printlogo


کد خبر: 262325تاریخ: 1402/2/14 00:00
اخبار

حسام محمودی درگذشت
حسام محمودی، بازیگر سینما و تلویزیون در 37 سالگی درگذشت. مازیار میری، کارگردان به یکی از رسانه‌ها گفت: حسام محمودی شب 12 اردیبهشت بر اثر ایست قلبی در منزلش از دنیا رفته است.
محمودی که این روزها فیلم سینمایی «غریب» را روی پرده سینماها دارد، نخستین بار با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» مازیار میری بازیگری را شروع کرد و با مجموعه «گرگ و میش» همایون اسعدیان به شهرت رسید. فیلم «عطرآلود» هادی مقدم‌دوست در کنار فیلم «غریب» از آخرین آثار این بازیگر در جشنواره فجر سال گذشته بود.
«رمانتیسم عماد و طوبا»، «آستیگمات»، «سد معبر»، «مرگ ماهی»، «امروز»، «حق سکوت»، «مردن به وقت شهریور»، «شب بیرون» و «خسته نباشید!» از دیگر فیلم‌های سینمایی این بازیگر بودند. زنده‌یاد محمودی فارغ‌التحصیل لیسانس حقوق قضایی و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس بود.
***
سه‌شنبه 206 هزار نفر به سینما رفتند
سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌، ۲۰۶ هزار نفر به سینما رفتند که این آمار، بیشترین میزان مخاطب در ۳ سال اخیر را نشان می‌دهد. برای این روز ۲۸۵۲ سانس تعریف شد و گیشه به رقم ۵ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان رسید.
طبق انتظارها، کمدی «فسیل»، باز هم رکورد خود را شکست و توانست با جذب ۱۳۲ هزار مخاطب، علاوه بر اینکه شلوغ‌ترین روز اکران خود را تجربه کرد به رکورد تعداد مخاطبان کمدی «مطرب» نیز رسید. فسیل با گذر از ۱۳۲ هزار مخاطب، ضمن گذشتن از تعداد مخاطبان روزانه فیلم مطرب، باید از مرز ۱۶۰ هزار نفر در یک روز گذر کند تا بتواند رکورد هزارپا را نیز بشکند. این فیلم سه‌شنبه موفق شد ۱۰۶۰ سانس نمایش داشته باشد و ۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان نیز بفروشد. فروش کلی این فیلم نیز ۱۰۴ میلیارد تومان است.
سه‌کام حبس، دومین فیلم پراقبال سه‌شنبه بود. فیلم سامان سالور موفق شد با جذب بیش از ۱۸ هزار مخاطب، ۵۱۳ میلیون تومان فروش داشته باشد.
«آهنگ دونفره» نیز برای روز گذشته، بیشتر از ۱۴ هزار نفر را به سینماها کشاند و توانست ۳۶۶ میلیون تومان فروش داشته باشد. چهارمین فیلم پراقبال دیروز، «عروس خیابان فرشته» بود که ۷۶۰۰ مخاطب داشت و در گیشه، به رقم ۱۹۶ میلیون تومان رسید.
«جنگ جهانی سوم» نیز با ۶۴۰۰ مخاطب، ۱۸۶ میلیون تومان فروخت. از هفته آینده، «خط فرضی» روی پرده می‌رود که قطعا بر تعداد مخاطبان روزانه سینماهای کشور خواهد افزود. ضمن اینکه تصور می‌شود ناوگان اکران، همچنان تا سقف فروش روزانه خود فاصله دارند و هر چه زمان بگذرد، بر تعداد مخاطبان این آثار نیز افزوده خواهد شد، بنابراین باید منتظر روزهای به‌مراتب بهتر برای سینماهای کشور بود.
***
کتاب آقا معلم به چاپ سوم رسید
چاپ سوم کتاب «تریل باز» به قلم عزیز سهرابی توسط انتشارات مهرک (بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) به تازگی با شمارگان ۱۲۵۰ منتشر و روانه بازار شده است. این رمان که برای گروه نوجوان نوشته شده درباره 2 دوست با نام‌های «رضا» و «ذبیح» است. 
ذبیح علاقه زیادی به موتور و تریل دارد اما برای به دست آوردن آن وارد مسیر اشتباهی می‌شود. رضا به عنوان دوستش او را تنها نمی‌گذارد و نقش مهمی را در داستان ایفا می‌کند. دوستی و ماجراهایی که بین این دو می‌گذرد موجب هیجان‌انگیز شدن داستان کتاب می‌شود.
***
رئیس رسانه ملی از برنامه‌سازان برتر رمضان تقدیر کرد
رئیس صداوسیما در جمع برنامه‌سازان رمضان ۱۴۰۲ گفت: امیدوارم تمسک به حبل متین معارف والای قرآنی در برنامه‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان، در ادامه مسیر تحول صداوسیما به ‌شکل پیوسته و پایدار، به تحقق اهداف این برنامه‌ها کمک کند و توشه معنوی رسانه ملی در تمام طول سال باشد. به گزارش «وطن امروز»، پیمان جبلی که در آیین تقدیر از برترهای رمضانی صداوسیما سخن می‌گفت با تبریک به دست‌اندرکاران برنامه‌های ویژه رمضان امسال که توفیق خدمتگزاری به مردم را در این ماه نورانی داشته‌اند، اظهار کرد: کار برنامه‌سازان رمضان ۱۴۰۲ از جهات گوناگونی دشوار بود و یقین داریم منشأ هر میزان که تولیدات رمضان بر دل مخاطبان‌شان نشسته باشد، نور و برکت قرآن است که در نتیجه تلاش و زحمات شما بوده است. امیدوارم این برکات قرآنی و معرفتی توشه راه امسال ما در رسانه ملی باشد و جوانه‌های تحولی که منور به نور قرآن شده، بالنده شود.
رئیس سازمان صداوسیما همچنین بیان کرد: وظیفه خودم می‌دانم از خلاقیت در طراحی و اجرای برنامه «محفل» تشکر کنم که در کنار برنامه‌های خوب دیگر پخش شد و باید گفت مصادیق تحول در اینگونه تولیدات رسانه بتدریج قابل کشف و جست‌وجو در این برنامه‌هاست.
وی تصریح کرد: باور ما این است که اگر این حال معنوی در دل شما نبود، مردم هم با برنامه‌های‌تان ارتباط برقرار نمی‌کردند. به‌ دلیل اخلاص و نیت صادقانه شما بود که مردم با آنچه به آنها عرضه کردید، ارتباط گرفتند.

Page Generated in 0/0059 sec