printlogo


کد خبر: 262236تاریخ: 1402/2/12 00:00
اخبار

اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره موسیقی جوان اعلام شد
دبیرخانه جشنواره پس از پایان کار هیات‌های تخصصی داوری مرحله مقدماتی و بررسی ۱۷۹۲ اثر ارسالی در ۲ بخش موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک، اسامی ۲۷۳ نفر را برای راهیابی به مرحله نهایی اعلام کرد. در این دوره در بخش موسیقی دستگاهی ۱۰۷۶ خواننده و نوازنده و در بخش موسیقی کلاسیک ۲۷۷ نوازنده شرکت کردند که بعد از ارزیابی و بررسی توسط هیات داوران ۱۸۷ نفر در بخش موسیقی دستگاهی و ۸۶ نفر در بخش موسیقی کلاسیک انتخاب شدند؛ اسامی آنها در سایت جشنواره موسیقی جوان و انجمن موسیقی ایران قابل مشاهده است.
راه‌یافتگان به مرحله نهایی می‌بایست آثار خود را بر اساس رپرتوارهای تعیین‌شده در فراخوان اصلی، از تاریخ اول خردادماه تا پایان وقت اداری ۱۱ خردادماه سال جاری در سامانه بامک بارگذاری کنند. اسامی برگزیدگان بخش‌های موسیقی نواحی، آهنگسازی، پیانو ایرانی و ویولن ایرانی به واسطه تک‌مرحله‌ای بودن این بخش‌ها، در اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان همزمان با سایر بخش‌ها اعلام می‌شود. مرحله نهایی این دوره از جشنواره همانند سال گذشته، به صورت مجازی برگزار می‌شود. 
***
حال محمد فیلی فعلا خوب است
محمد فیلی، بازیگر پیشکسوت کشورمان که به دلیل عارضه مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، گفت: عمل سنگینی داشتم اما خدا را شکر الان خوبم.
فیلی با گذشت ۲ روز از عمل جراحی مغزش در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا حال عمومی‌اش را خوب توصیف کرد و گفت: عمل سنگینی داشتم اما خدا را شکر می‌کنم که تیم پزشکی خوبی بودند و کارشان را بسیار عالی انجام دادند. اکنون به لطف خداوند خوبم. در حال حاضر در بخش آی‌سی‌یو بستری هستم اما نمی‌دانم تا چه مدت باید اینجا تحت نظر بمانم. باید کمی بگذرد تا ببینیم پزشکان تشخیص‌شان چیست. در حال حاضر دستگاه به من وصل است. این بازیگر اظهار کرد: امیدوارم با دعای مردم عزیزم به‌زودی حالم خوب شود. از شما و دوستان دیگرم هم تشکر می‌کنم که جویای احوالم بودید. ان‌شاءالله که همیشه سالم باشید.
محمد فیلی این روزها سریال «گیلدخت» را روی آنتن شبکه یک سیما دارد و مجموعه «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی و سریال در دست ساخت «سلمان فارسی» ساخته داوود میرباقری از او در نوبت پخش است. «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر»، «مختارنامه»، «پرستاران»، «هشت و نیم دقیقه»، «دنگ و فنگ روزگار» و.... از دیگر سریال‌های این هنرمند هستند. این هنرمند پیشکسوت شنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه از ناحیه مغز جراحی شد.
***
مدیر رادیو ایران تغییر کرد
مهدی آذرمکان، مدیر سابق رادیو ورزش مدیر رادیو ایران شد. به گزارش «وطن امروز»، علی بخشی‌زاده، معاون صدا ضمن تقدیر از زحمات محمدجعفر محمدزاده، طی حکمی مهدی آذرمکان را به عنوان مدیر رادیو ایران منصوب کرد. در حکم مهدی آذرمکان آمده است: با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی در رسانه، به موجب این حکم به عنوان مدیر شبکه رادیویی ایران منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با بهره‌مندی از توانایی‌ها و تجربه‌های همکاران آن شبکه، علاوه بر متناسب‌سازی تمامی‌ برنامه‌ها با محورهای سند تحول سازمان، ماموریت‌ها و اهداف ابلاغی را محقق سازید.
محمدجعفر محمدزاده بعد از مدت‌ها فعالیت و تلاش در مدیریت رادیو ایران، بازنشسته شد و جای خود را به مهدی آذرمکان داد.
همچنین در پی رفتن آذرمکان از شبکه رادیویی ورزش، علی‌اصغر احمدی جایگزین وی شد. علی‌اصغر احمدی سابقه مدیریت برنامه‌های ورزشی شبکه ۲، سرپرستی اداره کل نظارت و ارزیابی صدا و مدیریت نظارت صدای مراکز استان‌های مرکز نظارت و ارزیابی سازمان، قائم‌مقامی رادیو ورزش و مدیریت گروه ورزش قهرمانی و مسابقات این شبکه را  در کارنامه خود دارد.
***
پای «دسته دختران» به تلویزیون باز شد
پخش تیزرهای تلویزیونی فیلم سینمایی «دسته دختران» با گذشت 15 روز از شروع اکران در سینماهای سراسر کشور، از دیروز 11 اردیبهشت ماه آغاز شد. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری که از 30 فروردین‌ماه توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور اکران شد، پس از گذشت 15 روز از شروع اکران، از دیروز پخش تیزرهای تلویزیونی خود را آغاز کرد.
همچنین همزمان با آغاز پخش تیزرهای تلویزیونی این فیلم سینمایی، از تیزر معرفی شخصیت‌های آن که توسط گروه دلریوم ساخته شده نیز رونمایی شد.
«دسته دختران» که با شعار «این رزم را با زن سرودن عاشقانه‌ است» فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده است، داستان گروهی از زنانی ایرانی است که برای دفاع از خاک‌شان، با اسلحه به خط مقدم جنگ می‌زنند. این فیلم سینمایی که در ژانر دفاع‌مقدس ساخته شده، دومین ساخته سینمایی منیر قیدی پس از«ویلایی‌ها» است. نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری ترکیب دسته دختران را تشکیل می‌دهند و حسین سلیمانی، یاسین مسعودی و محمد صدیقی‌مهر با حضور مهدی حسینی‌نیا سایر بازیگران فیلم هستند.

Page Generated in 0/0064 sec