printlogo


کد خبر: 262309تاریخ: 1402/2/13 00:00
اخبار

عقبگرد سکه به کانال 33 میلیون تومان
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز گذشته در بازار تهران ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین نیم‌سکه  دیروز در بازار تهران ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ ‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. علاوه بر این، در بازار طلای تهران نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان اعلام شد.  بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی نیز به یکهزار و ۹۸۸ دلار و ۵۹ سنت رسید.
***
در جلسه بررسی طرح‌‌های پیشنهادی توسعه مکران با حضور مخبر انجام شد
تصویب ۲۴ پروژه  و سرمایه‌گذاری ۲,۷ میلیارد یورویی
جلسه هماهنگی و بررسی طرح‌های پیشنهادی شرکت مدیریت و توسعه مکران عصر دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و در فاز نخست با اجرای ۲۴ پروژه در قالب ۷ طرح و با سرمایه‌گذاری ۲,۷ میلیارد یورویی موافقت شد. محمد مخبر از سواحل مکران به عنوان ظرفیتی بزرگ و پیشرانی کم نظیر برای توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در منطقه مکران بسیار منحصربه‌فرد است و این ظرفیت‌ها از جمله دسترسی به اقیانوس در هیچ یک از نقاط دیگر کشور به صورت یکجا وجود ندارد. معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در سواحل مکران به لحاظ رویکردها و مبانی اقتصادی، سرمایه‌گذاری با بازدهی بالا محسوب می‌شود، تصریح کرد: نباید توسعه سواحل مکران را صرفا با نگاه محرومیت‌زدایی دنبال کنیم، چرا که سرمایه‌گذاری در این منطقه ۱۰۰ درصد اقتصادی است و از مزیت‌هایی منحصربه‌فرد برخوردار است. مخبر از دبیر شورای عالی توسعه مکران خواست، سازوکاری در دبیرخانه طراحی شود که برای هر یک از طرح‌ها و پروژه‌ها، مجریانی توانمند و باانگیزه تعیین و برنامه زمان‌بندی دقیقی برای اجرای طرح‌ها پیش‌بینی شود. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: به منظور سرعت دادن به روند اجرای طرح‌ها، نیاز نیست برای تامین تمام ملزومات و نیازمندی‌های کل پروژه معطل شویم، بلکه می‌توان طرح‌ها را به فازهای مختلف تقسیم کرد تا از محل درآمدهای اجرای هر فاز، نیازمندی‌های فازهای بعدی نیز تامین شود. بر اساس این گزارش مجموع سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌ها در سواحل مکران ۲۷ میلیارد یورو است که در فاز نخست ۲,۷ میلیارد یورو برای اجرای ۲۴ پروژه در قالب ۷ طرح شامل تامین آب، تولید برق، توسعه شهری، شهرک‌های تخصصی-خصوصی، مطالعه و اکتشاف پهنه‌های معدنی، ایجاد و توسعه بندرگاه و گردشگری پیش‌بینی  شده است.
***
نرخ عمده‌فروشی میوه و صیفی‌جات در اردیبهشت اعلام شد
رئیس اتحادیه مرکزی میوه و تر‌بار تهران روز گذشته با اعلام جزئیات قیمت انواع میوه و صیفی‌جات درجه یک تا درجه ۳ بر اساس نرخ‌نامه عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در میدان میوه و تر‌بار تهران در دوره زمانی ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ افزود: بر اساس این نرخ‌نامه قیمت هر کیلوگرم موز اکوادور و هندی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین و هر کارتن آناناس (۶ تایی) بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
اسدالله کارگر اظهار داشت: هر کیلوگرم گوجه سبز بین ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان، سیب لبنانی زرد بین ۲۵ تا ۵۵ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز بین ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، کیوی بین ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال بین ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، لیموشیرین بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، نارنج بین ۸ تا ۱۸ هزار تومان، لیموترش سنگی بین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان و گریپ‌فروت توسرخ بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم خیار رویال بین ۵ تا ۹ هزار تومان، خیار گلخانه‌ای بین ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، خیار مینی اصفهان بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، گوجه‌فرنگی بوته‌رس بین ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، سیب‌زمینی بین ۸ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز زرد بین ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، پیاز شیری بین ۸ تا ۱۲هزار تومان، هندوانه بین ۴ تا ۱۰ هزار تومان، طابی جانا بین ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان و ملون بین ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان است.
کارگر افزود: قیمت هر کیلوگرم لوبیاسبز بین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، نخود سبز بین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، باقالی سبز بین ۸ تا ۱۲ هزار تومان، هویج بین ۴ تا ۹ هزار تومان، بادمجان دلمه‌ای بین ۵ تا ۱۲ هزار تومان، بادمجان قلمی بین ۵ تا ۱۲ هزار تومان، بادمجان گلخانه‌ای بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، سبزی جور بین ۸ تا ۱۵ هزار تومان، سبزی خوردن بین ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، سیر خشک بین ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان، کدو مسمایی بین ۸ تا ۱۷ هزار تومان، فلفل تند ریزبین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، فلفل دلمه رنگی بین ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان، کلم بروکلی بین ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، کرفس بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، کاهوپیچ سالادی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کاهو رسمی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، گل‌کلم بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، کلم سفید بین ۴ تا ۱۰ هزار تومان و کلم قرمز بین ۶ تا ۱۲ هزار تومان است.

Page Generated in 0/0060 sec