهر، ٣١ روستا، یک منطقه عشایری و 7 محور امدادرسانی شد. وی توضیح داد: امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر به ۱۰۳۳ نفر امدادرسانی کردند؛ ۱۴۷ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۵۳ نفر را نیز به مناطق امن منتقل کردند. همچنین ۹۰ تیم امدادی شامل ۲۹۶ نفر در این عملیات شرکت کردند.
***
مناطق بیست‌ودوگانه تهران دیگر پذیرای جمعیت و تراکم نیست
عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد مناطق بیست‌ودوگانه تهران دیگر پذیرای جمعیت‌پذیری و تراکم نیست. ناصر امانی دیروز در جلسه شورای شهر تهران به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرد و گفت: این گزارش مستند به مرکز مطالعات شهرداری تهران تدوین شده است که وضعیت زیست‌پذیری شهر تهران را مورد مطالعه قرار داده است. وی با بیان اینکه شاهد هستیم شهرداری تهران در عمده مناطق، هدف‌گذاری‌اش را بر پایه توسعه ساخت و ساز قرار داده است، تصریح کرد: این در حالی است که این گزارش تأکید می‌کند تهران وضعیت زیست‌پذیری خوبی ندارد. وی با بیان اینکه دقت داشته باشید که تنها در منطقه ۱۶، ‌۳۱ شهرک داریم که هنوز مشکلات آنها پابرجاست،‌ گفت: مرکز مطالعات ۳۵ شاخص زیست‌محیطی را احصا کرده است و وضعیت مناطق را منطبق با این شاخص‌ها بررسی کرده که جالب است بدانید منطقه یک با عدد بیش از ۳۶۰، دارای بیشترین فشار زیست‌محیطی و منطقه ۲۲ با عدد ۲۴۷ کمترین فشار را تحمل می‌کند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که کل مناطق بیست‌ودوگانه تهران دیگر توانایی پذیرای جمعیت و توسعه تراکم را ندارد و فقط در مناطق ۵، ۲ و ۲۱ ممکن است آسیب‌های کمتری را شاهد باشیم که ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم این هشدار را بدهیم.
***
عامل زیرگرفتن یک روحانی در تهران دستگیر شد
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از دستگیری عامل زیرگرفتن یک روحانی در خیابان مرزداران تهران خبر داد. در اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که شنبه انتشار یافت، آمده است: با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، عامل زیر گرفتن عمدی یک روحانی در بلوار مرزداران تهران در محمدشهر کرج شناسایی و دستگیر شد و‌ اطلاعات تکمیلی درباره انگیزه متهم از این اقدام متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد. پلیس تهران بزرگ روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت اعلام کرد دستگیری راننده خاطی که یک روحانی را در یکی از خیابان‌های تهران زیرگرفت در دستور کار قرار دارد. بر اساس اعلام پلیس تهران بزرگ، یک روحانی ۳۵ ساله در بلوار مرزداران تهران ساعت 9 روز چهارشنبه پس از پارک خودروی شخصی، توسط یک دستگاه خودروی سواری زیرگرفته شد.
***
آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم در مدارس از تیرماه آغاز می‌شود، گفت: جلسات کارگروه هدایت تحصیلی از هفته گذشته آغاز شده است. محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت‌نام ورودی دوره اول متوسطه اول (پایه هفتم) از تیرماه شروع خواهد شد، اظهار کرد: ثبت‌نام ورودی دوره دوم متوسطه (پایه دهم) نیز به دلیل اینکه دانش‌آموزان باید در آزمون‌های مرتبط با هدایت تحصیلی شرکت و فرم‌هایی را تکمیل کنند، معمولا از دهه دوم تیرماه به بعد انجام خواهد شد. وی در پاسخ به اینکه آیا هدایت تحصیلی از معاونت پرورشی به معاونت متوسطه منتقل شده است؟ گفت: بحثی ناظر به این موضوع مطرح شده بود و ابلاغیه‌ای در این راستا وجود داشت اما مهم تشکیل کارگروه هدایت تحصیلی است. معتقدیم هدایت تحصیلی کار یک معاونت به تنهایی نیست. وی افزود: هدایت تحصیلی یک ماموریت بین‌بخشی در مجموعه وزارتخانه و حتی خارج از مجموعه وزارتخانه است که با استفاده از ظرفیت معاونت آموزش متوسطه، معاونت پرورشی، انجمن اولیاء و مربیان، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مرکز فناوری و سایر بخش‌ها پیش می‌رود. کاظمی با اشاره به اینکه جلسات کارگروه هدایت تحصیلی از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: فرآیند، همان گذشته است و کار را دنبال می‌کنیم. مراقب هستیم مشکلاتی که سال گذشته در روند اجرای هدایت تحصیلی با آنها مواجه بودیم در سال جاری تکرار نشود.

Page Generated in 0/0081 sec