printlogo


کد خبر: 262234تاریخ: 1402/2/11 00:00
پیکر شهید آمر به معروف سبزواری که در دفاع از 2 دختر، توسط اراذل و اوباش به قتل رسید فردا تشییع می‌شود
قهرمان ناموس
* دادستان سبزوار: ضاربان ظرف کمتر از 10 ساعت دستگیر شدند

گروه اجتماعی: در پی مزاحمت اراذل و اوباش برای 2 دختر سبزواری، جوان خوش‌غیرت آمر به معروف  برای نجات این ۲ دختر جوان وارد صحنه می‌شود که متاسفانه مورد حمله افراد شرور قرار می‌گیرد و جان خود را از دست می‌دهد.
شامگاه جمعه 8 اردیبهشت ۲ دختر جوان مورد آزار و اذیت ۲ نفر از اراذل و اوباش قرار می‌گیرند. این صحنه از سوی «حمیدرضا الداغی» شهروند سبزواری که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بوده، مشاهده و وی در دفاع از ۲ دختر جوانی که مورد حمله اشرار قرار گرفته بودند، وارد صحنه می‌شود اما متاسفانه توسط افراد شرور از ناحیه قفسه سینه، قلب و پشت سر با سلاح سرد مضروب می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد. در این ارتباط دادستان سبزوار گفت: مطابق تصاویر دوربین‌‌های مداربسته و تحقیقات به‌ عمل آمده، شامگاه ۸ اردیبهشت یکی از شهروندان که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری ۲ جوان با ۲ دختر جوان و کشاندن آنها در خیابان به اجبار و زور می‌شود و در یک اقدام شجاعانه و انسانی، بلافاصله برای نجات دختران جوان اقدام می‌کند.
جعفر طیارصابری افزود: متاسفانه ۲ جوان مزاحم که حسب بررسی به‌ عمل آمده دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در واکنش به دفاع شهروند سبزواری از دختران جوان، ناجوانمردانه با سلاح سرد وی را از پشت سر مورد اصابت چاقو قرار می‌دهند و سپس از روبه‌رو این شهروند را بشدت مجروح می‌کنند و پس از ارتکاب جرم از محل متواری می‌شوند.
دادستان سبزوار ادامه داد: بلافاصله گروه جنایی در معیت بازپرس، تحقیقات خود را آغاز کردند و با تلاش مستمر در کمتر از ۱۰ ساعت ضاربان شناسایی و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر شدند.
حسین ابراهیمی‌کردیانی، معاون استاندار خراسان رضوی در دیدار با خانواده شهید حمیدرضا الداغی اظهار کرد: شهید الداغی باغیرت و بزرگمردی در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی و فریضه امر به معروف، جان خود را فدا کرد. وی افزود: ساعت 21:30 جمعه 8 اردیبهشت گزارشی مبنی بر ضرب و جرح این فرد توسط ۲ فرد شرور به دست ما رسید که موضوع مورد پیگیری قرار گرفت. پس از گزارش‌های رسیده از دستگاه‌های امنیتی و بررسی مستندات میدانی، جمع بررسی‌ها حاکی از آن بود که این عزیز که مقابل یک مرکز آموزش زبان منتظر فرزند خود بود، متوجه مزاحمت ۲ شرور برای ۲ خانم نوجوان شده بود که به حکم وظیفه انسانی و دینی، نتوانست بی‌اعتنا از کنار آن بگذرد.
ابراهیمی ادامه داد:  شهید الداغی با روحیه‌ای شجاعانه و غیرتمندانه در دفاع از ناموس مردم، سینه خود را سپر این حادثه کرد و به مقابله با اشراری برخاست که قصدشان شرارت و ایجاد مزاحمت برای ۲ بانو بود. پس از رهایی خانم‌ها از دست اشرار، آنان به آمر به معروف حمله کرده و وی را از پشت و رو به رو با ضربات متعدد چاقو هدف قرار داده و بشدت مجروح کردند که پس از انتقال وی به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات وارده، پس از ساعاتی جان باخته و به فیض شهادت نائل آمد.
* دیوان عالی کشور پیگیر پرونده شهید الداغی است
حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار پیرامون شهادت شهید الداغی اظهار کرد: افتخار می‌کنیم به چنین جوانانی و چنین مادرانی که فرزندان خود را چنین تربیت کردند و غیرت اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند. وی افزود: ما همه افتخار می‌کنیم به این عزیزان و خود را در غم از دست دادن این جوان عزیز سهیم می‌دانیم.
امام جمعه سبزوار گفت: مصیبت خانواده شهید مصیبت ما است و تمام مردم دیار سربداران در عزای این عزیز، عزادار هستند. ان‌شاءالله تشییع پیکر عظیم، باشکوه و به یاد ماندنی در این دیار برای این شهید برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام مقیسه ادامه داد: از نظر پیگیری پرونده از مسؤولان، پیگیر هستیم تا این افراد که به ارزش‌ها حمله می‌کنند و همچنین به عفت، ناموس و حجاب این ملت حمله می‌کنند در آینده به کیفر اعمال خود برسند. امام جمعه سبزوار ادامه داد: دیوان عالی کشور با قاطعیت پیگیر پرونده شهید الداغی و ارائه کیفرخواست توسط دادستان است و امیدواریم حافظ خون این شهدا باشیم.
* جزئیات تشییع پیکر شهید امر به معروف در سبزوار
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به جزئیات برنامه تشییع پیکر این شهید والامقام امر به معروف گفت: با هماهنگی خانواده شهید، ستاد مراسم تشییع پیکر شهید «حمیدرضا الداغی» تشکیل شده است و آیین تشییع پیکر این شهید، سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت، ساعت ۹ صبح از مسجد جامع تاریخی سبزوار به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود.
مادر مرحوم الداغی با ذکر اینکه یکی از ابعاد شخصیتی فرزندم  توجه به همنوعان بود، گفت: وی مکررا به خانواده خود درباره دفاع از غیرت دینی و دست‌گیری از همنوعان و کمک به مردم توصیه می‌کرد، با اینکه با دستان خالی و تنها برای دفاع از ۲ دختر جوان ابتدا به ضاربان تذکر داده بود اما بعد از حمله آنان وارد درگیری شد و با ضربات چاقو و سلاح سرد پیش از رسیدن به بیمارستان و مرکز درمانی از دنیا رفت. مادر مرحوم الداغی با اشاره به اینکه مساله دفاع از ارزش‌ها و غیرت و تعصب وی در این مساله سبب جانفشانی او و در نهایت شهادت وی شده است، از مسؤولان قضایی و امنیتی خواست نسبت به پروسه قضایی این حادثه اقدامات درخوری انجام دهند.
عموی شهید الداغی نیز با شرح بخشی از این حادثه گفت: حمیدرضا الداغی سابقه فعالیت ورزشی در رشته هندبال را داشته و مسائل ارزشی برای او از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و همین موضوع قطعا باعث شده که تاب تعرض و آزار ۲ فرد ضارب را به دختران نداشته باشد و در دفاع از آنان وارد درگیری شده است. او عضو یا ماموریت خاصی از هیچ نهادی هم نداشته و فعالیت وی در حوزه معماری بوده و به عنوان یک شهروند از همشهریان خود دفاع کرده است.

Page Generated in 0/0053 sec