printlogo


کد خبر: 262227تاریخ: 1402/2/11 00:00
شهادت؛ نقطه وصل ادیان توحیدی

حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌همدانی: حضور مردم متدین و مسلمان در تشییع شهید اهل کتاب «جانی بت اوشانا» پس از اقامه نماز جمعه تهران، این حقیقت که ادیان آسمانی پیوندی ناگسستنی دارند را تجلی بخشید. شهدا همگی برای دفاع از ناموس، کشور و دین خدا در جبهه‌ها حضور پیدا کرده‌اند، اینکه شهید مظلومی مثل «جانی بت اوشانا» در عدم حیات والدین و خواهر و برادرش، اینچنین در موج تشییع‌کنندگان قرار می‌گیرد، در واقع یک ارتباط قلبی و پیوند مستحکم بین همه انسان‌های توحیدی است. شهدا که برای حفظ تمامیت ارضی کشور به شهادت رسیدند، همه بر ملت ایران حق بزرگی دارند و ملت قدرشناس، فهیم و بصیر تهران روز جمعه این امر را به اثبات رساند.
ما به روح و روان این شهید درود می‌فرستیم و در مقابل عظمت‌هایی که این شهدا در حفظ و حراست از کیان نظام اسلامی به وجود آوردند، تعظیم می‌کنیم.
لازم است همه روحانیون، اسقف‌ها و بزرگان ادیان در سلسله‌نشست‌های مشترک، جنگ و خونریزی در جهان را تقبیح کنند. باید آدمکشان دولتی که با لباس‌های مبدل در کشورهای غرب آسیا جنگ به راه می‌اندازند، در سازمان‌های جهانی مورد محاکمه قرار بگیرند. شهید «جانی بت اوشانا» قربانی گلوله‌ها و بمب‌هایی است که کشورهای غربی در اختیار صدام ملعون قرار دادند. چشم‌های اشکبار، دل‌های رأفت پیدا کرده و قلوب مردم زیر تابوت پاک این شهید این پیام را به جهان مخابره کرد که ما همه با هم هستیم و کسی نمی‌تواند با اختلاف مذهبی و تفرقه‌افکنی ملت ایران را از هم جدا کند.
ما حول محور توحید، ولایت، مهرورزی، کرامت انسانی و مهربانی جمع هستیم و همواره اتحاد خود را ذیل این ارزش‌های الهی و انسانی حفظ می‌کنیم. ایرانی در هر جای کره زمین که باشد، ایران را دوست دارد و پای میهن، نظام و پرچم خود با نثار خون می‌ایستد و دفاع می‌کند.
حضور چندباره رهبر حکیم انقلاب در منزل شهدای ارامنه و گفت‌وگو و معاشرت نزدیک معظم‌له با خانواده‌های محترم شهدای اهل کتاب این درس را به همگان می‌دهد که جامعه باید از این خصلت نیکو پیروی کند. همین رفتار والای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در تکریم شهدای اهل کتاب موجب شد مردم قدرشناس و ولایی تهران روز جمعه اینچنین صحنه به‌یادماندنی‌ای را در تاریخ رقم بزنند.
امید داریم این شهید و سایر شهدا برای هدایت و تکامل بشر، صلح جهانی، دوستی و مهربانی در پیشگاه الهی دعا کنند.

Page Generated in 0/0051 sec