printlogo


کد خبر: 262291تاریخ: 1402/2/13 00:00
اخبار

مدال تاریخی ملی‌پوش مچ‌اندازی بانوان ایران در امارات
رویا مهبودی برای نخستین بار مچ‌اندازی ایران را در بخش بانوان به مدال طلای آسیا در رده سنی بزرگسالان رساند. به گزارش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در روز سوم مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در شهر عجمان امارات، رقابت‌های بخش بزرگسالان در دست چپ برگزار شد. رویا مهبودی که طی روزهای گذشته مدال طلای بخش پیشکسوتان (مستر یک) را کسب کرده بود، در وزن ۹۰ کیلوگرم رده سنی بزرگسالان هم به مصاف حریف خود رفت. بانوی ایرانی با شکست رقبای قدرتمند و نامدار خود توانست به مدال طلای آسیا در بخش بزرگسالان (دست چپ) هم دست یابد و تاریخ‌سازی کند. این برای نخستین بار است که ایران در بخش بانوان به مدال طلای رده سنی بزرگسالان آسیا دست پیدا می‌کند.
***
واکنش وزارت ورزش به حکم ابطال انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری
مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان، توضیحاتی را درباره صدور حکم دستور موقت از سوی دیوان عدالت اداری برای ابطال انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری ارائه کرد. مرتضی فلاح در گفت‌وگو با تسنیم، درباره صدور دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری اظهار داشت: نظر به اینکه یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری شکایتی را مطرح کرد و خواستار ابطال انتخابات شد، دادخواست این موضوع دیروز به ما ابلاغ شد. در اجرای قانون تشکیلات و آیین دادرسی، قبل از اینکه پرونده رسیدگی شود، درخواست صدور دستور موقت داده می‌شود و قاضی هم این دستور موقت را داده و به ما هم ابلاغ شده است. ما هم برای اجرای قانون به حوزه مربوط فرستاده‌ایم تا نسبت به اجرای این دستور موقت اقدام شود. وی ادامه داد: ما هنوز دادخواست بررسی را کامل نکرده‌ایم، چون خودمان یک رویه حقوقی و قضایی داریم. در واقع دادخواست و ملزومات را به واحد تخصصی و  فدراسیون می‌فرستیم، چون مرجع برگزاری انتخابات، خودِ فدراسیون است. یعنی وزارت ورزش ریاست مجمع را برعهده دارد و همه تشریفات اداری در فدراسیون طی می‌شود. آنها به ما مستندات را می‌دهند و باید دفاعیات جامع را تهیه کنیم و به دیوان بفرستیم. فلاح درباره شرایط ادامه حضور رسول اسدی، رئیس فدراسیون گفت: هنوز دادخواست را ندیده‌ام. ابطال انتخابات خواسته شده و دستور موقت در این باره صادر شده است. نمی‌دانم دستور موقت دایر بر آن است که ابلاغی ‌زده نشود یا نه، چون ابلاغ اسدی صادر شده است. باید با رئیس شعبه صحبت کنم تا ببینم دستور موقت که صادر شده، در چه وجهی باید اجرا شود. به هر حال در نحوه اجرا دچار چالش هستیم، چون فدراسیون یک بعد بین‌المللی همچنین یکسری قوانین بین‌المللی دارد که باید رعایت کنیم.  باید صحبت کنیم تا ببینیم در نحوه اجرای دستور موقت چه کاری انجام بدهیم.
***
رئال پشت یاغی برای دور زدن پاریس
ستاره فرانسوی برای جدایی از پاریس با رئال پیمان بست. به گزارش فارس، نشریه «گاتزتا دلو اسپورت» ایتالیا در گزارشی به آینده کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن پرداخت. این رسانه ایتالیایی معتقد است امباپه تحرکات خود را برای جدایی از تیم فرانسوی آغاز کرده است. یاغی پاریس پیش از این ۲ بار رئال‌مادرید را ناکام و تلاش‌های فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال را بی‌نتیجه گذاشت ولی امباپه این بار نمی‌خواهد مثل سال 2022 زیر قولش بزند و می‌خواهد راهی رئال شود. ناکامی‌های متوالی پاریس در اروپا و دوری از رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یکی از دلایل اصلی امباپه برای جدایی از تیم فرانسوی است. امباپه این روزها در تماس مستمر با پرس است تا بتواند تابستان پیش رو راهی مادرید شود. بدقولی‌های امباپه پیش از این پرس را ناراحت کرده ولی امباپه با تماس‌هایی که داشت و عذرخواهی‌هایش گذشته را پاک کرد و در آخرین برنامه‌اش از پرس، رئیس باشگاه رئال خواست فشار لازم برای جدایی‌اش از پاریس را اعمال کند تا بتواند راحت‌تر از پاریس جدا و به مادرید ملحق شود. امباپه تنها ستاره ناراضی پاریس نیست. پروژه بزرگ قطری‌ها در پاریس از سال 2012 آغاز شد ولی تا الان بعد از گذشت بیش از 10 سال نتوانسته به نتیجه برسد و قهرمانی اروپا محقق نشده است. مسی ابرستاره آرژانتینی هم در یک قدمی جدایی از پاریس قرار دارد و تصمیم نهایی‌اش را گرفته است.
***
سعید معروف به شهداب یزد پیوست
کاپیتان سابق تیم‌ملی والیبال ایران به تیم شهداب یزد پیوست. مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت به میزبانی بحرین برگزار می‌شود و شهداب یزد که قهرمان لیگ برتر است، به عنوان نماینده ایران در این دوره از مسابقات شرکت خواهد کرد. نماینده ایران برای قهرمانی آسیا شهداب یزد است و کاپیتان سابق تیم‌ ملی والیبال را جذب کرده تا در این مسابقات تیم را همراهی کند. معروف که در حال حاضر در لیگ ترکیه و تیم فنرباغچه مشغول بازی است قرار است در بحرین به تیم اضافه شود

Page Generated in 0/0061 sec