printlogo


کد خبر: 262281تاریخ: 1402/2/13 00:00
اخبار

دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) برای روز معلم
دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) بامداد دیروز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز معلم و گرامیداشت معلمان عزیز کشور با شعار «راه آینده با تو شد روشن» نصب و رونمایی شد.
در توضیح دیوارنگاره «راه آینده با تو شد روشن» آمده است:
عارفان علم عاشق می‌شوند
بهترین مردم معلم می‌شوند
عشق با دانش متمم می‌شود
هر که عاشق شد معلم می‌شود
روز معلم مبارک»
طراحی گرافیک این دیوارنگاره را محمد تقی‌پور و طراحی نوشتار آن را مجتبی حسن‌زاده انجام داد‌ه‌اند. دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) محصول خانه طراحان انقلاب اسلامی است و به مناسبت‌های مختلف تغییر می‌کند و رونمایی می‌شود.
***
شعبه بافق کتابشهر افتتاح می‌شود
شعبه کتابشهر ایران در شهرستان بافق استان یزد پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت افتتاح می‌شود. این مراسم با حضور محمدعلی جعفری، نویسنده کتاب‌های قصه دلبری، سربلند، تور تورنتو، عمار حلب، تاوان عاشقی و طاهره حصیب مشاور خانواده و همچنین جمعی از مسؤولان این شهرستان برگزار می‌شود.
موسسه کتابشهر ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی با شعبه‌هایی یکپارچه، توسعه شبکه فروشگاهی کتاب انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند. افتتاح کتابشهر ایران شعبه بافق از ساعت ۱۹، ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.
***
روایت زندگی فوتبالیست مشهور راهی فرانسه شد
فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی ‌عباس‌میرزایی راهی جشنواره‌ای در کشور فرانسه شد. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی‌عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر محصول بنیاد سینمایی فارابی است که پخش بین‌الملل آن را مرکز بین‌الملل سوره برعهده دارد.
هفتمین دوره این جشنواره از روز 2 تا 4 مه ‌برابر با 12 تا 14 اردیبهشت سال جاری در شهر نیس فرانسه برگزار می‌شود.
هدف این فستیوال که با همکاری فدراسیون بین‌المللی سینما و تلویزیون ورزشی مرتبط با کمیته بین‌المللی المپیک برگزار می‌شود، برگزاری سمینار برای انتقال ارزش‌های المپیک و گسترش اهمیت تمرین ورزشی است.
فیلم سینمایی «بیرو» بر اساس زندگی علیرضا بیرانوند، بازیکن فوتبال ساخته شده و نخستین بار ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
***
صداگذاری «قایق کاغذی سفید» آغاز شد
فیلم «قایق کاغذی سفید» به نویسندگی و کارگردانی فاطیما اباحمزه و تهیه‌کنندگی شیما جبرائیلی‌پور با اتمام مرحله تدوین به تازگی وارد مرحله صداگذاری شده است. فیلمبرداری این فیلم اواخر سال گذشته در تهران به پایان رسید.
ساخته جدید فاطیما اباحمزه قرار است در سینماهای «هنر و تجربه» اکران شود.
نگار عابدی، مهدی زمین‌پرداز، صحرا اسداللهی، سهند جاهدی، نازنین کیوانی، علیرضا مهران، صدف محسنی، شیرین آقاکاشی، ابتسام بغلانی، سجاد عسگری، مظاهر کمالی و سامان صفاری به همراه هنرمند خردسال بنیتا اشراقی، بازیگرانی هستند که در این پروژه به ایفای نقش پرداخته‌اند.
«قایق کاغذی سفید» مضمونی اجتماعی دارد و روایتگر زندگی ۳ زن از ۳ نسل است که در یک شب با دردی مشترک به هم می‌رسند.
دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از مجری طرح و مدیر فیلمبرداری: امیرحسین عنایتی؛ مدیر تولید: فریدون سعادتی؛ گروه کارگردانی: محمدرضا رئیسی و امید خیرخواه؛ مدیر صدابرداری: حامد صمدزاده؛ صداگذار: محمدعلی درگاهی؛ تدوین و اصلاح رنگ: حسین مطلبی و میثم صالح: طراح لباس: حمیده عابدی؛ طراح گریم: رسول نعمتی؛ مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد؛ منشی صحنه: صفورا برسان؛ عکاس: عباس بغدادی؛ طراح صحنه: المیرا شیرانگیز؛ فیلمبردار پشت صحنه: نرگس سلاح‌ورزی
***
فروش جهانی «جان ویک ۴» از مرز ۴۰۰ میلیون دلار گذشت
مخاطبان جهانی «جان ویک- بخش۴» برای تماشای فیلم چهارم این مجموعه تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بلیت خریده‌اند.
این فیلم با بازی کیانو ریوز و به کارگردانی چاد استاهلسکی که از اواخر مارس (اواسط فروردین) راهی سینماها شد کارش را با افتتاحیه 137.5 میلیون دلاری در سطح جهان شروع کرد که بالاتر از دیگر قسمت‌های این مجموعه بود و تا نیمه آوریل هم به پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه بدل شد و اکنون فروش جهانی ۴۰۰ میلیون دلاری را هم پشت سر گذاشته است. این فیلم در عین حال امتیاز ۹۴ درصدی در سایت راتن تومیتوز به عنوان بالاترین نقد به نسبت فیلم‌های قبلی را از آن خود کرده است. تا به اینجای کار اکران این فیلم با فروش ۲۲۶ میلیون دلاری در آمریکا و فروش جهانی ۴۰۲ میلیون دلاری جلو رفته است که ۲۲ درصد بیشتر از فیلم «جان ویک ۳-پارابلوم» است. هفته پیش آمار فروش این فیلم از نمایش در ۸۶ بازار خارجی برابر 10.1 میلیون دلار بود. ««جان ویک - بخش ۴» تاکنون در ۷۱ بازار جهانی نمایش داده شده و بیشترین نقاط و بیشترین روزهای اکران را در مقایسه با فیلم‌های قبلی داشته است.

Page Generated in 0/0058 sec