printlogo


کد خبر: 262220تاریخ: 1402/2/11 00:00
اخبار

وزیر اطلاعات:
رشته ارتباط و اتحاد معاندان در خارج و داخل کشور قطع شد
زمستان فتنه پاییز
حجت‌الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات در سفر به استان مرکزی در جلسه شورای تامین این استان گفت: بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کنار همدلی، همراهی و هم‌افزایی قوای سه‌گانه، مسؤولان اجرایی، دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح، زمینه‌ساز اقتدار اقتصادی و امنیت ملی کشور است.
خطیب از موفقیت‌های وزارت اطلاعات دولت مردمی و انقلابی در وارد آوردن ضربه‌های کارآمد به درون و بیرون رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: با هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی پیام صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره شد.
وی در ادامه به حوادث و اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: دشمن تمام توان رسانه‌ای، اطلاعاتی و ابزارهای فتنه و توطئه را در جنگ ترکیبی به میدان آورد که با لطف خدا و تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی کشور و همراهی مردم، رشته ارتباط و اتحاد معاندان در خارج و داخل کشور قطع و این توطئه دشمن محکوم به شکست شد.
وزیر اطلاعات به تشریح دستاوردها و تلاش‌های دولت در حوزه اقتصادی هم پرداخت و گفت: به‌رغم تشدید تحریم‌ها و تمام توطئه‌ها، دروغ‌پراکنی‌ها، شایعه‌سازی‌ها و دشمنی‌ها، در دولت حجت‌الاسلام رئیسی گام‌های مؤثری در مسیر توسعه اقتصادی برداشته شده است که با کار جهادی برای تحقق شعار سال به نام مهار تورم و رشد اقتصادی، تلاش‌های جهادی ادامه خواهد داشت. خطیب حل مسائل و مشکلات به محض بروز، تشخیص و مواجهه در سطح سران قوا و کلان کشور را لازم و ضروری دانست و گفت: باید با چاره‌اندیشی به‌موقع مشکلات، هم از گسترش و بروز آن در سطح جامعه جلوگیری کرد و هم شرایط ارتقای خدمت و افزایش رضایتمندی مردم را فراهم آورد.
وزیر اطلاعات از توجه ویژه دستگاه‌های امنیتی به ناکارآمدی در سطوح مدیریتی هم خبر داد و گفت: دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی کشور، ناکارآمدی را به دقت رصد کرده و در کنار مقابله با نفوذ و فساد، مقابله با ناکارآمدی را هم در دستور کار قرار داده‌اند.
حجت‌الاسلام خطیب افزود: برخی ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی انباشته شده از سال‌های گذشته است که مسؤولان در دولت تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات و چالش‌ها به کار گرفته‌اند که حل برخی از این مشکلات زمانبر بوده و مردم آمادگی دارند تا با صبر و حوصله برای حل مشکلات و رسیدن کشور به رشد و توسعه یاریگر مسؤولان باشند.
وزیر اطلاعات به دستاوردهای دولت مردمی و انقلابی در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی هم اشاره کرد و گفت: گفت‌وگوهای سازنده و ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه و همجوار بازتاب گسترده‌ای در جهان داشته است که می‌تواند در افزایش امنیت منطقه تاثیرگذار باشد.
خطیب استقبال پرشور مردم از رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی و هیات دولت در سفرهای استانی را هم یادآور شد و گفت: حضور و حمایت مردم، رسالت دولتمردان را سنگین‌تر کرده و دولت تمام تلاش خود را برای افزایش رضایتمندی مردم و بهبود شاخص‌های اقتصادی به کار گرفته است.
***
رسانه‌ صهیونیست: 
اسرائیل باید نگران سفر رئیسی به سوریه باشد
رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند سفر  رئیس‌جمهور ایران به سوریه «بسیار استثنایی است و باید اسرائیل را نگران کند، بویژه که این نخستین سفر از سال ۲۰۱۱ یعنی از آغاز جنگ در سوریه است». طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه المیادین، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی گفت: «رئیسی همانطور که به نظر می‌رسد، چهارشنبه وارد دمشق می‌شود و در یک سفر ۲ روزه با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدارهایی خواهد داشت، در شرایطی که این دو از پروتکل‌ها خارج و بازدیدهای میدانی خواهند داشت». 
در ادامه گزارش این شبکه صهیونیست آمده است: ایران می‌خواهد محور ایران، حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی را متحد کند و این باعث می‌شود برنامه‌ای جدید را درباره سیاستش در خاورمیانه اجرا کند. این شبکه همچنین به سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به بیروت و دیدارهایش با «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی پرداخت و این سفر را «هماهنگی مواضع علیه اسرائیل» خواند. این گزارش پس از آن منتشر شد که یک منبع ارشد منطقه‌ای نزدیک به دولت سوریه روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفت رئیس‌جمهور ایران هفته آینده به دمشق سفر خواهد کرد.
***
مولوی عبدالعزیز عمرزهی بازداشت شد
خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: مولوی عبدالعزیز عمرزهی یکی از اتباع بیگانه تاثیرگذار در اغتشاشات و ناامنی‌های سیستان‌وبلوچستان بازداشت شد. این منبع آگاه روز گذشته اظهار داشت: مولوی عبدالعزیز عمرزهی امروز به دلیل نقش داشتن در ناامنی‌های سیستان‌وبلوچستان دستگیر شده است.

Page Generated in 0/0055 sec