printlogo


کد خبر: 262224تاریخ: 1402/2/11 00:00
سرهنگ علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی شهرستان سراوان و همسرش به دست تروریست‌های سلفی به شهادت رسیدند
ترور آگاهی

گروه سیاسی: یک جنایت دیگر توسط دوستان عبدالحمید اسماعیل‌زهی در سیستان‌وبلوچستان اتفاق افتاد. ساعت 7:10 صبح روز گذشته سرهنگ علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان در حالی که با همسرش در یکی از خیابان‌های این شهرستان در حال تردد بود، توسط معاندان ناجوانمردانه ترور شدند و به شهادت رسیدند. 
سرهنگ شهرکی در همان لحظات اولیه ترور به شهادت می‌رسد اما همسر ایشان به بیمارستان انتقال می‌یابد که متاسفانه وی نیز ساعاتی بعد به‌رغم تلاش کادر درمان به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نایل می‌آید. گفتنی است از این شهیدان والامقام یک دختر ۱۶ ساله و یک پسر ۱۵ ساله به جا مانده است.
سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان پیرامون این حادثه اظهار داشت: رئیس پلیس آگاهی انتظامی شهرستان سراوان همراه همسرش در یک اقدام کور مسلحانه در یکی از خیابان‌های این شهرستان مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند که هر دو به فیض شهادت می‌رسند. از این شهیدان والامقام یک فرزند دختر 16 ساله  و یک پسر 15 ساله به جا مانده است. سردار جلیلیان در ادامه از حضور تیم‌های پلیسی تخصصی در محل حادثه به منظور شروع تحقیقات تخصصی و شناسایی و دستگیری عوامل معاند خبر داد.
دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان نیز از تشکیل پرونده قضایی برای شهادت رئیس پلیس شهرستان سراوان و همسرش خبر داد. شمس‌آبادی، دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: بعد از این حادثه بازپرس ویژه قتل در صحنه حاضر و پرونده قضایی برای شناسایی عاملان این حادثه تشکیل شده است. تاکنون فردی در ارتباط با این حادثه دستگیر نشده است.
* قالیباف: دستگاه‌های امنیتی عوامل این حادثه را شناسایی کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت فرمانده پلیس آگاهی شهرستان سراوان، سرهنگ علیرضا شهرکی را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم؛ شهادت مظلومانه فرمانده پلیس آگاهی شهرستان سراوان سرهنگ علیرضا شهرکی بر اثر تیراندازی موجب تاسف گردید. دلاوران و حافظان امنیت کشور و آسایش مردم همواره با اقتدار و قاطعیت در مقابل اشرار و عوامل ناامنی ایستاده‌اند و هیچگاه اجازه تعدی و اخلال در آرامش و نظم جامعه را نخواهند داد. لازم است دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با عوامل این حادثه اقدام کنند.
* ترور شهید شهرکی و همسرش بی‌پاسخ نمی‌ماند
سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با حضور در شهرستان سراوان اظهار داشت: قطعا جنایتی که رخ داده است بی‌پاسخ نخواهد ماند و ان‌شاءالله بزودی با همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی این جنایتکاران به سزای عمل خود خواهند رسید. جانشین انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: همه ما لباس مقدس سربازی و خدمت به مردم را بر تن کرده‌ایم، آرزوی شهادت و فدا کردن جان خود در راه نظام، انقلاب و برقراری امنیت و آرامش مردم را داریم.
* ردپای مواضع ضدملی در ترور سرهنگ شهرکی
مواضع ضد وحدت ملی و دشمن‌پسند عبدالحمید اسماعیل‌زهی در تریبون نماز جمعه مسجد مکی زاهدان، ضمن اینکه به سوژه‌ای برای جریان ضدایرانی تبدیل شده، حال به شهادت مدافعان امنیت در منطقه نیز منجر شده است. اسماعیل‌زهی در ماه‌های گذشته همزمان با فروکش کردن اعتراضات، ضمن اظهارات تحریک‌آمیز و ضد وحدت ملی خود موجب تضعیف نیروهای پلیس و مدافعان امنیت شده است که شهادت رئیس پلیس آگاهی سراوان و همسرش آخرین نمونه از تاثیرات صحبت‌های وی است.
عبدالحمید 8 اردیبهشت‌ماه در آخرین صحبت‌های تحریک‌آمیز خود در تریبون نماز جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «شما در حادثه کرج که جمعی از مردم به یک مامور حمله کرده بودند چگونه قاتل آن مامور را پیدا کردید و دو نفر را هم قصاص کردید؟! اگر مأموری در استان یا کشور کشته بشود شما چگونه قاتل او را در میان جمعیت پیدا می‌کنید؟ وقتی قاتل از میان مردم باشد پیدا می‌شود اما وقتی قاتل، مامور باشد شما چگونه نمی‌توانید او را پیدا کنید؟!» 
عبدالحمید آشکارا از قاتلان مدافعان امنیت حمایت می‌کند و پلیس را قاتل و دشمن مردم معرفی می‌کند. حال باید عبدالحمید اسماعیل‌زهی را از افراد تاثیرگذار جریان آشوب فروکش‌کرده در داخل کشور دانست، چراکه بلافاصله 2 روز بعد از اظهارات وی، گروهی از اشرار مسلح به یکی از فرماندهان انتظامی این استان حمله کرده و وی را به همراه همسرش در ملأ عام  با اسلحه به رگبار می‌بندند.
* این نخستین بار نبود!
اما نخستین بار نیست که تروریست‌های معاند تحت تاثیر صحبت‌های عبدالحمید و مواضع او اقدام به تولید خشونت می‌کنند. همزمان با آشوب‌‌های اخیر، جریان ضدانقلاب حساب ویژه‌ای روی گزینه اختلاف‌افکنی در سیستان‌وبلوچستان باز کرد. ایجاد ناامنی و اقدامات مسلحانه در برخی شهرستان‌های این استان از جمله اقدامات جریان آشوب در راستای این هدف بود. 
آذرماه سال گذشته گروهی با هدف تفرقه‌افکنی و با راه انداختن جنگ قومی - مذهبی، مولوی عبدالواحد ریگی از علمای شاخص استان سیستان‌‌وبلوچستان و امام جمعه مسجد امام حسین(ع) خاش را ربودند و با 3 گلوله ایشان را به شهادت رساندند.
مولوی عبدالواحد بارها از جریان نفاق و آشوب در سیستان‌وبلوچستان برائت جسته و اقداماتش نیز در راستای تقویت وحدت مذهبی در منطقه و جنوب شرق کشور بود. شهید عبدالواحد در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری نماینده اعزامی از سوی مقام معظم رهبری گفته بود: من از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌ام اما اینها تاثیری ندارد. ما این مملکت را دوست داریم، رهبری دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از این نظام اسلامی به درد ما، به درد دین و اسلام و حتی به درد ناموس مسلمین نمی‌خورد. وی با تاکید بر وحدت شیعه و سنی، خطاب به حاج‌علی‌اکبری گفته بود: ما شما برادران تشیع را به‌ خاطر خدا دوست داریم، اگر نه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به‌ خاطر دنیاست. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم؛ باید تاریخ را بخوانید تا متوجه شوید ما اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان با برادران شیعه چه ارتباط نزدیکی داشته‌ایم.
* عبدالحمید باز هم سکوت می‌کند؟
بعد از شهادت مولوی عبدالواحد ریگی به‌عنوان یکی از علمای اهل سنت منطقه تا امروز خبری از موضع‌گیری عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان نبوده است. عبدالحمید در نماز جمعه‌های گذشته خود می‌توانست نسبت به شهادت مولوی عبدالواحد واکنش نشان داده و این جنایت را محکوم کند اما ترجیح داد از تریبون نماز جمعه برای حاشیه‌پردازی‌های همیشگی استفاده کند. 
اکنون نیز نباید انتظار داشت عبدالحمید ترور رئیس پلیس آگاهی سراوان و همسرش را محکوم کند. چون اساسا تفکرات و مواضع عبدالحمید منجر به این ترورها و در نهایت خدشه‌دار شدن امنیت در منطقه شرق کشور شده است. ندیدن یا غفلت از آثار تبعات سخنان تحریک‌آمیز چند ماه اخیر عبدالحمید، تحمیل ناجوانمردانه مظلومیت مضاعف به شهدای امنیت است.

Page Generated in 0/0051 sec