printlogo


کد خبر: 262238تاریخ: 1402/2/12 00:00
رونمایی از میدانگاه سعدی و بزرگ‌ترین مجسمه برنزی تهران
نکوداشت هویت فرهنگی در پایتخت

آیین رونمایی از میدانگاه سعدی و رونمایی از بزرگ‌ترین مجسمه برنزی پایتخت صبح دیروز برگزار شد. در این مراسم محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، غلامعلی حداد عادل (رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، مهدی چمران (رئیس شورای اسلامی شهر تهران) و جمع دیگری از مسؤولان شهری حضور داشتند.
این مجسمه برنزی از شاعر فارسی‌زبان، سعدی شیرازی ساخته شده است و سازنده آن دهقان محمدی، هنرمند مجسمه‌ساز است. در مراسم رونمایی از این مجسمه محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: این هفته به نام هفته بزرگداشت سعدی بود که برنامه‌های خوبی به این مناسبت برگزار شد. وی گفت: امروز نیز با مساعدت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شورای شهر تهران توانستیم این تندیس را در این میدانگاه جدید بهره‌برداری کنیم. گام بعدی پرده‌برداری و رونمایی از مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک خواهد بود. او نیز از مفاخر بزرگ ایران زمین است. این رویکرد در حال تقویت است. ان‌شاءالله در تهران و سایر مناطق کشور توجه جدی به احیای نام مفاخر بزرگ خواهیم داشت که بحثی هویتی، ملی و تمدنی است.
در ادامه غلامعلی حدادعادل نیز با حضور در جمع خبرنگاران در باب گلستان سعدی گفت: سعدی آموزگار جاودانه زبان فارسی است و از سال ۶۵۶ هجری قمری که گلستان را تالیف کرده، هر کس در ایران و جهان فارسی آموخته شاگرد سعدی است. وی افزود: بنیادی که وظیفه آموزش و گسترش زبان فارسی را در جهان بر عهده دارد بنیاد سعدی نامیده شده است.
در ادامه حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران گفت: این اقدام در راستای پاسداشت و نکوداشت هویت و فرهنگ جامعه انجام شده است.
* رونمایی از مجسمه نظامی در میدان ونک
همچنین مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اضافه شدن ۲ مجسمه نظامی و آرش کمانگیر به شهر تهران خبر داد و گفت: مجسمه نظامی گنجوی در میدان ونک جا خواهد گرفت. رضا صیادی افزود: در ورودی خیابان سعدی یکی از نقاط از دست رفته شهری وجود داشت که به محلی متروک تبدیل شده بود و باتوجه به رویکرد سازمان زیباسازی برای اجرای طرح‌هایی که دسترسی‌های شهروندان را تسهیل کند، این میدانگاه و مجسمه سعدی با هدف پاسداشت از شخصیت برجسته این شاعر بزرگ احداث و رونمایی شد.

Page Generated in 0/0052 sec