printlogo


کد خبر: 262310تاریخ: 1402/2/13 00:00
اخبار

احضار بازیگران هنجارشکن به دادسرا
دادستان عمومی و انقلاب تهران در پی ثبت شکایت فراجا از روزنامه همشهری به دلیل کاریکاتور منتشره در این روزنامه گفت: دادستانی تهران قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست مدیرمسؤول این روزنامه را صادر کرد. 
علی صالحی افزود: همچنین در پی اعمال و رفتار خارج از عرف و ارزش‌های اسلامی چند بازیگر سینما، طی روزهای گذشته تعدادی از این چهره‌ها به دادسرا احضار شدند. 
این گزارش حاکی است طی هفته‌های گذشته کتایون ریاحی و پانته‌آ بهرام احضار شدند و طی روزهای اخیر هم افسانه بایگان، فاطمه معتمدآریا و رضا کیانیان احضار شدند. 
دادستان تهران تاکید کرد: برخی چهره‌های احضار شده تاکنون به مقام قضایی مراجعه نکرده‌اند و در صورتی که در مهلت قانونی در دادسرا حضور نیابند، جلب خواهند شد.
***
فرمانده نیروی زمینی ارتش:
نیروهای مسلح در بهترین وضعیت خود قرار دارند
فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم دیدار با وابستگان نظامی ۳۵ کشور دوست و هم‌پیمان گفت: ایرانیان همواره نقشی ثبات‌بخش و امنیت‌آفرین را در منطقه غرب آسیا و در روابط با سایر کشورها ایفا کرده‌اند. علت این رویکرد نیز بیش از همه برآمده از فرهنگ غنی و کهن ایرانی است که با آموزه‌های والا و نورانی اسلام درآمیخته است و به همین خاطر در فرهنگ و آیین ما، تجاوز و تعدی به حقوق دیگران در هر شکل، غیرقابل توجیه است. امیرکیومرث حیدری با اشاره به ایجاد تغییرات شگرف و مسائل نوظهور در سطح جهان از جمله تغییرات اقلیمی، بروز جنگ‌های متعدد، بحران‌های انرژی و گسترش شوم‌ تروریسم ضدبشری، عنوان کرد: در مقابل این دست از مسائل، شاهد شکل‌گیری ائتلافات بین‌المللی، برآمدن قدرت‌های تاثیرگذار منطقه‌ای، کم شدن استیلای ظاهری قدرت‌های بزرگ و آگاه‌ شدن ملت‌ها از پوشالی بودن هیمنه آنها هستیم که هرگونه مناسبات ظالمانه یک‌جانبه را در روابط بین‌الملل نفی می‌کند. فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه روند ارتقای آمادگی رزمی و قدرت نظامی کشور به یاری خداوند، حمایت مردم و تلاش خستگی‌ناپذیر متخصصان نیروهای مسلح در بهترین وضعیت خود قرار دارد، ابراز کرد: ارتقای آمادگی رزمی، کارکردی جز بازدارندگی دفاعی و حفاظت از تمامیت ارضی و منافع ملی ما نداشته و در راستای تضمین ثبات و امنیت منطقه حساس و راهبردی غرب آسیاست. وی در ادامه سخنانش با تأکید بر مردم‌یاری ارتش در تمام بحران‌های داخل و خارج کشور اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از مردمی‌ترین ارتش‌های دنیاست و کمک‌های بشردوستانه آن در زلزله‌ اخیر کشور ترکیه مشاهده شد و جهان شاهد صحنه‌های زیبایی از نوع‌دوستی و یاری‌رسانی ارتش ما بود. فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نزاجا در گذار از یک تحول رو به جلو و یک فرآیند تکاملی است، تصریح کرد: در این فرآیند نیروهایی تربیت می‌شوند که قادرند هرگونه تهدیدی را به صورت مناسب پاسخ دهند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد نیروی زمینی چابک‌تر، تحرک‌پذیرتر و برخوردار از قدرت تهاجمی بالاتر باشیم که با تمرکز بر آخرین دستاوردهای دانش و فناوری قادر است حضوری قاطع و تعیین‌کننده در عرصه هر نبردی داشته و با اشراف بر راهبردها و راه‌کنش‌های مورد استفاده دشمنان در جنگ‌های ‌شناختی و ترکیبی، به مقابله با آنان بپردازد. امیر حیدری گفت: هوشمندسازی تجهیزات، به کارگیری مهمات نقطه‌زن و توسعه به کارگیری تسلیحات اثربخش مانند پهپادهای پیشرفته رزمی و شناسایی، سلاح‌های ضد زره، بالگردهای به روزرسانی شده و امثال آن، نمونه‌هایی از راهبردها و راه‌کنش‌های مورد استفاده در مقابل دشمنان است. وی افزود: این آمادگی جسمانی، روحی و سخت‌افزاری با قرار گرفتن در پرتو رهبری مدبر و روشن‌بین موجب آسیب‌ناپذیری کشور در برابر تهدیدات کمرشکنی شده که از ابتدای انقلاب، توسط دشمنان کینه‌توز به شیوه‌های مختلف علیه کشور و ملت‌ ما به کار رفته است.
***
وزیر اطلاعات:
معلمان سنگربان خط اول مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن هستند
حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز معلم، این روز را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه‌ استاد علامه حضرت آیت‌الله شیخ مرتضی مطهری رحمت‌الله‌علیه به دست گروهک منحرف فرقان که به «روز معلم» مزین گردیده است، در تاریخ درخشان انقلاب باشکوه اسلامی نقشی ماندگار یافته و جایگاه ممتاز معلم را پرتوافشان نموده است. 
فرهنگیان و معلّمان عزیز، نقش قابل تقدیری در پیروزی و شکوفایی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس داشته و شهدای عزیز این قشر زحمتکش (شهیدان: رجایی، باهنر، همت و...) چون، شمع فروزان در جامعه می‌درخشند. یقیناً، تبیین دیدگاه‌های آن فیلسوف و اسلام‌شناس برجسته، شکوفایی مرتبه‌ والا و بی‌بدیل دین در حوزه‌های تعلیم و تعلم را در پی داشته و اهتمام بیش از پیش آن، دانش‌آموزان، دانشجویان و جویندگان علم در جهان‌بینی توحیدی را در تقابل با انواع مکاتب ساختگی و ویرانگر و در مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، مصون و محفوظ خواهد داشت و رویارویی با این انحرافات و دسیسه‌ها، رسالتی است که معلمان فرهیخته به عنوان مدافعان حریم ولایت و سنگربانان خطوط اول جبهه‌ مقابله با شبیخون فرهنگی عهده‌دار می‌باشند.
 ضمن ادای احترام به مقام والای بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، نام و یاد شهدای معلمان گلگون کفن را گرامی داشته و برای جانبازان سرافراز این قشر عزیز، صحت و تندرستی آرزومندیم و ضمن تبریک روز معلم، به مقام والای آموزگاران فرهیخته ادای احترام می‌نماییم. در خاتمه از درگاه خالق دانا و توانا، توفیقات روزافزون و عاقبت بخیری فرهنگیان عزیز و خانواده‌ محترم‌شان را آرزومندم.

Page Generated in 0/0057 sec