printlogo


کد خبر: 262299تاریخ: 1402/2/13 00:00
اخبار

رشد ۱۶ درصدی تولید سرنگ در هلال‌احمر
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه خطوط تولید به صورت شبانه‌روزی فعال هستند، از رشد ۱۶ درصدی تولید سرنگ خبر داد. علیرضا عسکری با اشاره به تولیدات این مجموعه در حوزه تجهیزات پزشکی در هفته گذشته گفت: از مورخ یکم تا ۸ اردیبهشت‌ماه، ۸۶۴ هزار سرنگ ۵ میل با سرسوزن جی ۲۲ و ۲ و میلیون و ۵۹۲ هزار سرنگ ۲ میل با سر سوزن جی ۲۳ تولید شده است. 
وی افزود: همچنین ۵۱۸ هزار عدد سرنگ ۱۰ میل با سرسوزن جی ۲۱ و ۴۳۲ هزار عدد سرنگ ۲ میل سه تکه با سرسوزن جی ۲۳ در این بازه زمانی تولید شده است. عسکری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون خطوط تولید شرکت تجهیزات پزشکی هلال‌احمر به صورت شبانه‌روزی فعال است و در همین بازه زمانی موفق به ساخت سرسوزن دندانپزشکی جی ۲۷ پایه کوتاه و بلند به تعداد یک میلیون و ۴۴۰ هزار عدد شده است.
***
فضای تفرجگاهی پایتخت افزایش می‌یابد
شهردار پایتخت و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره تفاهمنامه شهرداری با این مجموعه درباره پارک پردیسان به بحث و تبادل نظر پرداختند. نشست بررسی تفاهمنامه با محوریت پارک پردیسان میان شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط‌زیست با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و برخی مدیران ۲ مجموعه برگزار شد. در ابتدای این نشست علی سلاجقه با اشاره به چالش‌های زیست محیطی پایتخت گفت: اگر از شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک را کم کنیم تهران در زمره زیباترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرد. در دولت مردمی نیز رویکرد ما برای حل مسائل زیست محیطی یک رویکرد عملیاتی است، به همین جهت در تعامل با شهرداری تهران نیز به دنبال باز کردن گره‌ها هستیم. وی تاکید کرد: امیدوارم این نشست منجر به ایجاد الگوی مناسب از همکاری میان ۲ دستگاه شود. در ادامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: اجرایی شدن تفاهمنامه با سازمان محیط‌زیست ظرفیت بسیار خوبی را برای شهر تهران فراهم می‌کند. وی در ادامه تاکید کرد: برای اجرایی شدن تفاهمنامه مرتبط با پارک پردیسان هم شهرداری می‌تواند کمک‌کننده باشد و هم می‌توان برای آن سرمایه‌گذار جذب کرد؛ توسعه این پارک بر هویت شهر تاثیر دارد. زاکانی گفت: قصد داریم فضای تفرجگاهی در شهر را گسترش دهیم، اخیرا نیز با پاکسازی منطقه فرحزاد از معتادان متجاهر، این ناحیه از تهران در منطقه ۲ تبدیل به یکی از تفرجگاه‌های خوب برای شهروندان خواهد شد.
***
ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها آغاز شد
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌و‌پرورش از آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها خبر داد و گفت: ثبت‌نام میان‌پایه‌ها نیز به طور کامل به صورت الکترونیک و بعد از ثبت نمرات دانش‌آموزان انجام می‌شود. مجتبی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به وعده سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش در روز شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: تمام تلاش ما این بوده است که با توجه به هماهنگی‌هایی که در سطوح مختلف اتفاق می‌افتد بویژه با توجه به فراگیری‌ای که امر ثبت‌نام دانش‌آموزان دارد، امسال شاهد شکلی از اجرای دستورالعمل باشیم که شرایط را برای والدین سهل‌تر کند. وی افزود: ثبت‌نام میان‌پایه‌ها به طور کامل به صورت الکترونیک و بعد از ثبت نمرات دانش‌آموزان انجام می‌شود. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌و‌پرورش با اشاره به ثبت‌نام پایه‌ اول ابتدایی گفت: امسال سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از بهمن ماه سال گذشته شروع شد و خیلی جلو هستیم. باتوجه به اینکه ثبت‌نام کلاس‌‌اولی‌ها منوط به انجام سنجش سلامت بود و تا به امروز نزدیک به ۶۰ درصد دانش‌آموزان سنجش را انجام داده‌اند، ثبت‌نام پایه اول هم از روز شنبه این هفته آغاز شده و فعالیت‌های ساماندهی نیز به تناسب در حال شکل‌گیری است.
***
رشد ۳۴ درصدی جمع‌آوری زکات در سال ۱۴۰۱
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد از رشد ۳۴ درصدی جمع‌آوری زکات کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد. حجت‌الاسلام محمدطه مهری با اعلام این خبر گفت: سال گذشته در مجموع ۲۲۷۶ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۳۴ درصدی نشان می‌دهد. 
وی افزود: از این میزان ۱۴۰۰ میلیارد تومان زکات مستحب و ۵۵۳ میلیارد تومان نیز فطریات، کفارات و رد مظالم بوده است. مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان نیز زکات واجب (زکات مال) از مودیان زکات دریافت شده است. مهری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های استانی علمی، ترویجی و تکریمی زکات، تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف امور معیشتی نیازمندان از جمله تامین جهیزیه، مسائل درمانی، کمک‌هزینه تحصیلی و ساخت مسکن شد و مابقی در امور عمرانی مناطق محروم هزینه شد. وی رفع فقر از جامعه را از آثار مهم زکات خواند و اضافه کرد: از همه کسانی که برای ترویج و فرهنگ‌سازی زکات در کشور تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم فریضه زکات همچنان در کشور جریان‌سازی شود.

Page Generated in 0/0051 sec