نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما نشان میدهد در رمضان ۱۴۰۲، «زندگی پس از زندگی» با 26.7 درصد بیننده در صدر و برنامه قرآنی «محفل» از شبکه ۳ سیما نیز با 19.7 درصد در رتبه دوم پربینندههای تلویزیون قرار گرفتند. نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون برنامههای سیما در رمضان 1402، نشان میدهد 41.1 درصد مردم مخاطب برنامههای افطار و 22 درصد مخاطب برنامههای سحر تلویزیون بودند. این درصدها سال گذشته به ترتیب 26.6 و 17.4 بوده است که نشان از رشد بینندگان دارد.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، از میان برنامههای افطار سیما، «زندگی پس از زندگی» با 26.7 درصد بیننده و 91.3 درصد رضایت زیاد، در صدر برنامههای پرمخاطب افطار سیما قرار گرفت. فصل سوم این برنامه که در رمضان سال گذشته پخش شده بود 14 درصد بیننده را از آن خود کرده بود.
برنامه قرآنی «محفل» از شبکه ۳ سیما نیز با 19.7 درصد در رتبه دوم قرار گرفت. ویژهبرنامههای افطاری مراکز استانی هم با 12.6 درصد در رتبه بعدی جای گرفت. از میان برنامههای سحر سیما نیز، ویژه برنامههای استانی با 9.9 درصد مخاطب در صدر قرار گرفت. برنامه «ماه من» از شبکه ۳ سیما با 9.4 درصد و «ماه خدا» از شبکه یک سیما با 6.8 درصد در رتبههای بعدی قرار گرفتند.
بر همین اساس، 32.8 درصد از مخاطبان بیننده برنامههای ترتیلخوانی قرآن کریم از شبکههای سیما بودند که 16.3 درصد ترتیلخوانیها را از شبکه ۳ پیگیری کردهاند. 31.6 درصد مخاطبان نیز شاهد سخنرانیهای مذهبی سیما بودند که شبکه ۳ با 16.2 درصد بیشترین میزبان این بینندگان بوده است. برنامههای مناجاتخوانی (ادعیهخوانی) پخش شده از تلویزیون نیز پذیرای 32.2 درصد از مخاطبان بوده است.