printlogo


کد خبر: 262304تاریخ: 1402/2/13 00:00
رفع 400 نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای تا پایان سال

وزارت راه و شهرسازی عزم خود را برای رفع تدریجی نقاط حادثه‌خیر جاده‌ای جزم کرده، به طوری که قرار است تا پایان دولت بیش از800 نقطه حادثه‌خیز رفع شود. 
معاون سازمان راهداری برنامه این سازمان را در سال جاری رفع ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور عنوان کرد و گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز در کشور تا پایان دولت سیزدهم رفع خطر خواهد شد. رضا اکبری درباره برنامه سازمان راهداری برای رفع نقاط حادثه‌خیز در سال جاری با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع حدود ۶۰۰ نقطه حادثه‌خیز رفع خطر و ایمن‌سازی شد، گفت: برای سال جاری تکمیل ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام باقی‌مانده از سال‌های گذشته در برنامه است که این اصلاحات در جاده‌ها و مسیرها شامل اصلاح نقاط تقاطع، احداث تقاطع و تعریض جاده است. 
وی ادامه داد: علاوه بر تکمیل ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام، بر اساس تفاهم با پلیس در اسفند سال گذشته مقرر است در دولت سیزدهم ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز رفع خطر شود. برای رفع نقاط حادثه‌خیز، اسفند سال گذشته با پلیس تفاهم شد تا ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز رفع خطر شود. 
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای افزود: طرح‌های رفع نقاط حادثه‌خیز در سازمان راهداری از ۱۹ فروردین در دست تهیه قرار گرفت و با تمام استان‌ها جلسات کارشناسی برگزار شد. در برنامه است تا موارد کارشناسی‌شده با اولویت‌بندی در دستور کار قرار گیرد که در ۲ ماه آتی این کار به مرور انجام خواهد شد.   
اکبری گفت: در برنامه است در سال جاری از ۴۰۰ نقطه پرخطر رفع خطر شود. تلاش خواهیم کرد تا این نقاط اولویت‌دار پرخطر در سال ‌جاری رفع خطر شود. 
وی پیش‌بینی کرد رفع خطر از این نقاط ۸۰۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای یادآور شد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز در کشور تا پایان دولت سیزدهم رفع خطر خواهد شد.

Page Generated in 0/0054 sec