printlogo


کد خبر: 262232تاریخ: 1402/2/11 00:00
تعدادی از نمایندگان رژیم صهیونیستی در نامه‌ای خواستار تجزیه شمال‌غرب ایران شدند
دم خروس فساد باکو

گروه سیاسی: پس از سفیر دیکتاتورزاده پهلوی به سرزمین‌های اشغالی که به سیرک براندازی تبدیل شد و بی‌آبرویی سلطنت‌طلبان را در پی داشت، حالا خبری منتشر شده که نشان از طرح پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به منظور تجزیه ایران دارد. در همین رابطه 32 نفر از اعضای کنست در نامه‌ای به الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، با اشاره به درخواست جامعه یهودی آذری، خواستار حمایت از تشکیل کشور مستقل آذربایجان جنوبی و تجزیه ایران شدند. نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی در بخشی از نامه خود، خواستار مداخله مستقیم اسرائیل برای پیشبرد این طرح شدند. آنها همچنین اعلام کرده‌اند رژیم صهیونیستی باید با اعمال نفوذ بین‌المللی خود قدرت‌های جهانی را متقاعد به انجام این پروژه کند. نمایندگان رژیم صهیونیستی همچنین با ادعای اینکه قوم آذری، بزرگ‌ترین قوم ایران است و مورد نسل‌کشی فرهنگی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند، تاکید کردند تجزیه منطقه آذربایجان از ایران، درخواست جامعه یهودی‌های جمهوری باکو است! در بخش دیگری از نامه اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی به وزیر خارجه این رژیم آمده است: جلب حمایت بین‌المللی برای جدایی منطقه آذربایجان از ایران، ضربه مهلکی به جمهوری اسلامی خواهد بود و شکی نیست در صورت تشکیل کشور مستقل آذربایجان جنوبی، اسرائیل در کنار جمهوری آذربایجان، متحد دیگری در منطقه خواهد داشت.
اما این پروژه ضدایرانی، نخستین باری نیست که از سوی صهیونیست‌ها اعلام می‌شود. در طول دهه‌هایی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، یکی از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران، تلاش برای تجزیه ایران، فارغ از روی کار بودن یا نبودن جمهوری اسلامی است. در همین رابطه می‌توان به طرح «خاورمیانه بزرگ» که بعدها از سوی دولت جورج دبلیو بوش به‌صراحت «خاورمیانه جدید» نامیده شد اشاره کرد که طرحی بر اساس نظریات «برنارد لوئیس»، صهیونیست انگلیسی و استاد مطالعات خاور نزدیک دانشگاه پرینستون آمریکاست. لوئیس این طرح را نخستین بار سال ۱۹۷۹ مطرح کرد و بعدها آن را بسط داد. به صورت خلاصه طرح برنارد لوئیس از این قرار است که کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب به شمار می‌روند و در نتیجه برای از بین بردن این تهدید، نیاز است کشورهای اسلامی منطقه تجزیه و تکه‌تکه شوند تا قدرت خود را برای همیشه از دست بدهند. طرح و نظریه لوئیس نقشه‌ای معروف هم دارد و البته به شکل‌گیری نقشه‌های مختلفی برای تجزیه کشورهای خاورمیانه و خاور نزدیک منجر شده است.
طبق نقشه برنارد لوئیس، ایران باید به ۶ تکه تقسیم ‌شود. به عبارتی دیگر، این مورخ و نظریه‌پرداز صهیونیست بر این اعتقاد بود که برای مقابله با قدرت ایران، باید بخش‌هایی از کشورمان به کشورهای همسایه ملحق و در نتیجه اقوام بلوچ، عرب، آذری زبان و کرد از ایران جدا شوند.
* عادی‌سازی تجزیه، یکی از اهداف شورش اخیر بود
در شورشی که سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی با رمز زن، زندگی، آزادی در کشور به راه افتاد، جدای از خط براندازی جمهوری اسلامی، پروژه‌ای که از سوی دشمنان کشور دنبال می‌شد، تجزیه سرزمینی به نام ایران بود. در همین راستا می‌توان به نقش پررنگ گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریست در ساماندهی اغتشاشاتی که با تولید ترور و خشونت همراه بود، اشاره کرد. حضور پر تعداد تجزیه‌طلبان در تجمعات اپوزیسیون ایران در کشورهای اروپایی نیز موید این امر است. حضور عبدالله مهتدی، سرکرده گروهک تروریست و تجزیه‌طلب کومله در شورای همبستگی جریان ضدایرانی موسوم به منشور مهسا و البته مفادی که در قالب یک منشور از سوی این شورا منتشر شد نیز بخوبی بیانگر اهداف ضدایرانی و تجزیه‌طلبانه اپوزیسیون ایران است. البته در ارتباط با تلاش بیگانگان برای برجسته‌سازی و نرمالیزه کردن تجزیه ایران، باید به ناامنی‌هایی که در کردستان و سیستان و بلوچستان ایجاد شد نیز اشاره کرد.
* تحرکات اسرائیل در باکو و تحریکات قومی
در سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی حضور پررنگی در باکو داشته است، به طوری که اخیرا نیز شاهد سفر متقابل مقامات رژیم صهیونیستی به باکو و مقامات باکو به سرزمین‌های اشغالی بودیم. همین موضوع باعث شده رژیم باکو به تقابل شیطنت‌آمیز با ایران روی آورد. اگرچه در طول ماه‌های گذشته شاهد مواضع ضدایرانی مقامات باکو علیه کشورمان بودیم اما با آغاز سال جدید، رفتارهای شیطنت‌آمیز جمهوری باکو علیه ایران نیز افزایش یافته است.
در ارتباط با افزایش اظهارات ضدایرانی باکو علیه ایران، باید گفت این مواضع به دنبال سفر اخیر وزیر خارجه این کشور به تل‌آویو تشدید شد. نهم فروردین‌‌ماه امسال بود که در جریان سفر وزیر خارجه باکو به سرزمین‌های اشغالی، سفارت این کشور در فلسطین اشغالی به صورت رسمی آغاز به‌کار کرد. 
در همین راستا جیحون بایراموف، وزیر خارجه باکو با همتای صهیونیست خود دیدار کرد و پس از این دیدار، ۲ طرف نشست خبری مشترک ترتیب دادند. الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این نشست خبری به تکرار ادعاهای ضدایرانی مسؤولان صهیونیست پرداخت و مدعی شد این رژیم همانند جمهوری آذربایجان، با تهدید ایران مواجه است. الی کوهن مدعی شد: «باکو و اسرائیل درباره خطر ایران با هم اشتراک نظر دارند. ایران منطقه ما را تهدید و با حمایت و تامین مالی تروریسم در خاورمیانه بی‌ثباتی ایجاد می‌کند. ما باید با هم علیه ایران عمل کنیم. نباید اجازه دهیم ایران پتانسیل هسته‌ای خود را گسترش دهد». 
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد: این رژیم و باکو می‌توانند با استفاده از ابزارهای سیاسی و اقتصادی و در عین حال تدوین تهدید نظامی قابل اعتماد و قاطع، این کار را انجام دهند. جیحون بایراموف، وزیر خارجه آذربایجان نیز در نشست مشترک خبری با الی کوهن، همکاری باکو و تل‌آویو را بر اساس درک متقابل، احترام و منافع مشترک اعلام کرد و گفت: باکو و اسرائیل سال‌هاست در زمینه امور دفاعی و امنیتی همکاری نزدیکی دارند.
همچنین اسفند پارسال نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» خبر داد تل‌آویو «به ‌ازای دریافت نفت و جای پا برای خود در مجاورت ایران» تجهیزات نظامی رزمی به ارزش میلیاردها دلار به جمهوری آذربایجان فروخته است. بنا بر گزارش این روزنامه اسرائیلی، هواپیماهای ترابری جمهوری آذربایجان ۹۲ بار طی ۷ سال گذشته در فرودگاه «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی فرود آمده‌اند‌ که این امر تاییدکننده انتقال محموله‌های تسلیحاتی و مهمات اسرائیلی به جمهوری آذربایجان است.
اکنون نیز شاهد آن هستیم که نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی با اشاره به دوستی باکو و اسرائیل، خواستار ورود مستقیم رژیم صهیونیستی برای تجزیه منطقه آذربایجان از ایران و الحاق آن به جمهوری باکو شده‌اند.
* برنامه تجزیه ایران، ماحصل سفر پهلوی به سرزمین‌های اشغالی
اواخر فروردین‌ماه امسال بود که رضا پهلوی، شاهزاده سلطنت‌طلبان به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد. او در آستانه سفرش، در حساب توئیتری خود نوشت: «در راه اسرائیل هستم. هدف من از این سفر، ابلاغ پیام دوستی ملت ایران است. می‌خواهم مردم اسرائیل بدانند که جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست. پیوند دیرین میان ۲ ملت ایران و اسرائیل می‌تواند دوباره برقرار شود و به هر دو ملت سود برساند. به اسرائیل می‌روم تا نقشم برای ساختن آن آینده روشن‌تر را ایفا کنم».
شاید زمانی که او به مردم ایران نوید می‌داد به سرزمین‌های اشغالی می‌رود تا ضمن رساندن پیام دوستی مردم ایران به صهیونیست‌ها، نقش خود برای ساختن آینده‌ روشن‌تر را ایفا کند، این‌طور به نظر می‌رسید که این اظهارات پهلوی به خاطر میزان بالای توهم او است اما حالا که پس از چند روز از سفر پهلوی، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار تجزیه ایران و تشکیل کشور مستقلی به نام آذربایجان از ۳ استان آذری زبان ایران شدند، مشخص می‌شود که منظور پهلوی از ایفای نقش برای ساختن آینده‌ روشن ایران چه بوده است. به طور مشخص باید گفت دلقکی مثل رضا پهلوی صرفا آلت دست لابی صهیونیستی است. صهونیست‌ها ابتدا با دعوت از او به سرزمین‌های اشغالی، پروژه تجزیه ایران را به وی ابلاغ و سپس برنامه خود برای تجزیه کشور عزیزمان را به صورت علنی مطرح کردند.
در همین راستا باید به سکوت گروه‌هایی از اپوزیسیون ایرانی اشاره کنیم که با تجویز نسخه براندازی جمهوری اسلامی، خود را ناجی مردم ایران می‌دانند و ایران‌دوستی‌شان گوش فلک را کر می‌کند اما حالا تصمیم گرفته‌اند در مقابل پروژه تجزیه ایران از سوی رژیم صهیونیستی، روزه سکوت بگیرند تا مبادا جیره و مواجب‌شان از سوی اربابان بالادستی قطع شود.

Page Generated in 0/0067 sec