printlogo


کد خبر: 262214تاریخ: 1402/2/11 00:00
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش: در آستانه روز معلم از تلاشگران عرصه علم و دانش تقدیر می‌شود
«هدیه ویژه رئیس‌جمهور» به معلمان

رئیس‌جمهور در آستانه روز معلم به پاس زحمات 970 هزار معلم تلاشگر، از آنها تقدیر می‌کند.
همزمان با فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری که به نام روز معلم مزین شده است، نمایندگانی از جانب سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش برای گفت‌وگوی مستقیم با معلمان به استان‌ها اعزام می‌شوند تا ضمن تبریک این روز، به صورت بی‌واسطه با آنها گفت‌وگو کنند و در جریان نظرات و مسائل معلمان و نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند.
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش دیروز اعلام کرد دوشنبه (امروز) هدیه ویژه‌ای از سوی رئیس‌جمهور به همه معلمان اهدا خواهد شد. رضامراد صحرایی که به منظور پاسخگویی برخط به سوالات مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌ جمهوری حضور یافته بود در جمع خبرنگاران خبرهایی به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم اعلام کرد و گفت: هفته معلم هفته باشکوهی برای ما است، چراکه هفته گرامیداشت‌ شأن، مقام و منزلت معلمان است. 
وی افزود: هدیه ویژه‌ای از سوی رئیس‌جمهور فردا به همه معلمان داده خواهد شد. ذکر هدیه خودش اهمیت ندارد اما اینکه رئیس‌جمهور قدردان معلمان است و این کار را برای نخستین بار انجام داد از این بابت خبر خوبی برای همکاران است. همکاران خودشان خواهند دید و متوجه می‌شوند که هدیه چه بوده است. سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش در ادامه با بیان اینکه برای نخستین بار سرانه مدارس مستقیما از حساب خزانه به مدارس واریز می‌شود، گفت: قبلا این سرانه برای ادارات واریز می‌شد اما اکنون مستقیم به حساب مدارس می‌رود و از سال تحصیلی جاری و اگر بتوانیم از همین اردیبهشت این کار را انجام خواهیم داد. 
صحرایی ادامه داد: سند تحول بنیادین برای نخستین ‌بار ردیف بودجه‌ای مستقیم در بودجه سنواتی دریافت کرده و ۱۰ هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته ‌است که برای نخستین بار از کف مدرسه به بالا تخصیص داده خواهد شد. همچنین بودجه بخش پرورشی و ورزش  رشد خوبی پیدا کرده است. 
وی همچنین به برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری اشاره کرد و گفت: در ادامه یک آزمون دیگر هم برای جذب دبیر برگزار خواهد شد.
* پرداخت بخشی از مطالبات معلمان؛ بزودی
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: معلمان مطالباتی هم از ما دارند و به هر میزان که بتوانیم در همین روزهای اخیر مطالبات‌شان را پرداخت می‌کنیم. صحرایی درباره آخرین وضعیت بدحالی دانش‌آموزان در برخی مدارس گفت: مدارس اکنون در وضعیت پایداری هستند. مدرسه‌هراسی استراتژی دشمنان ملت ایران است، زیرا مدرسه است که آینده را می‌سازد. ما از این مرحله عبور کرده‌ایم. آخرین گزارش من تا هفته گذشته، 4 مدرسه در کل کشور بود. اتفاق خاصی هم نمی‌افتد و یک جور عملیات روانی است. خوشبختانه والدین ما خوب عمل کردند و دشمن بداند هر تحریکی علیه این ملت به یک فرصت بر ضد خود آنها تبدیل خواهد شد.
* اعزام نمایندگان آموزش‌و‌پرورش به سراسر کشور
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم نمایندگانی از جانب وی برای گفت‌وگوی مستقیم با معلمان به استان‌ها اعزام می‌شوند، از اعضای شورای معاونان و مدیران آموزش‌و‌پرورش در تمام سطوح خواست به صورت بی‌واسطه با معلمان گفت‌وگو کنند و در جریان نظرات و مسائل معلمان و نظام تعلیم و تربیت از نگاه آنان قرار گیرند. رضامراد صحرایی  در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت:‌ این گفت‌وگوها به برنامه‌ریزی‌های کلان آموزش‌و‌پرورش کمک خواهد کرد، زیرا مشکل اصلی در برنامه‌ریزی‌هاست و با وجود برنامه‌ریزی دقیق می‌توان اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری در نظام تعلیم و تربیت را تحقق بخشید. 
***
صدور قریب‌الوقوع مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر در آموزش‌وپرورش   
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش وعده داد بزودی مجوزی برای استخدام حدود ۳۰ هزار نیروی انسانی برای این وزارتخانه صادر خواهد شد. قاسم احمدی‌لاشکی دیروز در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهرستان فسا در استان فارس ضمن تبریک فرارسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: بزودی مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی و بیش از ۲۰ هزار دبیر را دریافت خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین چالش امروز آموزش و پرورش، کمبود نیروی انسانی ا‌ست که بر اثر اعمال سیاست‌های نامطلوب در دولت‌های گذشته اتفاق افتاده است. وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا بویژه فرهنگیان شهید گفت: آمار شهدا را که بررسی می‌کنیم، متوجه نقش الگویی معلمان می‌شویم، زیرا معلمان در دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی همواره پیشگام بوده‌اند. احمدی‌لاشکی در بخشی از سخنان خود ضمن بیان اینکه موضوع رتبه‌بندی معلمان نباید به مسائل مادی گره بخورد، تلاش مجلس و دولت برای تصویب نظام رتبه‌بندی را یادآوری و اضافه کرد: نقایص رتبه‌بندی باید مرتفع و به برخی فعالیت‌ها امتیاز تخصیص داده شود.

 


Page Generated in 0/0044 sec